Abandonul școlar – Motivele majore pentru care elevii nu mai merg la școală: pedagogice, financiare și personale

2.197 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Cele trei grupuri majore de cauze ale abandonului școlar din România sunt pedagogice, financiare și personale, potrivit raportului de fundamentare al programului ”Școala după Școală”, publicat de Secretariatul General al Guvernului.
  1. Motivele pedagogice se referă la calitatea scăzută a educației oferite de către școli, scriu experții, adică școlile nu pregătesc elevii pentru a performa în mod satisfăcător, ceea ce duce la eșec și abandon.
  2. Motivele financiare au de a face cu costurile directe ridicate de a frecventa școala, cum ar fi taxele, transportul și cărțile.
  3. Motivele personale includ lipsa de motivație în rândul studenților să-și continue studiile, evenimentele din viața reală, cum ar fi migrația părinților, lipsa de informații cu privire la beneficiile de școlarizare, discriminare sau stigmatizare în mediul școlar și preferințe temporare dezechilibrate în favoarea prezentului, de exemplu elevii preferă veniturile salariale, timpul liber sau consum, în prezent, mai degrabă decât mai târziu.

Raportul făcut sub tutela Băncii Mondiale în 2017, arată că în România, unele decizii de a nu mai frecventa școala sunt luate fie lipsa resurselor materiale ale familiei sau din cauza sărăciei, fie pentru ca în unele familii copiii de școală au frați mai mici pe care trebuie să-i crească, sau participă la munci în gospodărie.

Peste toate aceste neajunsuri, un element cheie este și mai important – nivelul scăzut de educație al părinților. Asta poate determina refuzul părinților de a-și trimite copiii la școală. Specialiștii au mai observat în raport și că apartenența la o familie cu un singur părinte, plecarea părinților în străinătate, poate însemna abandonarea școlii de către elevi.

FOTO: pixabay.com


2 comments
  1. Noi avem vreo doi care nu vin pentru ca e prea dimineata si le e somn parintilor.
    True story.

    Povestea ma-sa cum ii zicea – Gura, ia si dormi acolo, si copilil – Mama, ma imbrac, du-ma la scoala! Azi facem cutare lectie…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Posibila eliminare a specializării de învățător, prevăzută în proiectul legilor educației, este criticată de mai multe asociații ale elevilor: „Solicităm Ministerului Educației să instituie reforme care să vină cu adevărat în sprijinul elevilor și al cadrelor didactic”

Eliminarea posibilității ca liceele pedagogice să formeze învățători este criticată de mai multe asociații ale elevilor, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. „Considerăm că prin eliminarea acestei specializări, calitatea învățământului…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Tot mai mulți copii de școală sunt diagnosticați cu intoleranță la gluten, adică suferă de boala celiacă, atrage atenția Ministerul Educației. Printre manifestări pot fi simptome digestive sau statura mică, anemia și irascibilitatea, potrivit medicului Alina Stănescu Popp / Ce pot face părinții și profesorii

„În general, când un copil are performanțe mai mici sau este un pic mai neliniștit, să spunem, profesorul, părinții se sesizează. Dacă acel copil are anemie, atunci acesta ar putea…
Vezi articolul

CLASAMENT Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai, ASE București și Universitatea Lucian Blaga – primele dintre cele 17 universități românești incluse în Times Higher Education Impact Ranking 2023

Universitatea din București este prima dintre cele 17 instituții românești de învățământ superior incluse în ediția din acest an a clasamentului global Times Higher Education Impact Ranking. Publicat joi, acesta…
Vezi articolul

Cel puțin 146.000 de elevi și aproape 20.000 de profesori din 27 de județe nu au dispozitive digitale pentru o educație de calitate, arată un raport SAR / Inspectoratul școlar Ialomița consideră că elevii și profesorii care au un smartphone sunt dotați cu pentru educația online

Ministerul Educației nu și-a îndeplinit atribuția de furnizare de echipamente digitale elevilor și profesorilor, așa cum prevede Legea 109/2020 pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, concluzionează un raport privind digitalizarea…
Vezi articolul