Zeci de candidați înscriși la a doua sesiune a concursului de directori de școli 2022 au fost declarați respinși după prima probă, cea de evaluare a dosarelor, în județul Dolj

4.798 de vizualizări
Foto: © Photosvit | Dreamstime.com
Potrivit conducerii Inspectoratului Școlar Județean Dolj, 36% dintre candidații pentru funcțiile de directori de școli au fost respinși în prima fază a concursului: una din cauze ar fi că nu au depus documentele prevăzute de noul ordin de ministru care reglementează concursul. S-a descoperit și un caz de fals în acte depus în dosarul de concurs, scrie Gazeta de Sud.

În Dolj, s-au înscris 108 candidați pentru posturile de director și director adjunct din școli și grădinițe rămase vacante, în cea de a doua sesiune a concursului. Înscrierile s-au făcut on-line, direct pe platforma de înscriere în concurs. După evaluarea dosarelor au fost respinși 39 de candidați, mulți pentru că au încărcat alte documente.

Practic, prin ordinul actual 3026/2022 era prevăzută pentru dosar anexa 3, care este de fapt o adeverință care să ateste candidatului calitatea de titular, vechimea de minimum cinci ani și calificativele aferente activității din ultimii doi ani, incluzând și calificativul pe anul școlar în curs. Dar 98% dintre cei care au fost respinși au depus anexa 4 din ordinul de ministru 4597/2021, care reglementa concursul din toamna anului trecut, practic au depus o adeverință prin care dovedeau calitatea de titular și calificativul pe ultimii doi ani, fără anul școlar în curs.

Au mai fost și situații în care CV-ul candidaților nu era Europass, cum cere metodologia. Aceste situații se pot însă remedia. „Mulți au depus cereri pentru a debloca platforma ca să poată încărca documentele corecte”, a precizat inspectorul școlar general adjunct, Oana Zaharie, președintele comisiei pentru concursul de ocupare a funcțiilor de conducere din Dolj.

Candidații pot remedia problemele din dosar

”Candidații a căror înscriere nu a fost validată pot transmite comisiei de organizare a concursului, în scris, în maximum 24 de ore de la afișarea listei candidaților admiși la etapa de evaluare, motivele care consideră că au generat neconformitatea documentelor și solicită analiza cauzelor și remedierea eventualelor erori, inclusiv a celor de natură tehnică. În urma analizei, comisia de organizare poate modifica lista candidaților înscriși”, potrivit metodologiei de concurs.

Remedierea se va face în zilele de 2 și 3 februarie. Lista finală cu candidații admiși se va afișa pe 4 februarie.

Reamintim, după prima sesiune a concursului de directori în școli, care s-a încheiat în decembrie, au fost ocupate doar 60% dintre posturile scoase la concurs.

Conform anunțului oficial al Ministerului Educației, au fost scoase la concurs în total 8.652 de funcții vacante la nivel național (din care 6.231 funcții de director și 2.421 funcții de director adjunct).

În aceste condiții, inspectoratele vor detașa directori pe 40% din posturile de directori și directori adjuncți ale școlilor din România, adică circa 3.460 de posturi. Reamintim că inspectoratele sunt politizate intens, în acest moment 38 de inspectori școlari generali sunt oameni politici, membri ai PNL și UDMR, din cele 42 de instituții existente în țară.

Calendarul pentru noul concurs de directori, ediția 2022, a fost publicat târziu în Monitorul Oficial, la fel și bibliografia de examen, cu doar o zi înainte să înceapă a doua sesiune, în 2022.

Foto: © Photosvit | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
vârsta de pensionare, cancelarie profesori

Nu s-a preocupat nimeni de amenajarea cancelariei pentru asigurarea unei stări de bine, a unui vestiar, a unui loc de studiu sau de relaxare pentru profesori, spune Cornelia Popa Stavri, secretar general al FSLI / Aceste lucruri aduc o contribuție importantă la sănătatea în muncă, iar profesorul ar trebui să poată beneficia de asistența unui psiholog

În contextul dezbaterii organizate de Scena9, privind violența profesorilor la locul de muncă, secretarul general al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, Cornelia- Popa Stavri, a vorbit despre lipsa unei legislații…
Vezi articolul

Ministra Educației anunță că școlile nu mai trebuie să printeze catalogul electronic la finalul anului, ci îl pot arhiva exclusiv în mod digital: Aceasta este noua reglementare pe care am dat-o recent / Reglementarea nu există în realitate

Profesorii pot arhiva catalogul electronic exclusiv în mod digital, anunță ministra Educației, Ligia Deca. Oficialul a precizat la un podcast de partid că „aceasta este noua reglementare pe care am…
Vezi articolul

Universitatea din București îi va acorda titlul de Doctor Honoris Causa profesorului András Sajó de la Universitatea Central Europeană, fost judecător al Curții Europene a Drepturilor Omului și critic al democrației iliberale promovate de regimul Viktor Orban

Universitatea din București îi va acorda, miercuri, distincția de Doctor Honoris Causa lui András Sajó, specialist în drept constituțional comparat și profesor la Universitatea Central Europeană din Viena. Acesta, fost…
Vezi articolul

Vacanța de Crăciun 2024: Ultima zi de școală este vineri, 20 decembrie. Elevii și copiii de grădiniță intră în vacanța de iarnă pe 21 decembrie și revin la școală pe 8 ianuarie 2025 / Calendarul simulărilor examenelor naționale 2025

Vineri, 20 decembrie, este ultima zi de cursuri din modulul 2 pentru elevi și pentru copiii de grădiniță, potrivit structurii anului școlar 2024-2025. De sâmbătă, 21 decembrie 2024, și până…
Vezi articolul

Președintele Alianței organizațiilor de studenți, despre limitarea reducerilor la transport din OUG „trenuleț”: Am transmis că discuțiile ar trebui să aibă loc pentru anul universitar următor / Guvernul a aplicat măsuri în toate părțile, ca să supere în mod egal

Liderul Alianței Naționale a Organizațiilor de Studenți (ANOSR), Sergiu Covaci, a spus că discuțiile legate de limitarea transportului studenților ar trebui să aibă loc pentru anul universitar următor, iar modificările…
Vezi articolul