Evaluarea Națională 2019. O problemă de geometrie dată la simulare fusese dată și în modelul de subiecte în aproape aceeași formă

[jp_post_view]
O problemă de geometrie dată elevilor de clasa a VIII-a la examenul de simulare a Evaluării Naționale 2019 este aproape identică cu cea publicată la același punct în modelul de subiecte pus de Consiliul Național pentru Evaluare și Examinare pe site-ul subiecte.edu.ro încă de anul trecut. Problema este tot la Subiectul I, tot la punctul 5, e notată tot cu 5 puncte, iar rezultatul este același.

La proba scrisă de Matematică, de la Evaluarea Națională 2019, susținută de elevii de clasa a VIII-a, aceștia au primit la Subiectul I, punctul 5 o problemă în care cerința este aceeași cu cea dată la în modelul de subiecte pentru Evaluarea Națională 2019 publicat la finalul anului trecut. Diferențele sunt între figurile prezentate, una fiind cub, alta paralelipiped dreptunghic cu baza pătrată, și între desenarea diagonalei pătratului A’C’ în prima problemă – AD’ în a doua.

SUBIECTUL I, punctul 5, Simulare. În Figura 1 este reprezentat un paralelipiped dreptunghic ABCDA’B’C’D’ cu baza pătrat. Măsura
unghiului determinat de dreptele BC și A’C’ este egală cu …°
SUBIECTUL I, punctul 5, model. În Figura 1 este reprezentat un cub ABCDA’B’C’D’ . Măsura unghiului determinat de dreptele AD’ și BB’ este egală cu …°

Potrivit baremelor celor două variante de subiecte, rezultatul corect pentru aceste două probleme este același: 45°. Modul de rezolvare fiind și el același. Barem simulare și barem model.

Rezultatele pentru proba scrisă de Matematică au fost următoarele:

  • 2019: 39,4% au obținut media 5 sau mai mare ca 5
  • 2018: 33,1% au obținut media 5 sau mai mare ca 5

Citește și:

Image by Gerd Altmann from Pixabay


1 comment
  1. Sunteti ca Radio Erevan. Nu era masina, era bicicleta, nu a primit, a dat…
    Numai ca voi nu radeti ci cautati scandalul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Național al Elevilor acuză operatorii de transport și consiliile județene de abuz de putere, spune că procesul de acordare a transportului gratuit pentru elevi este blocat / CNE cere sancțiuni și plata retroactivă a abonamentelor pe septembrie și octombrie

Consiliul Național al Elevilor (CNE) acuză, într-un comunicat emis vineri, operatorii de transport și reprezentanții autorităților județene de faptul că nu respectă noile reglementări în privința transportului elevilor. Organizația „condamnă…
Vezi articolul

Evaluarea trebuie „să țină pasul”, dacă predarea și învățarea se schimbă – secretarul de stat Bogdan Cristescu, primul oficial al ministerului Educației care admite efectul de backwash

Secretarul de stat în Ministerul Educației Bogdan Cristescu a declarat că metodele de evaluare trebuie să se adapteze schimbărilor din predare și învățare, subliniind impactul efectului de „backwash” asupra procesului…
Vezi articolul

Reacția Ministerului Educației, la protestul de la Colegiul German Goethe din Capitală: ministrul a trimis Corpul de Control după sesizarea unui părinte care viza „desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”

Ministerul Educației anunță că a trimis Corpul de Control la Colegiul German Goethe din Capitală ca urmare a sesizării primite din partea unui singur părinte al cărui copil este elev…
Vezi articolul

Pentru abaterile disciplinare ale profesorilor și directorilor de școli se aplică Legea Educației 1/2011 – adresă a Ministerului Educației / Comisia Națională de Inspecție Școlară încă nu este constituită

Procedura pentru abaterile disciplinare ale profesorilor și directorilor de școli este cea reglementată Legea educației naționale nr. 1/2011, deoarece încă nu a fost înființată Comisia Națională pentru inspecție Școlară din…
Vezi articolul