Am creat o bursiadă în școli, în care copiii alergau după note pentru burse, în loc să ne concentrăm pe competențe reale, susține ministrul Daniel David / Dacă nu interveneam acum, am fi pierdut această bătălie în preuniversitar, iar copiii n-ar fi înțeles că școala este obligatorie

12.242 de vizualizări
Foto: Gov.ro
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a explicat marți, 8 iulie, într-o transmise live pe Faceebok, că sistemul generos de burse pentru elevi a creat „o bursiadă” și a plasat în plan secund „competențele reale”. Criza în care se află România și, implicit, măsurile adoptate în domeniul Educației au dat ocazia sistemul de învățământ „să se însănătoșească”, susține acesta.

„Probabil că intențiile din spatele legilor Educației au fost intenții bune dar, repet, complet nesustenabile și, pe alocuri, cred că au dat și greș. Am creat o bursiadă, ca să spun așa, la nivelul școlii, în care copiii începeau să alerge după note pentru a obține burse, în loc să ne focalizăm pe competențe și să avem grijă ca notele să reflecte totuși competențele”, a declarat ministrul.

„Eu cred că dacă nu interveneam acuma și nu era această situație de criză, am fi pierdut această bătălie în preuniversitar. Copiii n-ar fi înțeles că școala este obligatorie, trebuie să mergi cu plăcere la școală și să vezi școala ca o cale bună pentru succesul social, iar bursele reprezintă mecanisme de excepție pe care și le permite un stat la un anumit nivel”, a completat el.

Daniel David a contrazis opiniile din mediul public, potrivit cărora sistemul de învățământ este distrus, și chiar a susținut contrariul.

„Vă spun sincer că, chiar dacă nu erau că dacă nu era această situație de criză, unele mecanisme pe care le avem sau pe care le-am avut nu sunt mecanisme sănătoase și cu ocazia asta putem să și însănătoșim sistemul. Am văzut că unii colegi vorbeau despre faptul că se distruge educația. Nu se distruge educația, se distrug mecanismele proaste din educație, se distruge ideea de bursiadă […]”.

În plus, ministrul a reamintit care sunt tipurile de burse care rămân în vigoare și în ce condiții, precum și argumentele care stau la baza deciziei de a elimina bursele de excelență olimpică.

„În acest moment, propunerile pe care le-am făcut sunt legate de faptul că meritul trebuie să fie merit. Altfel spus, [n. red. bursele de merit] vor viza, direct spus, maxim 15% dintr-o clasă. Nota minimă va fi nota 9, astfel încât meritul să fie merit. Până acum am avut variante, într-un an, în care dădeam burse la minimum 30% dintre elevii dintr-o clasă, și am avut variantă în care luau bursa cu bursa de merit copiii cu nota 5, 6 sau 7”.

„Chiar distorsionează ideea de merit, iar, ulterior, când am pus limita de 9.50, ne-am adaptat rapid și au început să crească notele de 9.50 și ne-am trezit că, deși vorbeam de minim 30% în unele clase, începeam să dăm la 80-90-100% dintre elevi, fiindcă aproape toți aveau 9.50. Este nesănătos și nu sunt un partener al celor care susțin vechiul sistem de burse”, a completat Daniel David.

În ceea ce privește bursele sociale, ministrul a menționat că li se va acorda o atenție specială, întrucât joacă un rol important în aducerea și păstrarea elevilor în sistemul de învățământ.

„În zona burselor sociale acolo trebuie să avem mai mare grijă, pentru că, învățământul fiind obligatoriu, noi trebuie să-i aducem pe copii la școală, iar unii copii efectiv nu-și permit cheltuielile legate de participarea la școală. Prin bursele sociale încercăm să corectăm aceste situații”.

Bursele tehnologice vor fi, la rândul lor, acordate în continuare, astfel încât contractele cu firmele partenere să fie onorate, după cum a declarat Daniel David: „Bursele tehnologice pentru învățământul profesional și dual pe care le avem acum rămân, pentru că avem un angajament față de firme, față de partenerii cu care facem învățământul de acest tip”.

Bursele de excelență tip I și II vor fi eliminate complet, a reafirmat acesta. Rămâne ca elevii olimpici să primească doar premii pentru rezultatele obținute.

„În zona olimpiadelor, premiile pe care le avem rămân. Vor fi, sub aspectul valorii, chiar ușor crescute și cred că sunt premii rezonabile. La nivel internațional, dacă obții, de exemplu, mențiune, premiul este cam de 1.000 euro, poate va fi ușor crescut, astfel încât îți permiți cu siguranță să-ți dai din acel premiu o bursă de merit în fiecare lună”.

Potrivit lui Daniel David, olimpicii nu au nevoie de burse în contextul în care participarea la olimpiade este voluntară și în care au deja alte beneficii.

„În zona olimpiadelor, cred că premiile sunt suficiente, fiindcă, până la urmă, copiii care participă la olimpiadă, participă voluntar, fiindcă își doresc acest lucru și mă bucur că își doresc și că participă la olimpiade. Pot fi eligibili pentru burse sociale, pot fi eligibili pentru bursele clasice de merit, au avantaje la examenul național, au avantaje la înscrierea la facultate, astfel încât cred că onorăm, la cât își permite acum țara, performanța la olimpiade”.

Cât despre bursele studenților, ministrul Educației și Cercetării a afirmat că modificările introduse sunt „temporare”, după cum a semnalat Edupedu.ro. Acesta a anunțat că, alături de studenți, va încerca să caute „soluții pentru a compensa această scădere în acești 3 ani și a gândi un alt mecanism de finanțare, atunci când situația financiară a țării se stabilizează”.

Informații de context

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a precizat, în contextul nemulțumirii publice create de tăierea burselor pentru elevi și studenți, că bugetul Ministerului este pe terminate. „Dacă peste câteva săptămâni nu facem nimic și nu înțelegem prin ce trecem, mă tem că nu mai putem da nicio bursă”, a precizat acesta.

  • Bugetul pentru bursele elevilor a ajuns în 2025 la o valoare record de 6,4 miliarde de lei, adică 1,2 miliarde de euro, de trei ori mai mult decât bugetul Cercetării, care este de 2,1 miliarde de lei, potrivit unei analize Edupedu.ro.

Potrivit proiectului de lege privind măsurile fiscal-bugetare pentru care Guvernul Bolojan și-a asumat răspunderea în Parlament luni, 7 iulie, doar trei tipuri de burse vor rămâne în vigoare: cele de merit, tehnologice și sociale.

Tăierea burselor de excelență a fost criticată de mai multe voci din domeniul Educației.

  • Radu Gologan, profesor la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica din București și președinte al Societății de Științe Matematice din România, a declarat că foștii olimpici la matematică, „care au obținut bursele astea, vin cu drag în țară. Au făcut colective de cercetare comun cu cei de aici, nu au zis «m-am săturat de țara asta, să nu o mai văd niciodată», cum se întâmplă în sistemul comunist. Și țara a câștigat din asta”.
  • Cosmin Mălureanu, CEO al companiei de software educațional Ascendia, a precizat că eliminarea acestor burse „ar fi o greșeală enormă”. „Educația și sportul mereu au fost mult prea puțin finanțate, iar copiii care performează, fără dubiu, trebuie încurajați!”, a declarat acesta.

38 comments
  1. Ne dă lecții un ministru pentru care oricum calitatea educației nu mai are importanta când e vorba de bani…. daca trebuie sa tăiem tăiem,daca e vorba să mărim clasele mărim dar apoi vrem Calitate…Vorbe goale!!Ca întotdeauna e vorba doar despre bani…

  2. Asa este cei cu medii de 9,95 nu vor putea lua burse..Ft urat din partea domnului ministru.In alte clase mai slabute se vor da burse cu medii de 9 si alti cu 9,95 sa nu poata lua.Sa le fie rusine,copiii nu invatau doar pot burse,mai ales cei cu9,95 asta sa va fie clar.Ca trageau sa aiba note bune,ei erau siguri ca iau oricum.I-ati facut sa creada ca daca isi incheie cu medii peste 9,50 iau bursa pt anul viitor,le-ati taiat bursele.Sunteti o tara de ras ..De asta nu înaintat ca si tara ca banii ii folositi voi

  3. Dle ministru sunt profesor si va spun ca media 9,50 si mai mult nu se obtine usor, dar nu faceti greseala ca unui copil cu media 9 sa-i acordati bursa, iar altuia cu 9,80 din alta clasa sa nu-i dati, ca nu este intre cei 15%, faceti discriminare, faceti rau copiilor foarte buni. Descurahati dramatic.Ganditi rational, va rog!

  4. Asta așa e!
    Eu unul m-am săturat până peste cap de elevii care se tot milogesc să le dau 10 ca să ia bursă. Și ne-am pomenit că 3/4 din școală ia bursă.
    Sunt doar bani dați de pomană și calitatea învățământului n-are cum altfel decât să scadă.

  5. E atat de greu sa înțelegeți- va dau un exemplu simplu- ca statul strange prin taxe și venituri 100 ( o suta) de lei și cheltuie; cu tot sistemul bugetar educatie/sanatate/armata/politie/ administratie etc, plus ceva investitii(ca cele mai multe sunt pe bani europeni),130 ( o suta treizeci). De unde credeți ca vin acesti 30 de lei? Din împrumuturi. Din păcate ne-am tot imprumutat si creditorii nu prea mai au încredere în noi( ca vom restitui) si atunci cer dobanzi uriașe. Uite asa de la an la an rostogolim împrumuturile pana cand copiii ăștia, cărora acum le plângeți de mila, vor ajunge maturi si vor trebui sa plătească aceste datorii facute si pentru bursele lor. Trebuie sa încurajăm scoala, dar nu sa dam momeli. Si pentru cei cu burse sociale, care într-adevăr au nevoie de ajutor, sa li sa ceara o medie de peste 7,50. In facultati la fel. Prea mulți își pierd vremea prin facultati fără nicio valoare si pe urma ajung pe post de vanzatori in fel de fel de magazine. Trebuie redus numărul liceelor si locurilor in licee și îndrumați spre meserii cerute pe piata muncii. E plin de străini care lucrează în construcții, in HoReca.

  6. E atat de greu sa înțelegeți- va dau un exemplu simplu- ca statul strange prin taxe și venituri 100 ( o suta) de lei și cheltuie; cu tot sistemul bugetar educatie/sanatate/armata/politie/ administratie etc, plus ceva investitii(ca cele mai multe sunt pe bani europeni),130 ( o suta treizeci). De unde credeți ca vin acesti 30 de lei? Din împrumuturi. Din păcate ne-am tot imprumutat si creditorii nu prea mai au încredere în noi( ca vom restitui) si atunci cer dobanzi uriașe. Uite asa de la an la an rostogolim împrumuturile pana cand copiii ăștia, cărora acum le plângeți de mila, vor ajunge maturi si vor trebui sa plătească aceste datorii facute si pentru bursele lor. Trebuie sa încurajăm scoala, dar nu sa dam momeli. Si pentru cei cu burse daciile, care într-adevăr au nevoie de ajutor, sa li sa ceara o medie de peste 7,50. In facultati la fel. Prea mulți își pierd vremea prin facultati fără nicio valoare si pe urma ajung pe post de vanzatori in fel de fel de magazine. Trebuie redus numărul liceelor si locurilor in licee și îndrumați spre meserii cerute pe piata muncii. E plin de străini care lucrează în construcții, in HoReca.

  7. sunteti nascuti din parinti mai mult decat analfabeti dar ati avut noroc de politic!
    mai idiotilor….copilul ala care a muncit pentru bursa a ramas si cu ceva in cap in urma muncii lui pt cativa banuti….ori voi, agramati imputiti nu stiti cum sa pronuntati nuci anul in care sunteti…( bovinele stiu ce zic)
    acei copii bursieri, idiotilor, au reprezentat tara la olimpiade si concursuri internationale si nationale si au adus medalii pe langa faptul ca au dus numele tarii pe podiumuri mari..din clasa politica, dupa regimul comunist nu am vazut unul sa fie apreciat la nivel international pentru ceva afara de analfabetism, hotie, tradare de neam ,curvasaraie si scandaluri in familia proprie

  8. E genial dl ministru. Ii reamintesc ca România e o tara săracă pentru copiii ei și ca dumnealui e încă unu din cei care ne arunca și mai mult în prăpastie. A sărit primul sa taie fără sa i ceara cineva. Nu știu ce psihologie preda dar văzut de la distanta e jalnic. Sa ne spună cum arata prin institutul ala în care preda. Care e raportul profesor elev, ce condiții au, ce manuale au. O sa spuna ca învățământul de calitate se plătește. Suntem în Europa, bătranul continent în care alte țări investesc în copii și oferă facilități. Noi, taiem de la cei ce nu pot vota, care nu se pot apară și cerem performanta. Sa va fie rușine dl! Sa aveți bani sa cheltuiți pentru acoliții d-voastră care ne au cocoșat de 35 de ani.

  9. OK. Dar și domniile voastre să renunțați la salarii, că doar nu faceți educație pentru bani sau medicii nu salvează vieți pentru bani, judecătorii și avocații nu fac dreptate pentru bani, nu? Sau doar cei merituoși să fiți recompensați dintre dumneavoastră . Cam care ar fi procentul în mod cinstit, 1%?

    Ah, dar doar copiii pot renunța la motivații financiare…

    1. Copiii erau motivați să învețe, să nu ne mințim, toți sunt ” motivați” de bani, de la mic la mare, aveți dreptate.

  10. Scoateți bursele de tot că sa aibă ce fura clientela și sinecurile. Scoatem bursele dar ne plimbam cu Touareg . Cum ii explic copilului meu cu media 9.95 că nu poate lua bursa ,olimpic la limba engleză și limba română? Bucuresti

    1. Asa este cei cu medii de 9,95 nu vor putea lua burse..Ft urat din partea domnului ministru.In alte clase mai slabute se vor da burse cu medii de 9 si alti cu 9,95 sa nu poata lua.Sa le fie rusine,copiii nu invatau doar pot burse,mai ales cei cu9,95 asta sa va fie clar.Ca trageau sa aiba note bune,ei erau siguri ca iau oricum.I-ati facut sa creada ca daca isi incheie cu medii peste 9,50 iau bursa pt anul viitor,le-ati taiat bursele.Sunteti o tara de ras ..De asta nu înaintat ca si tara ca banii ii folositi voi

  11. Jos pălăria, domnule ministru! Bine argumentata fiecare acțiune. Am ajuns in situația in care elevii ne reproșau că din cauza noastră, a notelor primite ( pe drept, de altfel), ei nu pot primi burse. Cu alte cuvinte, ei veneau la școală pentru a nu primi absențe ( foarte multe deja motivate de parinti) și a primi proprii bani ( fara sa se fi pregătit pentru ora de curs, fara caiete, fara teme scrise etc). Și dacă ei nu reușeau, veneau părinții cu reclamații și intimidari. Am analizat fiecare aspect asupra căruia ați lucrat. Ar mai fi de umblat asupra deselor plecări in proiecte Erasmus, asupra gestionarii fondurilor primite de directori ( fara transparenta). Sunt multe cadre didactice și elevi care ” calatoresc” prea mult in timpul anului scolar . Alt aspect vizează goana profesorilor după diverse hartii care pot constitui completarea dosarului de participare la concursul de obținere a gradației de merit pentru 5 ani. După părerea mea, și aici trebuie lucrat. Sunt mulți factori care concura aici și acest concurs nu e echitabil. Munca in educarea copiilor este sau ar trebui sa fie continuă și asidua pentru fiecare cadru didactic ( sa nu mai spun ca toți directorii și inspectorii scolari sunt abonați la aceste gradatii adăugate la salariile lor deja bine stabilite)……In rest, am mare încredere în tot ceea ce întreprindeți! Mult succes!

    1. Aaaa, și acum că media a scăzut la 9 nu mai vin părinții și elevii peste voi? Sper că nu sunteți profesor!

    2. Asta tot din cauza sistemului defectuos. Notele se pun pe lucrări scrise ,pe ascultări ,nu pe proiecte copiate de pe Wikipedia,pe caiet și pe activitatea la clasă. Atâta timp cat lăsați loc de intors ,vor fi părinți și copii care vor vrea să îndrepte anumite situații. Nu cred ca a venit niciunul să vă ceară să modificați nota la un test scris. Să fim serioși! Și nu mai generalizați ,aruncând vina pe copii,când aveți și dvs destui colegi care vin la ora și stau pe telefon sau îi pun pe copii să copieze lecția de pe carte pe caiet ,fără să le explice o boabă! Pe ei cum îi pedepsim? Să dam salariul doar la 15 % din ei ,cei mai buni?

  12. Bună ziua,
    Aș vrea să vă întreb,domnule ministru cum explicăm copiilor ca intr o clasă un elev cu 9,85 nu poate lua bursa de merit pentru ca nu face parte din cei 15% in timp ce in aceeasi școală ,la clasa vecină un alt elev cu media 9 care este primul din clasa accesează această bursă? E corect? Eu cred ca nu prea! Regândiți sistemul de burse ,nu faceți diferențe între copii,destul ca sistemul de învățământ îi cocoșează !

    1. Are dreptate doamna. Este o forma de discriminare. Cum un copil dintr-o clasa cu 9,70 nu ia bursa, iar altul intr-o clasa mai slab pregatita, cu media 9 ia bursa. Reganditi si faceti pentru toti copiii acelasi plafon.

  13. Oare de ce nu recunoaste simplu dl Ministru. Nu sunt bani. Taiem unde se poate.
    Pt orice afirmatie bine documentata se poate da un raspuns la fel de bine documemtat si la fel de stiintific. De fapt, si cine le-a introdus si cine le scoate o face la fel de pompieristic. In rest, noi , personajul colectiv , ne imaginam ca e vreun suport stiintific real pentru toate afirmatiile. Doar „paine si circ”. Elevi, parinti platitori de taxe, nu contam! Taie si ei de unde pot.

  14. demisiaaa dl Daniel David nu va vrea nimeni. de ce mai stați??? nu înțeleg!! NU VA VREA NIMENI! PLECATI! ATI INGROPAT DE TOT INVATAMANTUL PENTRU ASTA ATI VENIT??? SA VA FIE RUSINE. NU VA VA UITA NIMENI NICIODATA!!!

  15. sistemul burselor de merit și al celor sociale au existat și înainte de 89, și înainte de ,,comuniști”!
    Problema o constituie criteriile de acordare,uneori cu prea multă larghețe!
    Acest ministru nu face dovada ,că este profesor și nici că este psiholog..se comportă ca un politruc!! Daca ar fi profesor,si- ar apără oamenii daca ar fi psiholog ,ar cunoaște importanta motivatiei extrinseci pentru elevii din preuniversitar!! El susține doar tăierile guvernului! Liderii sindicali au trădat și de data aceasta! Jos cu ei!!

  16. Dom menestru ai să faci un rahat și matale cu bursele astea,stai sa vezi dezastru in rindul elevilor peste 2 sau 3 ani,dacă spui că un elev de 9,80 vîna note pentru bursa și care nu se va încadra în cei 15% l ai descurajat total .,asta ii Romania lucrului bine făcut.

  17. Ar fi bine sa se scoata de tot.Scoala nu e banca.Ajutoarele sa fie la primarie etc.Adevarat,a crescut frecventa la ore in randul celor care sunt la golanii si combinatii dar sistemul este complet nepregatit pentr ei.Ei fac educatie cu noi,cea de pe coclauri etc.Prezenta lor nu e suficienta pentru a ii face sa se adapteze la societate:vin cu regulile lor,profita de sistem,papa banii si pleaca.Zero rezultate,trauma maxima pentru ceilalti.

  18. daca un copil cu media 9,71 nu mai ia bursa pentru ca nu incadreaza in cei 15% din efectivul clasei atunci imi pare rau ca asa intelegeti dumneavoastra bursa de merit.
    copiii cu medii intre 9.50-10.00, nu alearga dupa note mari ca sa primeasca bursa, si nici nu se milogesc de profesori, ei chiar muncesc pentru notele alea.
    Din pacacate asta viitorul!!! incurajati nepasarea.

  19. Pana reusiti sa stabiliti clar ce trebuie evaluat si cum anume dati-le burse tuturor copiilor cu medii de la 9,50 la 10.00. Acesti copii invata, chiar ii jigniti. Nu cred ca un licean care a obtinut in clasele IX-XI media generala de peste 9,50 a stat la milogeala pentru medie.

    1. ….ba da, s-a milogit, a insistat, si-a chemat părinții să facă scandal…Sunt foarte puțini copiii cu adevărat pregătiți. E mult circ pentru aceste medii, mai ales in liceele de top. Stiu foarte bine ce spun.

      1. Ești profesor? Nu cred! Dacă ai fi, ar trebui să știi cât muncește un copil pentru media 9.50. Iar dacă dumneata ai acordat note nemeritate meriți să fii în pușcărie.

  20. Voi chiar nu intelegeti ca aveti un criteriu gresit de acordare a burselor?De ce un elev cu medie mai mica sa primeasca bursa si unul cu medie ,poate chiar de 9,95 sau mai mare,sa nu primeasca!!??Diferentierea nu trebuie facuta pe clasa,nici macar pe scoala…pe judet.Aratati-ne ca ganditi!

  21. Elevii care chiar învață au înțeles acum ce înseamnă predictibilitate în România: „eu ma așteptam sa modifice din nou, asa, din mers”.
    Va bateți joc de acei elevi care chiar învață, le minimizati efortul, iar aceste declarații generalizate ii fac sa simtă ca ei sunt undeva departe, uitați de reguli. Nu e vina lor ca sistemul nu știe sa impună reguli de notare, iar ei au muncit sa facă parte din clase foarte bune, notate pe muncă (încă mai exista).

  22. DECA a creat, nu noi.

    Vrei să fii credibil?
    Fă plângere penală pt utilizarea funcției ei de ministru in scopuri electorale.

  23. Am mai avut un ministru care prin două cuvinte a scuipat pe tot ce s-a muncit și trudit în pandemie. Au fost eforturi uriașe de a pune pe picioare alternative la învățământul clasic, au fost consumate resurse private, s-au consumat nervi și energie, s-au modificat strategii, s-au ținut orele, s-au asigurat evaluări, s-au asigurat promovări, examenele s-au susținut, elevii au avut rezultate bune la examene. Sigur că au fost provocări, sigur că prin transparență s-au văzut și aspectele negative, sigur că unii, profesori și elevi, nu au fost pregătiți să performeze în acele condiții. A spune că „nu s-a făcut educație în pandemie” a fost o flegmă. Venită tot de la un doctor, de la un rector, de la un ministru. Dacă ar fi fost așa, de ce ați acceptat rezultatele evaluărilor, de ce ați acceptat promovarea claselor, de ce ați organizat și certificat rezultatele examenelor? Actualul ministru repetă același gest. Scuipă pe un efort colectiv, pe o muncă la care nu a avut nicio contribuție. Dacă aveți dreptate, domnule ministru, de ce nu anulați rezultatele evaluărilor, de ce nu solicitați restituirea banilor, de ce nu anulați deciziile de acordare a burselor? De ce?

  24. Un cuvant nu a scos domnul profesor universitar doctor psiholog cand Deca si acolitii facea praf scoala. Bine ca s-a trezit acum sa faca ordine.

    1. Asa este cei cu medii de 9,95 nu vor putea lua burse..Ft urat din partea domnului ministru.In alte clase mai slabute se vor da burse cu medii de 9 si alti cu 9,95 sa nu poata lua.Sa le fie rusine,copiii nu invatau doar pot burse,mai ales cei cu9,95 asta sa va fie clar.Ca trageau sa aiba note bune,ei erau siguri ca iau oricum.I-ati facut sa creada ca daca isi incheie cu medii peste 9,50 iau bursa pt anul viitor,le-ati taiat bursele.Sunteti o tara de ras ..De asta nu înaintat ca si tara ca banii ii folositi voi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Multe școli de stat încă nu știu să înscrie copii refugiați din Ucraina / Sorin Ion, Ministerul Educației: Părinții pot merge la cea mai apropiată unitate de învățământ cu o cerere. Urmează să fie aprobată și trimisă școlilor o procedură

Părinții copiilor din Ucraina care vor să își trimită copiii la o școală de stat din România, pot face acest lucru „la cea mai apropiată unitate de învățământ“, unde trebuie…
Vezi articolul

China difuzează obligatoriu pe TikTok elevilor chinezi de sub 14 ani conținuturi educaționale, experimente științifice, tururi ale muzeelor și limitează folosirea la 40 de minute pe zi. Analiză Le Figaro despre „cum își protejează China copiii și îi prostesc pe ai noștri cu rețeaua socială TikTok”

Diferențele dintre versiunea chineză a aplicației TikTok și cea internațională au fost semnalate de către publicația Le Figaro. De exemplu, dacă elevii au sub 14 ani, atunci aceștia vor vedea…
Vezi articolul

Alianța Colegiilor Centenare critică proiectul legii învățământului și Proiectul România educată, despre care spune că „îi lipsește viziunea”. În privința admiterii la liceu, directorii susțin că „trebuie evitată specializarea timpurie, iar axarea pe cultura generală trebuie prelungită pană în clasa a X-a”, dar cer o probă multidisciplinară într-a VIII-a, în plus față de examenul clasic propus de minister

Alianța Colegiilor Centenare critică proiectul România educată într-o poziție privitoare la proiectul legii învățământului preuniversitar, publicată pe 11 august pe site-ul organizației. Colegiile centenare sunt cele care, potrivit ministrului, ar…
Vezi articolul