Votul a mers la Opoziție în amfiteatrul Colegiului Național „Ferdinand I” din Bacău, pentru elevii participanți la debate de Ziua Europei 2025 / Profesoara Nicoleta Zărnescu: O metodă didactică interactivă, complexă. Tinerii învață să analizeze opțiunile prezentate de decidenți

[jp_post_view]
Foto: Colegiul Național „Ferdinand I” din Bacău
Elevi din Bacău și Onești au avut ocazia, de Ziua Europei 2025, să participe la o dezbatere publică de tip World Schools (WS), să-și exerseze gândirea critică, să învețe să construiască argumente, să caute informații din surse validate și să susțină opinii proprii în fața unui amfiteatru arhiplin, potrivit unui comunicat primit de la organizatori. Activitatea a fost punctul central al proiectului județean educativ „VIVAT-EU: Viziune, Inovație și Valori pentru Activarea Tinerilor în Europa”, coordonat de Colegiul Național „Ferdinand I” (CNF) din Bacău.

Colegiul a organizat proiectul în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Bacău, Casa Corpului Didactic (CCD) Bacău și Centrul Europe Direct Bacău, cu scopul de a crește gradul de conștientizare a valorilor europene și de a stimula implicarea responsabilă a tinerilor în dialogul privind viitorul Europei, conform sursei citate.

Elevii participanți au discutat pe tema moțiunii: „Acest Parlament crede că Uniunea Europeană ar trebui să investească prioritar în programe de mobilitate educațională pentru tineri, în detrimentul altor politici sociale”. Dezbaterea a reunit echipe de la Colegiul Național „Ferdinand I”, inclusiv olimpici de la „Tinerii Dezbat”, și elevi din clubul de dezbateri al Colegiului Național „Grigore Moisil” din Onești.

Votul final al publicului a mers către Opoziție, echipa apreciată pentru stilul și strategia adoptate. „Dezbaterea este o metodă didactică interactivă complexă, care presupune documentare din surse valide, acreditate, construire de argumente majore, clare și logice, însoțite de studii de caz și exemple relevante. (…) Poate că, printr-o abordare în această manieră a unor subiecte actuale, tânăra generație învață să analizeze și să gândească critic opțiunile prezentate de factorii decidenți, învață să apeleze la surse validate, autorizate, care au în spate expertiza unor specialiști, a unor studii de impact și învață să asculte activ, respectiv să susțină o opinie proprie cu argumente și cu respect față de partenerii de dialog”, a declarat coordonatoarea proiectului, profesoara de istorie Nicoleta Zărnescu, în comunicatul citat.

  • „Activitatea de astăzi, dedicată Zilei Europei, a fost o activitate interesantă și captivantă, cu o tema atractivă, care a generat multe argumente controversate, unele fiind foarte apreciate de public”, spune un elev de clasa a V-a.
  • „Meciul de astăzi a fost unul aprins și dinamic, iar retorica a reflectat identitatea clubului nostru, Vivid Debate, întrucât ambele echipe au jonglat cu argumente și contraargumente solide, prin care sperăm că am reușit să avem un impact real asupra publicului. Cercetarea făcută în prealabil ne-a ajutat să înțelegem și să ne asumăm mai profund prioritățile și valorile Uniunii Europene și ne-a oferit ocazia de a chestiona dacă politicile actuale servesc cu adevărat tuturor cetățenilor și ce aspecte mai pot fi îmbunătățite la nivel european”, spune Daria Humă, membră în tabăra opoziției, conform informării citate.
Activități artistice, interactive și diseminări Erasmus+ în cadrul proiectului

Pe lângă dezbatere, evenimentul a inclus o expoziție „Europa în imagini”, un quiz interactiv „Cunoaște Europa!”, interpretarea imnului „Odă bucuriei” de către corul școlii și prezentări ale experiențelor Erasmus+ derulate de licee din consorțiul 4IT.

Elevii de la „Ferdinand I” și de la Colegiul Național „Roman Vodă” din Roman au prezentat experiențele mobilităților de practică IT din Cipru (Paphos), cei de la Colegiul Național „Gheorghe Vrănceanu” din Bacău au vorbit despre stagiile din Spania (Granada), iar elevii din Onești au prezentat un proiect educațional derulat în Grecia, cu tematică ecologică. Urmează și o a treia mobilitate, organizată în Valencia (Spania), pentru elevii de la „Ferdinand I” și Colegiul Național „Costache Negri” din Târgu Ocna.

În deschiderea evenimentului, directorul Colegiului Național „Ferdinand I”, profesorul Nicu Harasemciuc, a transmis elevilor: „Beneficiile statutului de membru al Uniunii Europene sunt vizibile în fiecare activitate pe care o desfășurați, ca elevi, în spațiul formal sau nonformal. Respectarea valorilor democratice reprezintă o misiune civică pe care trebuie să o conștientizați, ca generație a viitorului. Europa este casa tuturor celor care muncesc, visează și creează un viitor mai bun! Programele europene vă sprijină învățarea și interacțiunea cu alte sisteme de învățământ din Europa, ceea ce contribuie la formarea voastră profesională și dezvoltarea personală!”.

Organizatorii au subliniat importanța de a marca tripla semnificație a zilei de 9 Mai, cu accent pe momentul Declarației Schuman (9 mai 1950), considerat punctul de pornire al construcției europene moderne.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Companiile de transport local să acorde direct reducerea de 90% pentru studenți, prevăzută de legea Educației, ca facultățile să nu mai facă deconturi și procese birocratice – petiție cu peste 2.900 de semnături

Peste 2.900 de persoane cer într-o petiție online ca firmele de transport local să acorde direct la achiziția biletelor/ abonamentelor de student reducerea de 90% prevăzută de legea educației 199/2023.…
Vezi articolul

ANALIZĂ Planul de Acțiune Garanția pentru Copii are 59 de măsuri preluate integral din Planul operațional al Strategiei Naționale „Copii protejați, România sigură” 2022-2027, pusă în dezbatere publică pe 6 mai de către Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, potrivit europarlamentarului Dragoș Pîslaru

„Planul de Acțiune Garanția pentru Copii, pus în dezbatere publică de către Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, necesită îmbunătățiri considerabile. A fost redactat fără consultarea societății civile, nu…
Vezi articolul

De ce nu citesc bine elevii români? Analiză comparativă între Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și testele PISA: la examenul românesc lectura e decontextualizată, itemii sunt repetitivi, lipsiți de relevanță pentru evaluarea competențelor la nivel înalt

„Dacă rezultatele înregistrate la Evaluarea Națională par a fi, în general, mulțumitoare (…) rezultatele PISA sunt cele care arată, concret, că elevii români au o performanță mult sub media ţărilor…
Vezi articolul

Cod roșu de căldură miercuri, 17 iulie, cu până la 42 de grade, în ziua concursului de Titularizare. Sunt 31 de grade în București la ora 9, când începe proba – prognoza completă ANM și temperaturile din 40 de orașe

Zi de foc miercuri, 17 iulie, pentru candidații și profesorii care susțin concursul național de titularizare, de angajare în sistemul de învățământ. Vor fi până la 42°, potrivit Administrației Naționale…
Vezi articolul