Aproape 110.000 de elevi nu au luat nota 5 la Matematică în ultimii 2 ani, la Evaluarea de la clasa a VIII-a

10.777 de vizualizări
Foto: Freepik.com
În ultimii doi ani, au fost 109.487 de elevi care nu au reușit să ia nota 5 la Matematică, la examenul din cadrul Evaluării Naționale. În 2019, numărul celor care au luat sub 5 a fost de 54.407, potrivit datelor prezentate de ministerul Educației și analizate de Edupedu.ro. Prin comparație, în urmă cu 6 ani, în 2014, numărul celor care nu au luat 5 a fost 43.287.
  • În ultimii 6 ani numărul celor care nu iau 5 la Matematică, la finalul clasei a VIII-a, a crescut cu 11.120 de elevi, adică 25,69%.

Anul acesta, procentul celor care au luat sub nota 5 la proba scrisă de Matematică de la Evaluarea Națională a fost al doilea cel mai mare din ultimii 6 ani. Mai exact, 35,1% dintre elevii care s-au înscris la acest examen nu au reușit să ia măcar 5. Este asemănător cu ceea ce s-a întâmplat anul trecut, în 2018, când 35,17% erau în aceeași situație.

În graficul de mai jos se poate observa creșterea continuă în ultimii 6 ani în privința procentelor celor care nu ajung să ia nota 5 la proba scrisă de Matematică. Procentul a fost calculat prin raportare la numărul de înscriși la această probă, nu doar la numărul celor care au fost prezenți.

Numărul mediilor sub 5 la Matematică de la Evaluarea Națională:

Amintim că examenul de Matematică de la Evaluarea Națională 2019 a avut subiectele cu cel mai înalt grad de dificultate din ultimii 7 ani, potrivit analizei comparative făcută de profesorul de matematică Sorin Borodi. Pe o scală de la 1 la 10, dificultatea subiectelor la matematică din anul 2019 a obţinut nota 5,11. Un grad de dificultate mai mare a fost în anul 2012, potrivit analizei profesorului.

  • Amintim că programa școlară de gimnaziu a fost recent modificată: în 2017, Ministerul Educației a aprobat noi programe și curriculumuri pentru clasele V-VIII, care nici nu au apucat să fie aplicate tuturor anilor gimnaziali.
  • Concret, la clasa a V-a elevii au învățat după programă școlară nouă în anul școlar 2017-2018, apoi programa nouă s-a aplicat la clasa a VI-a chiar anul acesta școlar, urmând ca elevilor să li se schimbe conținuturile progresiv, pe măsură ce trec într-un nou an școlar până la finalizarea gimnaziului, în 2020-2021.
  • Vezi aici cum se aplică programa școlară de gimnaziu realizată de Ministerul Educației în 2017
Aplicarea noile programe școlare pentru învățământul gimnazial:
  • programele şcolare noi pentru clasa a V-a: s-au aplicat în sistemul de învățământ începând cu anul școlar 2017-2018
  • programele școlare pentru clasa a VI-a s-au aplicat începând cu anul școlar 2018-2019
  • programele şcolare pentru clasa a VII-a începând cu anul școlar 2019-2020
  • programele şcolare pentru clasa a VIII-a începând cu anul școlar 2020-2021

Ministrul Educației, Ecatrina Andronescu, a declarat încă de la începutul anului că vrea să schimbe programele școlare, iar recent a declarat chiar că la Matematică schimbările din programă sunt gata.

FOTO: School photo created by freepik – www.freepik.com

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 170 de elevi care au obținut medalii, premii și mențiuni la 24 de olimpiade internaționale, premiați marți la Palatul Copiilor din București cu peste 4,7 milioane de lei / LISTA olimpicilor din Capitală

Peste 170 de elevi olimpici care au obținut medalii, premii și mențiuni la 24 de olimpiade internaționale sunt premiați marți la Palatul Copiilor din București, potrivit unei informări de presă…
Vezi articolul

Bursele de excelență, de merit, de reziliență și tehnologică în anul școlar 2024-2025, condiționate de media 10 la purtare sau de calificativul foarte bine, la finalul anului școlar anterior și de numărul de absențe nemotivate

În anul școlar 2024-2025 elevii vor primi burse de excelență, de merit, de reziliență și tehnologică doar dacă au media 10 la purtare la finalul anului școlar anterior, potrivit proiectului…
Vezi articolul

Președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop: Noul ministru al Educației Daniel David este un „intelectual curajos crescut în altă școală decât a mea” / „Ei, cei din școala nouă progresistă, judecă trecutul după valorile noastre de astăzi” / „Ceea ce se petrece astăzi sub masca progresismului, neo-marxismului este ochi pentru ochi, dinte pentru dinte”

Președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, l-a calificat drept „un intelectual curajos” pe noul ministru al Educației, Daniel David, într-un recent podcast Cluj24.ro, dar în același timp, el l-a prezentat…
Vezi articolul

INTERVIU Liana Aldea, absolventă de “Științele ale Educației”, a doua facultate, a luat 10 la Titularizare 2021, dar nu are niciun post de educatoare pe perioadă nedeterminată în tot județul Argeș: Speram să mă liniștesc anul acesta, să reușesc să mă titularizez și singura mea grijă să fie să îmi fac activitatea la grădiniță cât mai bine, nu să mă gândesc că mai vine încă un examen

Liana Aldea a luat nota 10 la examenul de Titularizare anul acesta, dar în județul Argeș nu există niciun post titularizabil pentru disciplina educatoare, susține aceasta într-un interviu pentru EduPedu.ro.…
Vezi articolul