Vorbiți „cu adevărat” engleza? British Council contestă mitul vorbitorului nativ / Angajarea profesorilor trebuie să se facă pe baza pregătirii și a experienței, nu a naționalității lor

[jp_post_view]
Foto: British Council
British Council afirmă că în țări precum România încă există mitul că profesorii „nativi” pot să predea mai bine engleza elevilor, „dar dovezile și experiența sugerează contrariul: ceea ce face cu adevărat diferența este formarea, expertiza, empatia și competențele pedagogice ale unui profesor”, afirmă organizația, potrivit unui comunicat de presă.
  • British Council subliniază faptul că „engleza nu aparține unei singure țări sau unui singur accent: este un instrument global care ar trebui predat prin diversitate și competență, nu prin pașapoarte”.

Pentru a marca Ziua Mondială a Diversității Culturale, British Council transmite că „într-o lume multilingvă și globalizată, judecarea capacității unui profesor de limba engleză în funcție de locul în care s-a născut nu este doar inexactă, ci și tendențioasă”.

Vorbitorii nativi sunt cei care „au dobândit o limbă în mod natural încă din copilăria timpurie”, iar convingerea că aceștia „sunt cu adevărat calificați să o predea – a modelat modul în care se predă limba engleză, influențând atât practicile de angajare, cât și așteptările elevilor și părinților”, afirmă reprezentanții British Council. Însă, această convingere este din ce în ce mai mult contestată de experți, de cercetări și de propria experiență a organizației. 

„Engleza nu aparține unei singure țări sau unui singur grup. Este un instrument de comunicare globală, o limbă vie care evoluează constant și este îmbogățită de fiecare persoană care o folosește, indiferent de accent”, spune Andrew McMullen, Teaching Excellence Project Manager la British Council, iar această abordare este susținută de raportul The Future of English: Global Perspectives

„Mulți profesori care au învățat engleza ca limbă suplimentară sunt mai capabili să înțeleagă provocările cu care se confruntă elevii lor și să aducă strategii mai eficiente pentru a-i ajuta să depășească aceste provocări”, a completat McMullen.

De asmenea, un sondaj intern recent realizat de British Council în rândul a peste 350 de profesioniști din domeniul educației relevă un consens puternic: includerea profesorilor indiferent de limba lor maternă îmbunătățește calitatea educației și reflectă diversitatea limbii engleze așa cum este ea vorbită în întreaga lume.

British Council a condus inițiative globale de combatere a stereotipurilor în predarea limbii engleze. De la revizuirea propriilor politici de recrutare până la publicarea articolului Native speakerism: what is it and why does it matter?, organizația s-a angajat să determine schimbări structurale în întregul sector.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Harta școlilor dezavantajate există deja din 2016, susține Asociația Human Catalyst, după ce Ministerul Educației a anunțat că „inițiază demersul de realizare a Hărții școlilor dezavantajate din România”

Harta școlilor dezavantajate este realizată deja de Asociația pentru Educație și Justiție Socială Human Catalyst, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Anunțul vine la o zi după ce Ministerul Educației…
Vezi articolul

Datele pentru olimpiadele naționale de dezbateri pentru elevii de gimnaziu și liceu, stabilite printr-o erată la calendar de Ministerul Educației. Etapa națională pentru clasele V-VIII, între 7 și 13 mai, la Oradea

Datele pentru etapele naționale ale olimpiadelor de dezbateri pentru elevii de gimnaziu și de liceu au fost stabilite recent de Ministerul Educației (ME) printr-o erată la calendarul inițial al olimpiadelor…
Vezi articolul