“Am aflat despre această decizie de la televizor” / “Au reușit doar să irite în plus pe profesorii care și așa sunt supărați, sunt obosiți” – mesajele transmise de două profesoare nemulțumite de felul cum liderii sindicali au anunțat suspendarea grevei din educație

[jp_post_view]
Protestele profesorilor din 9 iunie 2023 / Foto: Edupedu.ro
Nemulțumirile auzite, luni, în rândul profesorilor, în privința felului cum a fost decisă suspendarea grevei generale de către liderii sindicali, au fost sintetizate de două profesoare în cadrul emisiunii “Timpul prezent”, difuzată de Radio România Cultural: “Acum, noi nu mai avem încredere chiar în nimeni și cred că va trebui să, cu ocazia asta, să ne învățăm lecția reprezentativității”, a spus una dintre cele două, Teodora Coman din Sibiu. “Suntem revoltați pentru că am aflat despre această decizie de la televizor”, a spus, la rândul ei, Liliana Chivulescu, profesoară din județul Dîmbovița.
  • Cele două au comentat situația în emisiunea difuzată în seara zilei de luni, 12 iunie, zi în care, în prima parte, sindicatele din învățământ au anunțat suspendarea grevei, invocând decizia majorității liderilor sindicali din teritoriu.

Potrivit Teodorei Coman, profesoară de limba română la Școala nr. 18 din Sibiu, modul cum liderii celor două mari sindicate din educație, FSLI și Spiru Haret, au anunțat suspendarea grevei “a fost și pentru mine un șoc, și pentru colegii mei din școală, chiar și pentru liderul de sindicat din școală, care nu a fost consultat. Deci, nu am fost anunțati în niciun fel. Ne-am trezit în fața faptului împlinit și am văzut că în Sibiu, cel puțin nu știu dacă și în alte orașe, unii profesori s-au dus la sediul sindicatului și au cerut explicații (…)”.

  • Ea a spus că profesorii din școala ei au fost “foarte revoltați în primul rând împotriva acestor lideri de sindicat care au decis unilateral această suspendare”.

La rândul ei, Liliana Chivulescu, profesoară la Școala Gimnazială din Picior de Munte, județul Dâmbovița, “ne-ar fi plăcut ca liderii noștri să ne fi informat înainte ce decizie au luat, poate și să ne fi consultat. Ar fi fost extraordinar, însă am avut un șoc când am văzut la televizor titlurile ‘Greva se suspendă’ și abia după câteva minute a sosit pe grupul de sindicat și comunicatul cu greva se suspendă”.

  • Potrivit acesteia, “poate da, privită la rece, [suspendarea grevei] ar fi fost cea mai bună soluție, dar [liderii sindicali] au reușit doar să irite în plus pe profesorii care și așa sunt supărați, sunt obosiți, sunt revoltați de tot ceea ce s-a întâmplat în ultimele 3 săptămâni”.

Profesoara Chivulescu a spus că “vrem doar să dăm în continuare semnalul că nu avem încredere. Greva aceasta nu este de astăzi, nu este de ieri, este de 3 săptămâni. A fost anunțată de la începutul anului. Nu avem o istorie de acum. Ce avem? O istorie veche de trădări și de nemulțumiri și în momentul în care premierul Ciucă a semnat o ordonanță de urgență și apoi și-a dat demisia, noi acum suntem ai nimănui. Ce garanție? Asta e întrebarea care mi-a venit prima dată. Poate greșesc. Ce garanție avem noi că viitorul Guvern ține cont de această ordonanță de urgență, câtă vreme guvernele, de-a lungul timpului, nu au ținut cont de legi, legi care există și care pentru noi, profesorii, nu s-au aplicat ori s-au aplicat în mod ciuntit”.

Potrivit Teodorei Coman, în contextul lipsei de încredere era foarte importantă atitudinea liderilor de sindicat: “contează pentru noi foarte mult această minimă raportare de încredere și la liderii de sindicat. Acum, noi nu mai avem încredere chiar în nimeni și cred că va trebui să, cu ocazia asta, să ne învățăm lecția reprezentativității. Cine ne mai reprezintă? Acești oameni sunt de zeci de ani și cred că o comunitate care are un număr atât de mare de femei ar trebui să aibă un lider național feminin, cel puțin unul. Acești oameni îmi pare rău, mi se pare că sunt depășiți, sunt compromiși din punctul de vedere al imaginii, dar noi am sperat că totuși ne vor reprezenta ei. Acum există zero credibilitate și în acești oameni.”

  • Liliana Chivulescu a tras concluzia că, din această situație, “comunicarea corectă” este o lecție importantă: “Ar fi bine să rămânem cu ideea că este foarte important să învățăm cum să comunicăm, cum să comunicăm corect, cum să comunicăm eficient, cum să comunicăm la timp, să rămânem cu ce am învățat din trecut, ca să nu mai fim obligați să-l repetăm. Am mai spus asta. Grevele din 2000, din 2005 ar fi trebuit să ne învețe niște lucruri, nu știu dacă am ținut cont de ele. Da, ar trebui să învățăm să ne alegem liderii”.

Emisiunea poate fi ascultată integral aici.

Citește și:
Reacții dure ale profesorilor după decizia liderilor de sindicat de a suspenda greva generală: “Vrem afișarea procentajelor pe județe! Vă suspectăm de înaltă trădare. Dacă nu le afișați, vă rugăm să demisionați!”
Cum se poate suspenda o grevă generală, conform legii
BREAKING Greva profesorilor nu se încheie, ci se suspendă, anunță sindicatele, cu o condiție: Adoptarea azi a unei ordonanțe de urgență cu salariul debutantului cât cel mediu pe economie și creșterea salarială de 50% din diferența între salariile actuale și cele din grila nouă, la 1 ianuarie 2024
LIVE TEXT Liderii de sindicat, explicații despre suspendarea grevei: Sunt convins că sunt oameni în continuare nemulțumiți, sunt oameni care doresc continuarea grevei generale. Noi am primit mandat pe care ni l-am îndeplinit. Mai departe rămâne să vedem ce se întâmplă

5 comments
  1. Bună seara,
    Dacă doriți, vă pot pune la dispoziție dovada că Dna Chivulescu a fost informată și consultată. Ba mai mult, dânsa a trimis chiar și un rezultat al consultării colegilor din școală.
    Eu consider că e calomnie ce face dna Chivulescu.

  2. Eu solicit sa scoată FSLI-ul, Statutul de la Secret. Sa putem sa vedem și noi cum sunt aleșii liderii PE VIAȚĂ!!!!!

  3. Solicităm imperativ să vedem centralizarea pe județe și pe unități școlare a votului prin care s-a decis suspendarea grevei! Dacă totul a fost corect și statutar (așa cum se jură liderii la nivel național), ce este de ascuns și secretizat?

    1. Liderii judeteni nu actioneaza si nu mandateaza pe persoana fizica, altfel nu ar mai esxista membri(si nu vor mai exista, si-au taiat singuri craca). Asadar, acesti lideri sa scoata procentele si tabelele/ acordurile cu semnatura membrilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Guvernele să măsoare pierderile de învățare din pandemie, îndeamnă UNESCO, UNICEF, Banca Mondială și OECD. Organizațiile insistă pe nevoia de acțiuni remediale, care nu există deloc într-o treime dintre țările lumii

Țările lumii care nu au evaluat pierderile de învățare ale elevilor în timpul pandemiei Covid-19 sunt îndemnate să o facă, într-un raport comun publicat marți de UNESCO, UNICEF, Banca Mondială…
Vezi articolul

România este pe primul loc la folosirea problematică a social media de către copii și adolescenți, cu un procent de două ori mai mare decât media țărilor din studiul OMS. Comportamentul e asociat cu probleme mintale, sociale și de școlarizare

Adolescenții români sunt pe primul loc, într-un clasament ce cuprinde 40 de țări, în ceea ce privește folosirea problematică a social-media, ce presupune comportamente care afectează starea de bine mintală,…
Vezi articolul

Unul din doi elevi participanți la un sondaj Salvați Copiii spune că a fost victima bullying-ului în școală, iar unul din patru admite că a fost agresor / Peste 80% afirmă că au fost martorii unor situații de bullying în școală

Jumătate (49%) dintre elevii participanți la un sondaj online realizat de Salvați Copiii România spun că au fost victime ale bullying-ului, iar unul din zece afirmă că a fost des…
Vezi articolul

Numărul de ore și de zile de școală contează în rezultatele elevilor. Dragoș Iliescu: Copiii din România nu fac prea multă carte. Având ore puține de școală, îi încărcăm masiv cu teme, ceea ce nu e în ordine

„Copiii din România NU fac prea multă carte. Dimpotrivă, datele ne arată că fac prea puțină școală, comparativ cu elevii din alte state europene. Sigur, având ore puține de școală…
Vezi articolul

Predarea istoriei, între caracterul excepțional al națiunii “folosit în scop politic” și abordarea obiectivă și autocritică, „europeană”. Corespondența ieșită din comun dintre Parlamentul European și ministrul polonez al Educației

Comisia pentru Educație și Cultură din Parlamentul European a decis, luna aceasta, să publice corespondența sa cu ministrul polonez al Educației, după ce acesta din urmă a acuzat structurile europene…
Vezi articolul