Zeci de elevi olimpici de gimnaziu, pedepsiți prin depunctare și mustrare publică la Olimpiada națională de Cultură și Spiritualitate Românească, după ce au contestat notele / Mina Rusu, președinta competiției și reprezentanta Ministerului Educației și Cercetării: Cum poți să contești oare harul colegului cu care tu ai concurat? Aș scoate cuvântul „contestație” din dicționar

26.474 de vizualizări
Foto: ISJ Suceava/Daniela Ceredeev
Peste 80% dintre elevii care au contestat notele primite inițial la Olimpiada Interdisciplinară „Cultură și spiritualitate românească” (Limba și literatura română și Religie), clasele V-VIII, etapa națională, desfășurată la Suceava, au fost depunctați la recorectare. Elevii participanți acuză presiuni și derapaje abuzive ale organizatorilor la adresa lor. La festivitatea de premiere din data de 24 mai, Mina Maria Rusu, președinta Comisiei, i-a mustrat public pe elevi că „Nu poți să contești valoarea celuilalt și voi asta ați făcut”. „Cum poți să contești oare harul colegului cu care tu ai concurat?” a spus reprezentanta Ministerului Educației și Cercetării la această competiție. În discursul său în fața unei săli arhipline a spus că „aș scoate din dicționar cuvântul «contestație»”.

Conform informațiilor Edupedu.ro, circa 100 de elevi au vrut să își vadă lucrările, dar li s-a refuzat acest lucru, așa că împreună cu părinții lor au decis să depună contestație pentru a putea să vadă unde au greșit. Președinta comisiei și profesorii evaluatori i-ar fi intimidat pe cei mai mulți dintre copii, pe motiv că ar fi „un păcat“ să conteste notele, conform surselor Edupedu.ro. Discursul Minei Rusu și mărturiile elevilor care spun că nu vor mai merge la olimpiadele de acest tip – mai jos în articol.

  • Edupedu.ro a solicitat Minei Rusu un punct de vedere față de declarațiile sale de la olimpiadă, dar aceasta nu a răspuns nici apelurilor și nici mesajelor noastre până la publicarea articolului. Am cerut puncte de vedere de la Ministerul Educației și Cercetării și Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Suceava, organizatorii competiției școlare. Când le vom primi, le vom publica.

Cei 296 de elevi care au participat la festivitatea de premiere de la Olimpiada Interdisciplinară „Cultură şi spiritualitate românească” au ascultat mesajul acuzator pe care l-a transmis reprezentanta Ministerului Educației și Cercetării, Maria Mina Rusu, președinta competiției școlare:

„În privința organizării, colega mea Daniela (n. red. Daniela Ceredeev), doamna inspector de religie și ceilalți doi colegi Mihaela și Cristian – noi deja suntem în familie și ne spunem ca atare ca în familie – s-au străduit și voi i-ați și văzut într-un moment pe care eu mi l-aș fi dorit mai curat și mai limpede decât a fost, și anume: aseară sub umbrele, tremurând de frig, când unii ați venit să depuneți contestații. Cum poți să contești oare harul colegului cu care tu ai concurat doar pentru acest moment, nu pentru totdeauna?”, a spus reprezentanta ministerului Educației.

„Cum să nu te bucuri că de fapt ai concurat cu tine? Dar ați venit și i-ați văzut pe cei 3 acolo prezenți cu noi (n. red. profesori corectori), am lucrat de pe o zi pe alta, de ieri până azi dimineață, în așa fel încât să vă limpezim universul așteptărilor voastre, tulburat de un cuvânt pe care eu l-aș scoate din dicționar, chiar dacă sunt filolog: «contestație». Nu poți să contești valoarea celuilalt și voi asta ați făcut”, a atras atenția în plenul festivității reprezentanta Ministerului Educației și Cercetării.

AUDIO Fragmentul în care oficialul delegat de Ministerul Educației și Cercetării să conducă olimpiada și să reprezinte instituția la această competiție școlară contestă dreptul elevilor la contestație poate fi ascultat aici:

Maria Mina Rusu a fost detașată de Ministerul Educației și Cercetării la această olimpiadă și desemnată președinte al Comisiei centrale a Olimpiadei interdisciplinare prin adresa nr. 26775/1/15.04.2025. Maria Mina Rusu este fosta inspectoare generală din Direcția de Minorități și Relația cu Parlamentul din cadrul Ministerului Educației care, în 2020, când participa într-o conferință online organizată pentru a celebra minoritățile naționale din România, a spus „Fir-ați ai dracu’ de țigani!”, într-un moment în care nu știa că este auzită de alți participanți.

Ministra de la momentul respectiv, Monica Anisie, a anunțat imediat că face o comisie disciplinară pentru analiza comportamentului angajatei instituției, iar inspectoarea a fost mutată prin detașare la CNPEE (Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație), instituție aflată în subordinea ministerului. Recent, după înființarea Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare (CNCE) și Institutul de Științe ale Educației (IȘE), în acest an, Maria Mina Rusu, care este și conferențiar universitar la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București, a fost detașată temporar pe un post de cercetător științific la IȘE, conform surselor Edupedu.ro. Secretarul de stat Kallos Zsoltan, cel care are în atribuții minoritățile naționale și olimpiadele școlare la nivelul MEC, a aprobat solicitarea de delegare a Mariei Mina Rusu în calitate de președintă la Olimpiada Națională de Cultură și Spiritualitate Românească (Limba și literatura română și Religie – Gimnaziu) 2025, potrivit surselor Edupedu.ro.

Etapa națională pentru gimnaziu a Olimpiadei Interdisciplinare „Cultură şi spiritualitate românească” (limba şi literatura română şi religie) s-a desfășurat în perioada 21-25 mai la Colegiul Tehnic „Samuil Isopescu” din Suceava. Au participat 296 de elevi din clasele V-VIII din toate judeţele ţării.

După afișarea rezultatelor inițiale, care pot fi văzute mai jos, zeci de elevi au vrut să își vadă lucrările, însă n-au fost lăsați să o facă, potrivit surselor Edupedu.ro. Majoritatea au vrut să depună contestații, dar ar fi fost presați să nu facă asta: „Ne-am simțit umiliți și luați la rost de profesori pentru că am vrut să vedem unde am greșit”, potrivit elevilor contactați de Edupedu.ro.

Abuzurile psihologice ale profesorilor evaluatori asupra elevilor de clasele V-VIII participanți la olimpiadă sunt cutremurătoare. În sala de contestații erau câte patru profesori, povestesc elevii: doi de limba română și doi de religie, competiția fiind una interdisciplinară. Doi profesori stăteau în față și alți doi profesori, câteva bănci mai în spate.

„Doamna profesoară de religie m-a întrebat de ce sunt nemulțumită de notă. Eu am spus că nu sunt nemulțumită de notă, în principal, însă doresc să-mi vizualizez lucrarea și vreau să știu unde am greșit. Apoi, cealaltă doamnă, de română, mi-a spus că nu poate să-mi arate lucrarea și că nu poate să-mi spună unde am greșit și apoi a spus că nota mea este foarte mare, oricum, nota 8, și că pot să plec foarte bucuroasă acasă. Apoi mi-a spus că oricum nu este nota mea, pentru că lucrarea mea era de nota 5, de fapt, că sunt trei puncte din oficiu, mi-a spus că un profesor mi-a dat 2,50, și altul 2,50, deci în total 5 și că s-a făcut calculare și a ieșit nota 8, că lucrarea mea nu este de etapă națională, pentru că unii copii au scris și 15 pagini și eu am scris doar 5, că nu este nici măcar de etapa județeană și că dânsele au corectat în favoarea noastră, notele pe care le-am primit fiind prea mari pentru nivelul nostru. Profesoara mi-a spus că nici la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a nu crede că o să iau o notă foarte bună.

Apoi, mi-a luat cu două degete lucrarea, a fluturat-o și mi-a spus: «Îți era dor de ea? Uite-o!» .

I-am explicat că știu ce am scris, dar vreau să știu unde am greșit, unde mi s-au luat 20 de puncte. Dânsa a spus că nu poate să-mi explice baremul, că borderoul e secret. Mai mult decât atât, mi-a spus, și nu numai mie, mai multor colege din lot, că este un păcat să facem contestație”, a povestit eleva.

„Apoi, cele două profesoare, de limba română și de religie, mi-au spus să mă uit pe cerere și să completez dacă doresc să fac contestație sau nu. Eu mă emoționasem deja, nu mi-a plăcut deloc comportamentul dânselor și am scris acolo că nu mențin contestația. În timp ce semnam doamna de limba română mi-a spus: «Să știi că ești un copil foarte înțelept pentru decizia ta». Apoi m-am întors în sala de așteptare și am început să plâng. În acel moment foarte mulți care veniseră la contestație au plecat, n-au mai vrut să intre să vadă lucrările”.

Din peste 100 de elevi, doar 32 au depus contestație, mai spune eleva.

„Am vorbit apoi cu o colegă de lot care a intrat totuși și mi-a povestit că profesoarele i-au reproșat aceleași lucruri și ei: de ce nu e mulțumită de notă, că a primit notă mare și e un păcat să depună contestație”, spune fata.

Înainte să intre în sala de contestații inspectoarea de religie din comitetul de organizare i-ar fi întrebat pe elevi de ce vor să depună contestație și ar fi încercat „să ne ducă cu zăhărelul”, spune eleva.

Mai mult, elevii de clasele V-VIII nu au avut voie să intre în liceu însoțiți de un adult, fie părinte sau profesor. „Noi când am intrat în liceu, am intrat doar noi, copiii. Profesorii au stat afară, au încercat să intre, nu li s-a dat voie și nici nouă nu ni s-a dat voie să mai ieșim decât după ce depunem contestația și vedem lucrarea. Erau copii de clasa a V-a, de clasa a VI-a nu ni s-a dat voie, portarul nu i-a lăsat să intre pe adulți”, a mai spus eleva.

Unii elevi erau însoțiți și de profesorii lor de la școală, nici acestora nu li s-a permis să intre.

„Îmi place să particip la olimpiade, dar nu mi-a plăcut absolut deloc acum nici organizarea, nici situația legată de contestații, nici cum mi-au vorbit profesorii. A fost o bătaie de joc pentru mine. Nici eu și nicio fată de la noi din lot nu dorește să revină la olimpiada aceasta”, a spus eleva.

După etapa de contestații, pe foaia cu rezultatele finale, din cele 31 de contestații depuse, 26 de elevi au fost depunctați, iar 5 și-au păstrat notele inițiale.

Foto: captură rezultate ONICSR 2025 Suceava

Atenție, profesorii corectori au fost aceiași care au corectat inițial și punctajele sunt mult modificate în unele cazuri. În plus, în declarația elevei de mai sus se poate observa că profesorii au împărțit lucrările în două – unul a corectat jumătate, iar celălalt jumătate – „mi-a spus că oricum nu este nota mea, pentru că lucrarea mea era de nota 5, de fapt, că sunt trei puncte din oficiu, mi-a spus că un profesor mi-a dat 2,50, și altul 2,50, deci în total 5 și că s-a făcut calculare și a ieșit nota 8”. În plus, din discuția cu eleva, reiese că numărul paginilor scrise de elevi ar fi fost un factor de evaluare determinant.

Despre olimpiada interdisciplinară de cultură și spiritualitate

Competiţia este cuprinsă în calendarul naţional al Ministerului Educaţiei şi Cercetării și s-a desfăşurat cu sprijinul Înaltpreasfinţitului Arhiepiscop Calinic şi este organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava şi Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor.

Etapa națională a olimpiadei naționale Cultură și spiritualitate românească 2025 a avut loc în două părți: una pentru liceu, pe 14-18 mai pentru clasele IX-XII la Deva și a doua pe 21-25 mai la Putna – pentru clasele V-VIII, potrivit calendarului olimpiadelor școlare 2025 al MEC.

Festivitatea de deschidere a fost moderată de Daniela Ceredeev, inspector şcolar pentru religie în Aula Magna a Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava.

Printre participanți s-au numărat, potrivit Arhiepiscopiei Sucevei: Romeo Moşoiu consilier la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, George Jambore, inspector patriarhal la Sectorul Teologic-Educaţional al Patriarhiei Române, Nicolae-Ciprian Anton, inspector şcolar general şi Petru Crăciun, inspector şcolar general adjunct de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava.

Citește și:
Olimpiada de Cultură și spiritualitate românească 2025, etapa județeană. Subiectele și baremele de corectare pentru elevii de gimnaziu și liceu, publicate de ministerul Educației
Maratonul olimpiadelor naționale în vacanța de primăvară a elevilor: peste 20 de competiții în cele 6 zile libere – calendar

46 comments
  1. M-am uitat cu stupefacție la comentarii și mă gândesc cu durere: încotro ne îndreptăm? Articolul este scris, în mod evident, cu ură. Iar comentariile sunt pe măsură. Cu ce scop? În primul rând, replicile doamnei Mina Rusu sunt scoase din context. Ați fost acolo? Ați ascultat tot? Doamna făcea o trimitere la sensul etimologic al verbului „a contesta” și la sensul din limba engleză. Nu avem spațiu necesar să dezvoltăm. Pe de altă parte, articolul se bazează pe declarațiile emoționale ale unor copii care, din păcate, învață zilnic din spațiul public că ei sunt perfecți și că mereu doar ei au dreptate, iar că tot ce ține de spațiul educațional e strâmb. Păcat că ați urmărit doar un scandal de presă și că nu v-a interesat adevărul și drumul real spre valoare. Ar trebui să vă cereți scuze, dar nu o veți face. Ce vreți să formați prin asemenea atitudini?

  2. Buna ziua, tuturor ! Am citit si articolul si aprecierile …jenant pentru Minister , jenant si de neacceptat pentru profesori. Daca faci o incursiune prin articolele despre învatamantul romanesc constati ca exista in randul majoritatii profesorilor ( de la gradinita la facultate ) o lipsă crasă de respect pentru copii si pentru tinerii din scoli. SĂ RESPECTĂM COPILUL, dragi colegi profesori ! Să-i respectam cand le vorbim, cand le predam , cand îi evaluam, să-i respectam asa cum am vrea sa fim noi respectati. Fac parte din sistemul de învatamânt si după 40 de ani de munca la catedra pot sa spun ca respectul necondiționat pentru copii este cel care asigură un invatamânt de calitate. Respect pentru copilul dotat , pentru copilul cuminte , dar si pentru copilul cu excese comportamentale sau mai putin dotat , respect pentru copilul cu elemente de autism, cu ADHD etc. Respect pentru copiii care ne aduc premii la olimpiade , dar si pentru copilul care sta pitit cu frică in bancă pentru ca el nu are niste parinti cu posibilitați care să-l ajute. Asta e……

  3. E profund nedrept să publicați informații neverificate. Și să demolați imaginea unei comisii și a unui om competent, profesionist, dăruit școlii, a cărui expertiză nu poate fi contestată de nimeni dintre cei care o cunosc cu adevărat. Doamna Profesor Mina Rusu este un reper, un model, un mentor. Un Om de o noblețe sufletească rară. E adevărat, niciodată adevărul nu face zgomot, dar nici gălăgia și scandalul nu țin loc de argumente. Oameni care nu au prea multe în comun cu educația emit judecăți de valoare înțelese de unii ca fiind adevăruri absolute. Cui folosește? Trist, foarte trist….

    1. Daca ar fi fost un om cu o noblete sufleteasca rara, cu siguranta nu ar fi spus astfel de cuvinte in fata unor copii. Ce au facut a fost o adevarata mizerie. Sa scazi toate notele copiilor ce au depus contestatie… si sa le vorbesti in asa fel cand ei nu au dorit decat sa isi vada lucrarea. Absolut rusinos…

  4. Copilul meu a participat la aceasta olimpiadă, pentru a doua oara la etapa națională.
    Ceea ce s a întâmplat la Suceava, a fost o bătaie de joc absolută la adresa unor elevi care au avut zeci si sute de ore de pregătire in spate.
    Copilul meu, care știe sa se evalueze cu o precizie de plus/ minus 10 sutimi, cum de altfel sunt cu siguranță toți cei care ajung la o națională ( si nu numai), a indraznit să facă contestație. În prima faza, au fost descurajați, spunându-li-se ca oricum lucrarile sunt corectate în favoarea lor si dacă vor duce contestația la bun sfârșit, nu vor mai prinde niciun premiu.
    Copii au fost întâmpinați cu replici precum: ” Am adus lucrarile. Va voi stalci numele, dar nici nu-mi pasa!”, ” V- as scoate sa stati afara in ploaie!”, ” Dacă as fi profesoara voastră nu v- as mai lasa in viata voastră sa participați la o olimpiada!” Extraordinare cuvinte din partea unor profesori, nu-i asa? Nu au reușit sa si vadă lucrările, asa cum prevede regulamentul, ci lucrările le au fost ținute de un profesor ce stătea in fata elevului. De ce credeți ca s a întâmplat acest lucru? Deoarece lucrările nici macar nu erau corectate….da…nimic notat pe ele, nimic corectat, nicio nota pusă. Copiii au primit aceeași replică: ” Nu ai avut creativitate, coerență si originalitate!” Oare cum s au gândit profesorii de acolo ca acești copii, olimpici, pot fi păcăliți cu doua-trei cuvinte menite sa ii descurajeze?
    Dupa doua ore de asteptare, copiii au început sa iasă plângând din interiorul colegiului, unii descurajați total, care renuntasera la a depune contestație, alții indignați de nedreptatea făcută, dar bucuroși ca nu au putut fi înduplecati si au dus contestația la bun sfârșit.
    Bineînțeles, au fost aspru taxați pentru indrazneala lor. A doua zi, din 31 de contestații, 29 au avut nota scăzută. Ne așteptam la acest lucru…. ii si spusesem copilului ca asta se va întâmpla…Oricum nu a avut nimic de pierdut, pentru ca niciuna dintre note nu ii aparțineau.
    Modul in care acești copii au fost umiliți sper ca nu va fi trecut cu vederea.
    Din punctul meu de vedere, toti cei care au fost părtași la aceasta mizerie ar trebui demiși!!!

    1. Când se corectează, indiferent de situație – Evaluare Nașională, Bacalaureat, Olimpiade, orice alte concursuri nu se scrie pe lucrare. Punctajul acordat se notează pe baremul de evaluare. Fiecare lucrare este numerotată, baremele de corectare la fel. Aceste bareme de corectare conțin motivul acordării/ neacordării punctajului. Din această cauză pe lucrare nu apare notat nimic cu roșu. La vizualizarea lucrărilor sigur sunt și baremele de notare … Din păcate, și nu știu motivul, la orice olimpiade, nu numai la cea de față, nu sunt încurajate vizualizările, contestațiile. Legislația în vigoare, procedura de citire/ vizualizare a lucrărilor prevede ca elevul să intre în sala unde se va vizualiza lucrarea neînsoțit de un adult. Anul acesta școlar am avut un elev de clasa a VIII – a la olimpiada de religie, faza pe județ. A cerut vizualizarea lucrării … înainte de a se duce la vizualizarea lucrării, am discutat și eu cu el … exact ce i-am spus eu, la fel i-a explicat, spus și comisia, motivele depunctării. S-a dus însoțit de mama sa, dar în sală a intrat doar el. Știa acest aspect, i l-am spus eu, așa că nu a fost luat prin surprindere. Numai bine și spor în toate!

  5. Constat că analfabetismul funcțional este crescut și printre adulți.

    NU a fost olimpiada de religie ci cultură și spiritualitate iar doamna desemnată de Minister pt a fi președintele comisiei pt această disciplină nu are legătură cu predarea religiei.

    NB
    Daca acest comportament este adevărat de la la nivelul unui director de minister (indiferent de olimpiada) nu mai avem șanse de însănătoșire.

    E lipsa si de cultură si de spiritualitate.

    1. Într-adevăr, nu a fost olimpiada de religie, iar doamna desemnată de Minister pentru a fi președintele comisiei nu are legătură cu predarea religiei. Confirm!

  6. Am si eu o curiozitate: de ce va trimiteti copiii la olimpiade de religie? Le foloseste in viata? E pentru egoul vostru? Al scolii? Va e frica? De ce voi ca parinti v-ati supune singuri copiii unor umilinte inutile? E vina voastra. Voi nu ii invatati sa stea drept, pe picioarele lor, ci ii obligati sa accepte umilirile unor nulitati agresive, ca si cind sunteti convinsi ca asa ii pregatiti de viata, ca trebuie sa invete sa se confomeze si sa taca. De aia pleaca, de aia ajung sa se drogheze. Este o porcarie ce se intimpla acum in invatamint.

  7. Tot felul de relicve, de 65+++ pozate, ca dând sfaturi, adică „influenceri”, deși pe vremea titularizării lor veșnice, prin ’75, nu existau influenceri. Ocupa fără jenă posturi, fiindcă aleg primii, la etapele de mobilitate. E clar că nefiind buget de pensii, vor încuraja „șederea” pe viață, că doar interesul pentru binele învățământului e doar teoretic, ceea ce se va și întâmpla, fiindcă nu mai există decență. Puneți-i la examene de competențe digitale, de tehnici moderne de predare, în rând cu cei care dau an de an examene, degeaba.

    1. Alooo!Nu exista Titularizare atunci,nici cei de 50+ nu au dat asa ceva!Ei erau cu trăiască partidul,erau toti atei convinși și acum se acoperă de icoane și fac sluj pe la biserici!!

  8. fetita a participat la aceasta olimpiada si a trecut prin acest cosmar. In momentul in care a decisa sa depuna contestatie, a fost amenintata ca i se va scadea nota si va avea cea mai mica nota dintre totii elevii. I s-a spus” cu aceasta lucrare sperai sa iei vreun premiu, nu vezi ca nu deloc originalitate?” mentionez ca fetita obtinuse pe etapa de Bucuresti nota 10.00, singurul de 10 la clasa VII. A plans continuu, iar noi ca parinti care am fost langa ea, am asistat neputinciosi la usa liceului la aceasta nedreptate.
    La premiere lotul din Bucuresti a avut alocat locuri pe scari, in picioare, pe scaune au fost parintii si bunicii celor din zona.
    O experienta care a lasat o trauma puternica, un copil care a muncit ore in sir si la final a primit un tratament nedrept. Acesti oameni nu se pot numi cadre didactice din pacate. Mentionez ca am fost si la alte olimpiade nationale, iar lucrurile au stat cu totul altfel.

    1. Dacă nu știam copii din ziua de astăzi chiar as fi avut empatie fata de voi dar am avut copil care a făcut reclamație la director si inspectorat și era pr….oasta de impungea.De atunci am retineri în privința poveștilor scrise și prezentate de copii.Uneori de ciuda ca nu au obținut nota mare fac tot posibilul sa denigreze profesorul.
      Eu va recomand așa:faceți cerere,sa fie afișate lucrările la vedere și apoi sa fie analizate.Sa vedem dacă este așa!

  9. Din prisma unui părinte ce am avut copilul la această olimpiadă confirm articolul de mai sus și chiar pot să adaug câteva acțiuni denigratoare, jignitoare, acuzatoare, discriminatoare din partea comisiei de contestații în frunte cu această inspectoare la adresa unor copii minori.

    Să specificăm de ce s-au dus foarte mulți copii la
    Contestație…deoarece majoritatea depunctărilor au fost la subiectele subiective, la exercițiile fizice nu prea au avut ce să scadă.

    -La vizualizarea lucrărilor nu li s-a dat voie să le vadă și să li se explice de ce au fost punctați cum au fost…conform regulilor unei olimpiade
    – jigniri repetate (ce cauți aici, cine ești tu să contești, voi ăștia de la B, asta nu e lucrare de olimpiadă.
    – amenințări (dacă îndrăznești să faci contestație îți demonstrez eu ca o să te depunctez de o să ajungi ultima de râs)

    Comportament de mahala și comunist ce nu ar trebui să se regăsească nici în discuțiile dintre adulți, mai ales între discuțiile dintre un cadru didactic (jenant să se numească profesori) și un copil de 12-15 ani. Toți copii au ieșit cu un șoc psihic din acea comisie, plângând.

    Rușine Ministerului Educatieicare susține în continuare în funcții oameni slab spre prost pregatiti.

    Și felicitări copiilor care în ciuda amenințărilor și jignirilor au reușit să aibă puterea să depună contestatie(să își ceară până la urmă dreptul lor)

    PS: un părinte dezamăgit de sistem, și care după o săptămână de la olimpiadă trebuie să fac terapie cu copilul din cauza aceste experiențe traumatizantă- pentru ca nu își mai revine din șocul emoțional.

    1. Sunteți extraordinari!Ce sa zic?Noi ne luam și bătaie și vorbe mai ceva ca ce spuneți voi aici și nu ne duceam la pisicolog!Chiar cred ca nu au făcut dacă au luat note mici.Am văzut că la olimpiadă ajunge aproape oricine în ziua de astăzi depinde de relatiile profesorului iar profesorului ii trebuie la punctaj.Sunteti de tot circul…Mi-ar fi rușine de așa ceva…

  10. Trist și nedrept! Din păcate, nu ați verificat informațiile și ați publicat doar răutățile unei persoane…nimic din ceea ce ați scris nu are un temei real! Încă o dovada ca ne distrugem valorile cu ușurintă și fără remușcări…Denigrați nejustificat un Om in toată puterea cuvântului! Păcat! De aceea suntem unde suntem…Profesionalismul, sensibilitatea și dăruirea doamnei Mina Rusu ar trebui sa ne caracterizezi pe fiecare dintre noi!

    1. Nu stiu ce s-a intamplat, dar nu ceva bun: fara sa stiu altceva despre cazul in speta, vad ca doar 3 din 31 de note (sub10%) au ramas la fel, restul au fost modificate (prin scadere) – cum au corectat profesorii din comisie daca au fost atatea erori – peste 90%?! indiferent de ce-au spus copiii sau parintii sau profesorii – ne uitam la cifre, da?

  11. Nu pot înțelege atâtea secrete privința notarea.Elevul și părinții trebuie sa știe realitatea,altfel apar interpretări și pe buna dreptate.
    Dacă respectiva doamba ar fi întrunit membrii comisiei și ar șfi puntat câteva idei justificative pe care le-ar fi prezentat elevilor și părinților nu s-ar mai fi produs aceasta situație neplacută. Dacă s-a dat atâta „mână libera părinților”la nivel de școli de ce va deranjează ca aceștia au aceeași atitudine și fata de reprezentanții ministerului?

  12. In acord cu comentatorii de dinaintea mea.
    Atenție, oameni buni!
    „Este un păcat să facem contestație!” este o sintagmă îndulcită a spusei ÎN CLASE, „Dacă nu dai bani la biserică te pedepsește Dumnezeu!”, auzită de copii la ora de Religie cu o prof. in s6 București. Invocarea „pedepsei divine” pentru „păcat” la copii in etapa operațiilor concrete (după un autor nu neapărat actual), când unii ar putea crede că Dumnezeu are materialitate, deci „poate veni a ne pedepsi, poate prin vocea sau o palmă a prof.”
    Semnez orice petiție pentru religie DOAR la biserică și coaserea găurii pe care toți o avem în buzunar, pe unde deocamdată ne scapă banii către aceste personaje de coșmar, plătite din bani publici.
    Pentru că deja lumea a aflat ce fac acești prof. de religie, au inventat un cross-promoting al lor prin aceste olimpiade interculturale sau multi-, pluridisciplinare in care pe monștri ii pune un picuț lângă prof. de limbă și literatură, să dea mai bine, că nu se agață destul de conducta de bani publici, făcând daune copiilor.
    Profesori de limbă și literatură, nu mai acceptați a sta lângă acești hărțuitori! Separați-và de demersuri imorale, pe dumneavoastră încă vă respectăm! Responsabilitatea este INDIVIDUALĂ!

  13. PS.
    Duamna Mina, du-te acasa si lasa- ne!
    De ,,oameni” ca tine chiar nu avem nevoie!!!!!
    Trist este ca peste tot in invatamant sunt ,,profesionisti” dupa chipul si asemanarea ta!

    Domnule David sunteti mandru de colega dvs???? Vedeti unde duc numirile? Poate va mai ganditi…

    1. Sunt si eu unul dintre părinții care trebuie să tragă ponoasele după acest şoc pe care l-a trăit copilul,ca urmare a participării la această…olimpiadă. A fost foarte traumatizant şi de neînțeles pentru copil să audă:” Lucrarea ta e foarte proastă ” ,”Care mai conteşti,bă??? „, „Nu ai voie să atingi lucrarea,îți citesc eu”. Apoi a fost „ascultată” din propria lucrare,să vadă doamna dacă mai ştie ce a scris….”Cum,nu ştii? Ai uitat?”. S-a pierdut, m-a sunat plângând,nu ştia cum să gestioneze această mizerie şi umilință.Un imens abuz emoțional! Cine răspunde???
      Aşteptăm un punct de vedere al Ministerului Educației.
      Aş vrea să facem o petiție în care să cerem corectarea digitalizată la olimpiade.Trebuie să stopăm cumva astfel de practici!

      1. 😂😂😂😂😂Lesiiiiiin!!
        Ce este abuz în „Lucrarea ta este foarte proastă!”?Serios?Abuz?Ce putea sa ii spună ?Răspunsurile bune sunt în alta lucrare și nu a ta?!😂😂😂

  14. Înlocuiți religia cu „Astronomia – Stiinte” este educativ, real, universal.
    Olimpiadă de religie, o porcărie.

  15. Inadmisibil!!! Cum sa nu poți contesta ???? Si- stimata doamna – nu se contesta lucrarea altuia, ci corectura ! Au fost o grămadă de situații în care s-au văzut nedreptăți la prima corectura ! Cum sa umilești niște tineri curioși și curajoși doar pt ca au participat la concurs???!!! Demisia din postul de profesor la toti cei din comisie!!!! urgent!

  16. Inadmisibil!!! Cum sa nu poți contesta ???? Si- stimata doamna – nu se contesta lucrarea altuia, ci corectura ! Au fost o grămadă de situații în care s-au văzut nedreptăți la prima corectura ! Demisia!!!! urgent!

  17. Experienta noastră a fost una foarte neplăcută fără cuvinte. In momentul în care fetita a decis sa depună contestație a fost amentinta ca va primi cea mai mica nota din concurs. I s-a spus: „tu sperai cu lucrarea asta sa iei vreun premiu? Nu ai pic de originalitate”. Menționez ca a fost singurul copil cu nota 10.00 pe Bucuresti la clasa VII. La premiere lotul olimpic din.Bucuresti au stat pe.scari la usa, scaunele au fost ocupate de părinții și bunicii celor din Suceava. Acești oameni nu se pot numi dascăli, iar noi părinții am.fost acolo am asistat neputincioși la ce se întampla

  18. Doamna Mina,
    Lasati copiii in pace!
    Ceea ce ati facut cu ei se numeste ABUZ, prin manipulare si santaj emotional impreuna cu profesorii slugoi.Ce profesor esti tu cand te comporti astfel???
    La toate olimpiadele faceti doar aranjamente si combinatii sa dati bine in poze, in rest aveti doar dispret si muuuulta aroganta!

    Dragi copii, voi sunteti extraordinari si va felicit pentru munca voastra si dorinta de a excela!
    Bravo copii👏

    Doamna Mina ce va recomnda in acest post? Ati dat concurs cumva sau drumul v- a fost luminat?
    Decenta ma obliga sa ma opresc aici, ma sufoc de furie!

    1. Acest citat vine din filosofie, nu din religie! La o simplă verificare veți afla această informație și explicarea ei.

  19. Domnule ministru Daniel David, daca doamna respectiva mai lucreaza in minister dumneavoatra sunteti doar un vorbalau, dati-va demisia!

  20. Niște jigodii de profesori! Fetița mea a participat anul trecut în clasa a V-a la olimpiada de Religie și am făcut contestație! După încercări repetate, la telefon (am fost obligați când am depus contestația să lăsăm și nr de telefon) de a ne face să renunțăm la contestație, ne-am dus în fața comisiei, care era formată din această Daniela (pentru că termenul de doamnă este prea mult pentru ea) și încă o profesoară! De față cu mine au încercat, în mod repetat și insistent, să-mi intimideze copilul și să o facă să renunțe! Doamne…. când citesc articolul parcă mă revăd în sala respectivă cu o masă lungă, iar la un capăt noi doi de o parte, iar ele două de cealaltă parte! Am depus contestația (fiica mea plecase determinată de acasă, știa ce a scris) spre dezamăgirea și nervozitatea celor două, care încercau să „justifice” nota cu niște aberații la adresa lucrării (și credeți-mă pe cuvânt pentru că sunt de specialitate)! Evident că nota la contestație a fost cu două sutimi mai mică decât cea inițială (deci două sutimi… au făcut-o doar așa… de draci)!
    Oricum… nu mă așteptam la așa ceva la disciplina Religie! Din acel moment i-am interzis fiicei mele să mai participe la Olimpiada de Religie!
    Josnic de tot! Dacă n-aș fi fost de față poate că nici nu aș fi crezut așa ceva!

  21. Este dureros că persoane cu asemenea atitudine ocupă astfel de funcții. Or fi specialiști într-o disciplină dar au vaste lacune în domeniul psihologiei și pedagogiei! Este evident că avea ceva de ascuns! Așa se distruge și ce a mai rămas bun în învățământul nostru. Atitudinea discreționară, dictatorială a doamnei o califică pentru bibliotecară într-un penitenciar.

  22. Întrebarea este: aceşti oameni răspund în vreun fel? Se iau măsuri? Se autosesizează cineva? Pentru că se încalcă drepturile acestor copii ,iar imaginea Bisericii/religiei ca materie, este grav terfelită.

  23. Sunt olimpiade la care comisia „lucrează” la greu la clasamentele finale, în special la cele unde există și probe practice, care nu pot fi contestate! Și, da, profesorii nu au voie să vadă lucrările, doar elevii au voie să le vadă și să decidă dacă depun contestație. Iar presiunea asupra elevilor să nu depună contestații se întâmplă și la etapele județene, nu doar la cele naționale. Este o aberație, sunt minori, trebuie însoțiti de profesori. Ministerul ar trebui să se implice și să nu mai permită acestor „dumnezei” din comisii să facă regulamentele după cum vor (a se citi „au interesul”). Orice probă trebuie să poată fi contestată și nu doar de elev, ci împreună cu profesorul.

  24. Dna asta filoloaga se aude ce spune? Va rog, cineva sa ii explice ca acel termen inseamna a contesta nota pe care ai primit-o, punctajul de pe lucrarea ta!, nu a colegului. S-a dus cineva sa ceara lucrarea colegului sa o vada? Este evident ca s-a „lucrat” la clasament, de vreme ce sunt atatia intrigati de punctajul lor.

      1. Fără oameni de genul asta in învățământ, nu doar fără religie!!! Pe duduia asta poți o pui oriunde, caracterul nu si-l schimbă!!!

      2. Atunci și eu “sustin” (Doamne ferește!!!) revenirea comunismului cu tot ce înseamnă el! Dacă nu avem loc de disciplina religie în școală!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Conducerea Inspectoratului Școlar Dolj și-a dat demisia în urma situației de la Școala Gimnazială Filiași, care a rămas fără conducere înaintea începerii anului școlar, după ce numirile din pix ale interimarilor au stârnit o revoltă în rândul părinților și profesorilor

Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Dolj și-a dat demisia în urma situației controversate de la Școala Gimnazială din Filiași, potrivit presei locale. Jurnaldecraiova.ro scrie că inspectorul școlar general Alexandru Gâdăr și…
Vezi articolul

Părinții elevilor implicați în cazuri grave de violență, care refuză consilierea școlară, pot fi obligați prin hotărâre judecătorească – proiect al Ministerului Educației

Dacă elevii și/sau părinții/reprezentanții legali refuză participarea la ședințele de consiliere școlară, intervenție psihologică și psihoterapeutică, DGASPC și ISJ/ISMB pot solicita instanțelor de judecată să dispună obligarea, prin hotărâre judecătorească,…
Vezi articolul