Abandonul școlar – Motivele majore pentru care elevii nu mai merg la școală: pedagogice, financiare și personale

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
Cele trei grupuri majore de cauze ale abandonului școlar din România sunt pedagogice, financiare și personale, potrivit raportului de fundamentare al programului ”Școala după Școală”, publicat de Secretariatul General al Guvernului.
  1. Motivele pedagogice se referă la calitatea scăzută a educației oferite de către școli, scriu experții, adică școlile nu pregătesc elevii pentru a performa în mod satisfăcător, ceea ce duce la eșec și abandon.
  2. Motivele financiare au de a face cu costurile directe ridicate de a frecventa școala, cum ar fi taxele, transportul și cărțile.
  3. Motivele personale includ lipsa de motivație în rândul studenților să-și continue studiile, evenimentele din viața reală, cum ar fi migrația părinților, lipsa de informații cu privire la beneficiile de școlarizare, discriminare sau stigmatizare în mediul școlar și preferințe temporare dezechilibrate în favoarea prezentului, de exemplu elevii preferă veniturile salariale, timpul liber sau consum, în prezent, mai degrabă decât mai târziu.

Raportul făcut sub tutela Băncii Mondiale în 2017, arată că în România, unele decizii de a nu mai frecventa școala sunt luate fie lipsa resurselor materiale ale familiei sau din cauza sărăciei, fie pentru ca în unele familii copiii de școală au frați mai mici pe care trebuie să-i crească, sau participă la munci în gospodărie.

Peste toate aceste neajunsuri, un element cheie este și mai important – nivelul scăzut de educație al părinților. Asta poate determina refuzul părinților de a-și trimite copiii la școală. Specialiștii au mai observat în raport și că apartenența la o familie cu un singur părinte, plecarea părinților în străinătate, poate însemna abandonarea școlii de către elevi.

FOTO: pixabay.com


2 comments
  1. Noi avem vreo doi care nu vin pentru ca e prea dimineata si le e somn parintilor.
    True story.

    Povestea ma-sa cum ii zicea – Gura, ia si dormi acolo, si copilil – Mama, ma imbrac, du-ma la scoala! Azi facem cutare lectie…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Daniel David, despre directorii de școli care țin posturile blocate și nu le scot la concursul de Titularizare: Toate aceste lucruri sunt în analiză. În luna mai vom veni cu diagnosticul și cu o nouă propunere pentru aceste probleme

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la prezentarea raportului săptămânal, că problema directorilor de școli care țin posturile blocate este în analiză. „Încerc să înțeleg bine toate mecanismele…
Vezi articolul

PSD se opune grădiniței cu predare doar în limba maghiară la Huedin, proiect propus de primarul PNL / Pesediștii vor ca de investiția guvernului maghiar să beneficieze toți copiii orașului indiferent de naționalitate

Președintele PSD Huedin, Oana Goga, declară că salută finalizarea investiției Guvernului Ungariei în infrastructură școlară, respectiv un nou sediu modern, o nouă grădiniță în orașul Huedin, dar spune că speră…
Vezi articolul

Apel pentru profesori să înscrie alerte despre problemele școlilor pe platforma HartaEdu.ro, pentru a rezolva urgențele din educație / Narada a rezolvat peste 200 de alerte într-un singur an, cu o investiție de peste 3 milioane de lei în acele școli (P)

Într-un singur an, în 2022, organizația Narada a reușit să rezolve 237 de alerte ale școlilor din România, iar 36 sunt în curs de rezolvare, cu sprijinul a 20 de…
Vezi articolul

Elevii din Coreea de Sud susțin, joi, examenul de maturitate. Bacalaureatul sud-coreean are 8 probe și durează 9 ore, iar poliția transportă elevii cu mașini cu sirene în caz de întârziere

Peste jumătate de milion de elevi sud-coreeni susţin joi examenul „Suneung”, echivalentul bacalaureatului, pe fondul unei creșteri a cazurilor de coronavirus, informează Agerpres. Examenul este luat foarte în serios de…
Vezi articolul