Elevii cu cerințe educaționale speciale (CES) au fost repartizați în licee joi, 17 iulie, iar rezultatul repartizării este afișat online și la sediul inspectoratului școlar județean / al Municipiului București, prevede calendarul de admitere la liceu 2025. Vom publica listele cu elevii cu CES repartizați la liceu pe locurile destinate lor pe măsură ce vor fi actualizate de inspectoratele școlare.
Conform ordinului care reglementează admiterea la liceu 2025, inspectoratele școlare județene alocă pentru elevii romi și pentru cei cu CES locuri distincte în unitățile de învățământ de masă, peste numărul de locuri repartizat respectivelor unități de învățământ, în limita a 1-2 locuri suplimentare la clasă.
În perioada 16-18 iulie, candidații cu CES nerepartizați pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă și candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru romi completează fișele cu opțiuni în vederea admiterii la liceu în etapa de repartizare computerizată generală.
Tot în perioada menționată mai sus pot completa fișele cu opțiuni de admitere la liceu și candidații romi și cei cu CES care au fost repartizați pe 17 iulie, dar renunță la acele locuri, pentru că vor să fie repartizați în etapa generală.
„NOTĂ: 1) Candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi și candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, care doresc să participe la etapa de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025-2026, completează opțiunile în perioada 16 – 18 iulie 2025”, prevede calendarul oficial.
2 comments
mare șarlatanie cu locurile pentru „speciali”
Din păcate, tot mai multe dintre aceste certificate par a fi obținute abuziv, de părinți ai căror copii au avut rezultate slabe la Evaluarea Națională, în detrimentul celor care ar avea cu adevărat nevoie de ele, din motive medicale reale. Este o practică profund nedreaptă față de copiii care chiar suferă de afecțiuni și care ar trebui sprijiniți, nu dezavantajați de astfel de abuzuri.
Este greu de înțeles cum elevi care timp de 9 ani nu au prezentat niciodată vreo adeverință medicală ajung brusc, în clasa a VIII-a, să fie „diagnosticați” doar pentru a beneficia de condiții speciale la examen.
Sperăm ca autoritățile competente să verifice aceste situații și să ia măsurile care se impun, pentru ca legea și principiul echității să fie respectate. Din păcate, aceeași practică pare să fie prezentă și în cazul unor candidați de etnie romă, ceea ce afectează și mai mult încrederea publică în corectitudinea sistemului educațional.
Copiii cu adevărate probleme medicale merită sprijin, iar frauda nu ar trebui să le răpească acest drept.