Academia Română solicită Ministerului Educaţiei trei ore de Istorie pe săptămână în învăţământul preuniversitar

2.914 vizualizări
Foto: © Gillrivers | Dreamstime.com
Academia Română, instituție condusă de istoricul Ioan-Aurel Pop, atrage atenţia că fără revenirea disciplinei Istorie la statutul pe care l-a avut cel puţin în primii ani după 1989 „este compromisă păstrarea identităţii naţiunii române”. Instituția solicită, într-un mesaj adresat de participanţii la Congresul Istoricilor Români, care se desfăşoară în perioada 8-10 septembrie, la Alba Iulia, ca numărul de ore de istorie din învăţământul preuniversitar să fie de trei pe săptămână, relatează Agerpres, preluată de G4Media.ro.
  • Apelul se face auzit în condițiile în care perioada de consultări pentru noile legi ale educației s-a încheiat pe 24 august.

În mesaj se solicită ca numărul de ore de Istorie din învăţământul preuniversitar din România să fie cel puţin egal cu media orelor de Istorie din statele UE, respectiv de trei ore pe săptămână.

„Solicităm Ministerului Educaţiei să înceapă în cel mai scurt timp un dialog cu reprezentanţii Academiei Române – Comitetului Naţional al Istoricilor Români, ca singură entitate reprezentativă pentru breasla istoricilor din România, în aşa fel încât viitoarea lege a învăţământului să reflecte corect statutul Istoriei şi al istoricilor”, se arată în mesajul menţionat.

„Fără revenirea disciplinei Istorie la statutul pe care l-a avut cel puţin în primii ani după 1989, fără acordarea finanţării adecvate institutelor Academiei, instituţiilor de arhivă (Arhivele Naţionale, Arhivele Diplomatice şi Arhivele Militare), muzeelor şi facultăţilor de istorie, publicaţiilor de istorie etc. este compromisă păstrarea identităţii naţiunii române şi se pecetluieşte dispariţia sa treptată”, se mai afirmă în mesajul semnat de preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop.

Citește articolul complet pe G4Media.ro

Foto: © Gillrivers | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


5 comments
  1. chiar asa, la ora de istorie a trebuit sa fac castele pe planse, si nu i-a convenit profei castelul ca arata prea bine, asa ca i-am dat unul mai urat. ce vremuri in clasele gimnaziale.

  2. Nu este istoria mai importanta ca limba romana, a vorbi si scrie corect. La istorie se pot da in vacante sa citeasca carti de istorie, ca lectura. Numai au norme profesorii, sunt prea multi studenti la facultati?!! Sa faca facultati cu dubla specializare si atunci sa lucreze in alte domenii, dar nu este nevoie de 3 ore de istorie pe saptamana, o aberatie!!!!

  3. Copiii au si asa prea multe ore pe zi. Nu se poate sa le mai fie introdusa inca o ora in orar. Copiii muncesc mai mult decat un angajat (mai ales de la stat), cara ghiozdane incredibil de grele si nu le-ar ajunge nici 24 de ore ca sa faca toate temele care li se dau in fiecare zi la scoala! Au nevoie si de timp liber si de relaxare, dar se pare ca nimanui nu-i pasa de copii.

    1. Academia română vorbește ca să nu doarmă. După ce că elevii sunt terminați psihic de atâtea teme, căci unii dintre profesori nu au chef să își facă lecția la clasă așa cum trebuie, vine și această instituție, să mai pună încă o oră în plus la istorie. Doamna Ela are dreptate în comentariul dumneaei. Copiii sunt epuizați, dar profesorilor nu le pasă nici cât negru sub unghie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Liderul sindical SIPA Muntenia, Adrian Voica aseamănă norma didactică majorată forțat cu norma comunista de la practica agricolă: Din CAP în cancelarie, cu aceeași lipsă de respect

Sindicatele profesorilor acuză Guvernul că, prin Legea 141/2025, readuce în actualitate practici abuzive similare celor din perioada comunistă. Președintele sindicatului SIPA Muntenia, Adrian Voica, scrie într-un punct de vedere că…
Vezi articolul

Mircea Bertea, președintele Asociației Colegiilor Pedagogice: Învățătorii sunt preocupați să aibă afterschool, să câștige bani, ajung acasă și nu mai au timp să se mai pregătească pentru data viitoare

Președintele Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România, Mircea Bertea, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că învățătorii „sunt preocupați să aibă afterschool, să câștige bani” și…
Vezi articolul

Limitarea la strict două mandate pentru rectorii universităţilor, indiferent dacă au fost întrerupte sau nu, votată în unanimitate de Comisia de Învăţământ din Camera Deputaţilor

Comisia de Învățământ a Camerei Deputaților a votat marţi, în unanimitate, un raport favorabil pentru propunerea legislativă de a limita mandatele rectorilor la maximum două, indiferent de întreruperi. Anunţul a…
Vezi articolul

Ghid pentru combaterea dezinformării și racolării în mediul online, adresat elevilor și profesorilor din medii vulnerabile – lansat de specialiști în combaterea traficului de persoane, justiție și comunicare

Un manual pentru combaterea dezinformării și racolării pe Internet a fost lansat de specialiști în combaterea traficului de persoane, justiție și comunicare, pentru uzul la clasă al profesorilor din învățământul…
Vezi articolul

Rata de absolvire la licee teoretice este în scădere – studiu al Institutului de Științe ale Educației. Mulți elevi se gândesc să renunțe la școală după primul an de liceu pentru că nu învață lucruri care să le fie de folos în viață. Alte motive: elevii simt că au rămas în urmă la învățătură și că pierd mult timp pe drum spre liceu

Mulți elevi care ajung în clasa a X-a se gândesc să renunțe la școală pentru că nu învață lucruri noi, care să îi ajute în viață, arată un studiu recent…
Vezi articolul