Universitatea Harvard oferă școlarizare gratuită studenților din familii cu venituri anuale mai mici de 200.000 de dolari anual / Pragul pentru gratuitate crește în condițiile intervențiilor Administrației Trump în politicile de incluziune din universități

828 de vizualizări
Universitatea Harvard / Foto: news.harvard.edu
Universitatea Harvard a anunțat, luni, că va oferi școlarizare gratuită studenților americani care provin din familii cu venituri mai mici de 200.000 de dolari anual – prag considerabil mai mare decât cel aplicat până acum. Reducerea se aplică din anul universitar 2025-2026 și are drept scop să sporească la un nivel „mai mare ca oricând” accesul tinerilor la studii în cadrul instituției de învățământ superior. Totodată, universitatea va acoperi alte cheltuieli – precum cele de cazare sau asigurare – pentru studenții care provin din familii cu venituri mai mici de 100.000 de dolari.

Agenția Reuters semnalează că măsura este introdusă în condițiile unor măsuri luate de Administrația Donald Trump de a renunța la inițiativele universitare ce vizează diversitatea, echitatea și incluziunea.

  • Iar aceste măsuri, luate de la începutul anului, vin după o altă decizie din iunie 2023 a Curții Supreme a SUA, care a respins măsuri de discriminare pozitivă care să încurajeze admiterea mai multor tineri din diverse comunități etnice. 

Potrivit președintelui universității, Alan M. Garber, citat în anunț, „transformarea Harvard într-o instituție accesibilă financiar pentru mai multe persoane lărgește gama de  zone de proveniență, experiențe și perspective cu care se întâlnesc studenții noștri, întărind creșterea lor intelectuală și personală”.

Universitatea apreciază că, după această măsură, aproximativ 86% dintre familiile americane se vor califica pentru ajutorul financiar al Harvard College.

  • În acest moment, instituția apreciază că nivelul costurilor cu școlarizarea și alte cheltuieli, inclusiv costurile cu mâncarea și cazarea, la nivelul studiilor de licență este de peste 82.000 de dolari.
Citește și:
Școlile și universitățile americane se pregătesc de ani dificili în următorul mandat Donald Trump, câștigătorul alegerilor prezidențiale din SUA, spune presa de specialitate de peste Ocean / În campania lui, educația a fost tratată marginal și criticată pentru banii cheltuiți
Administrația Trump elimină două programe majore de formare a profesorilor, în valoare de zeci de milioane de dolari / Programele sunt asociate cu diversitatea, egalitatea și incluziunea
Editorial „Nature”: Președintele Trump încearcă „să demoleze știința și instituțiile internaționale”, iar comunitatea globală de cercetare trebuie să ia poziție împotriva acestor atacuri / „Un asalt asupra științei dintr-un loc este un asalt asupra științei de pretutindeni”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Deschiderea școlilor

Scenariile pentru redeschiderea anului școlar, în septembrie, propuse Guvernului de Federația Părinților: Prezență normală la școală, 50% la şcoală-50% online, 100% online / La clasele pregătitoare – a II-a, prezența fizică la școală indiferent de scenariu

Grupul interministerial care dezbate condițiile în care vor fi redeschise în toamnă școlile din România a primit de la Federația Națională a Asociațiilor de Părinți trei scenarii, în funcție de…
Vezi articolul

Tudor Prisecaru, președintele Senatului Politehnica București și fost secretar de stat în Ministerul Cercetării – numit vicepreședinte cu rang de subsecretar de stat la Autoritatea Națională pentru Cercetare

Politehnica București păstrează un reprezentant al său la conducerea principalului for care va administra cercetarea din România – Autoritatea Națională pentru Cercetare. Tudor Prisecaru, președinte al Senatului UNST Politehnica și…
Vezi articolul

Campania lui Călin Georgescu: O agenție guvernamentală franceză a descoperit două noi entități prin care au fost racolați influencerii – Progresia și Fundament / Campanii sofisticate de astroturfing

Un raport al agenției guvernamentale franceze VIGINUM dedicat campaniei lui Călin Georgescu arată că influencerii care l-au promovat au fost recrutați prin intermediul platformei de marketing FameUp, care ar fi…
Vezi articolul