Andreas Schleicher – OCDE, despre examenele de admitere la liceu: Dacă școlile fac judecăți independente, riscul este de creștere a inegalităților

1.663 de vizualizări
Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com
Tema examenelor de admitere pe care liceele românești urmează să le organizeze din anii următori a fost atinsă de directorul Directoratului pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), Andreas Schleicher, într-o conferință desfășurată marți la București. Întrebat de Edupedu.ro în legătură cu această temă, el a arătat că, „dacă școlile fac judecăți independente, riscul este de creștere a inegalităților”.

Andreas Schleicher a făcut comentariile într-o conferință de presă ce a însoțit conferința de prezentare a Raportului OCDE privind Educația și Competențele în România, eveniment desfășurat marți, la București.

El a arătat că școlile „școlile pot să aibă propriile judecăți, însă acestea trebuie să fie corecte și comparabile. Din această perspectivă, cred că și acele examene ar trebui să fie standardizate în mare măsură. Dacă școlile fac judecăți independente, riscul este de creștere a inegalităților”.

Potrivit reprezentantului OCDE; unele țări pot avea succes cu astfel de măsuri, „dar cred că, de fapt, acest lucru devine tot mai dificil de realizat”.

Declarațiile lui Andreas Schleicher, detaliat:

Edupedu.ro: Legea prevede, din 2027, un nou examen, pe lângă Evaluarea Națională de clasa a VIII-a: liceele vor putea organiza propriile examene pentru a selecta elevi. Se justifică o astfel de măsură, într-un sistem marcat deja de inechitate? Care ar fi impactul selecției academice timpurii asupra elevilor vulnerabili, potrivit datelor OCDE?

Andreas Schleicher: Școlile pot să aibă propriile judecăți, însă acestea trebuie să fie corecte și comparabile. Din această perspectivă, cred că și acele examene ar trebui să fie standardizate în mare măsură. Dacă școlile fac judecăți independente, riscul este de creștere a inegalităților. Cred că a avea o imagine clară a faptului că oriunde te naști, de oriunde provii, trebuie să ai aceeași șansă la succes este un obiectiv foarte important în educație. Unele țări chiar realizează acest lucru acordând un rol școlilor, iar validitatea judecăților luate în școală poate fi un compliment. Dar cred că, de fapt, acest lucru devine tot mai dificil de realizat. La urma urmei, corectitudinea unui sistem determină și calitatea sistemului. Un sistem care nu asigură separarea contextului social de șansa la succes nu va avea rezultate bune în general. Iar egalitatea și echitatea sunt două fețe ale aceleiași monede în sistem. 

Citește și:
Andreas Schleicher, directorul pentru Educație al OCDE: O provocare a educației din România este cea a relevanței, să predai mai puține lucruri, dar mai în profunzime / Să gândești ca un om de știință este mai important decât ceea ce știi la Biologie sau Chimie
Andreas Schleicher, fondatorul PISA: Calitatea educației nu o poate depăși niciodată pe cea a profesorilor / Într-un sistem educațional performant, fiecare profesor ar trebui să aibă un mentor și să fie mentor pentru altcineva
DOCUMENT Noul raport OCDE de evaluare privind Educația și Competențele în România cere un nou model de finanțare pentru educație, în care educația timpurie să fie prioritară, reforme mai rapide, un cuvânt mai puternic de spus școlilor, măsuri urgente pentru comunitățile sărace

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


7 comments
  1. un posibil răspuns, ca o sugestie în orientarea văzută de ministrul educației român, ar fi : selecție, la intrarea în liceu și pe baza unui interviu și/ sau a unui eseu de motivație.

  2. Adică a spus elegant ca 2 foști miniștri Câmpeanu, Deca si actualul, David încurajează căile ocolite, posibila corupție si discriminarea.

    Exact ce spun profesorii români de ani de zile.

    1. Săraci și amărâții de profesori! Nuuuu, ei nu fac discriminare! Doamne ferește! Ei sunt primii care fac discriminare. Se uită, întâi la ce venituri au părinții elevilor și apoi văd ei, cum îi tratează pe aceștia. Așa că taci!

      1. Prin urmare e ok sa fie corupție și sa fie favorizați tocmai acești profesori despre care menționați în mesajul dvs.Sefii lor ii vor pe cei care se uita la elev ce venituri au.Daca ar avea șefi corecți nu ar mai fi astfel de cazuri și necazuri.
        Numai la rele trageți unii dintre voi!!Capul ala e de decor.

    2. Corect! Impresia pe care o lasă noul miniștri prin declarațiile în cascada din presă nu este îmbucurătoare…

    3. Corect! Impresia pe care o lasă noul miniștri prin declarațiile în cascada din presă nu este îmbucurătoare…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Liceele tehnologice în care elevii vor susține examenul de certificare sunt stabilite până pe 31 ianuarie / Elevii cu deficiențe pot beneficia de mărirea cu 15 minute a timpului destinat susținerii proiectului, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial

Unitățile de învățământ în care absolvenții învățământului liceal, filiera tehnologică, vor susține examenul de certificare a calificării, sunt stabilite până cel târziu la data de 31 ianuarie, potrivit unui ordin…
Vezi articolul

EXCLUSIV Școala „antrenorului de genii” Lajos Kristof nu este acreditată pe curriculum britanic, așa cum se prezintă instituția. Ambasada Regatului Unit la București: Nici Amias International School, nici Amias Small School nu sunt pe lista școlilor cu acreditare internațională britanică

Ambasada Britanică la București anunță într-un răspuns pentru Edupedu.ro că nici Amias International School, nici Amias Small School nu sunt școli acreditate de Guvernul Regatului Unit. Cele două organizații autointulate…
Vezi articolul