Al doilea satelit românesc construit de elevi, ROM-3, a ajuns pe orbită și este operațional. „ROM-3 a înfruntat cu succes gerul cosmic, a depășit momentul dificil din lansator”, spune unul dintre elevi

[jp_post_view]
Foto: Echipa Romspace – Alex Peticaru, David Ghiberdic, Filip Bușcu, Alex Unteșu
ROM-3, al doilea satelit românesc construit de elevi, a ajuns pe orbită și este operațional, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. „A transmis deja pachetul de date de identificare. După câteva zile pe care le va folosi pentru a-și regenera energia cu ajutorul energiei solare, satelitul va începe să transmită conform misiunii”, se arată în comunicat.
  • Luni, 28 noiembrie, la ora 11:25, Alba Orbital a făcut a doua încercare de a deschide lansatorul și a reușit. ROM-3 a fost lansat pe orbită și în acest moment este operațional, potrivit sursei citate.

Echipa Romspace, care a dus la capăt misiunea ROM-3, este compusă din elevii Filip Bușcu, David Ghiberdic, Alex Unteșu, Alesia Unteșu și Alex Peticaru de la Liceul Internațional de Informatică, cu participarea extraordinară a lui Alex Luchianov (deja student bursier la Massachusetts Institute of Technology, USA), conform informării.

„ROM-3 a înfruntat cu succes gerul cosmic, a depășit momentul dificil din lansator, iar acum avem pe orbită un al doilea satelit, mai mare și mai performant ca primul. Avem, de fapt, un microlaborator în care testăm tehnologiile viitoarelor noastre misiuni spațiale”, a declarat Filip Bușcu, șeful echipei Romspace de la Liceul Internațional de Informatică București.

În acest moment, ROM-3 se deplasează cu o viteză de 27.500 km/oră, la o altitudine de 540 km, și înconjoară planeta o data la o oră si jumătate. Traversează teritoriul României de două ori pe zi. Datele transmise de el pe frecvența 436.235 MHz vor fi recepționate de rețeaua mondială a radioamantorilor și prelucrate de echipa Romspace. ROM-3 (alintat Space Starling) are misiuni de observare a Pământului, de măsurare a parametrilor proprii, de măsurare a magnetismului terestru și a nivelului de radiații cosmice care lovesc atmosfera.

„Ceea ce reușesc acești copii e remarcabil. Îmi dă speranțe pentru viitorul acestei țări. Vin din urmă generații puternice, inteligente, inovative, performante. E datoria noastră, a adulților, să găsim căi de a-i păstra sau măcar de a-i întoarce în țară”, a declarat Dragoș Damian, CEO Terapia, companie care a sponsorizat proiectul ROM-3.

Comunicatul poate fi consultat mai jos:


3 comments
  1. Respect! Felicitări pentru performanță! Am încredere că sunteți voi și generațiile foastre ,speranța României! Succes!

  2. Hei, guvernul României, trezeste-te! Încurajează și păstrează acasă aceste minți luminate, nu mai încuraja doar prostia și superficialitatea. Avem elite și în sport și în științe! Premiază pe cei merituoși, ca în spatele rezultatelor obținute sta multă muncă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Moțiune simplă USR și Forța Dreptei împotriva ministrei Educației, după „rezultatele catastrofale” de la testele PISA. Ligia Deca este acuzată că a cenzurat raportările privind procentul de analfabetism funcţional înregistrat în România

USR și Forța Dreptei au depus luni, 11 decembrie, o moțiune simplă împotriva ministrului Educației, Ligia Deca, care „nu a reușit să implementeze nicio reformă în învățământul românesc și îl…
Vezi articolul

EXCLUSIV Inspectorii școlari generali numiți politic, din pixul ministrului Cîmpeanu, vor putea decide la ce școli merg banii din PNRR, vor putea semna contracte și tot ei se vor verifica și vor monitoriza derularea proiectelor – document

Inspectoratele școlare prin reprezentații lor, inspectorii școlari generali și adjuncți, vor putea verifica unde și cum se duc banii alocați școlilor din proiectele reformei „PNRR România educată”, ba chiar vor…
Vezi articolul

Unele dintre școlile participante la testarea standardizată pilot le-au transmis părinților că testul pe platforma privată ar fi obligatoriu, iar elevii trebuie să vină cu dispozitivele lor: „Nu se va folosi internetul școlii, ci conexiunea proprie a dispozitivului personal”

Organizarea testării standardizate din perioada 30 mai – 10 iunie este interpretată diferit de la școală la școală. Părinții care au elevii la o astfel de unitate de învățământ, participantă…
Vezi articolul