Aproape 110.000 de elevi nu au luat nota 5 la Matematică în ultimii 2 ani, la Evaluarea de la clasa a VIII-a

10.777 de vizualizări
Foto: Freepik.com
În ultimii doi ani, au fost 109.487 de elevi care nu au reușit să ia nota 5 la Matematică, la examenul din cadrul Evaluării Naționale. În 2019, numărul celor care au luat sub 5 a fost de 54.407, potrivit datelor prezentate de ministerul Educației și analizate de Edupedu.ro. Prin comparație, în urmă cu 6 ani, în 2014, numărul celor care nu au luat 5 a fost 43.287.
  • În ultimii 6 ani numărul celor care nu iau 5 la Matematică, la finalul clasei a VIII-a, a crescut cu 11.120 de elevi, adică 25,69%.

Anul acesta, procentul celor care au luat sub nota 5 la proba scrisă de Matematică de la Evaluarea Națională a fost al doilea cel mai mare din ultimii 6 ani. Mai exact, 35,1% dintre elevii care s-au înscris la acest examen nu au reușit să ia măcar 5. Este asemănător cu ceea ce s-a întâmplat anul trecut, în 2018, când 35,17% erau în aceeași situație.

În graficul de mai jos se poate observa creșterea continuă în ultimii 6 ani în privința procentelor celor care nu ajung să ia nota 5 la proba scrisă de Matematică. Procentul a fost calculat prin raportare la numărul de înscriși la această probă, nu doar la numărul celor care au fost prezenți.

Numărul mediilor sub 5 la Matematică de la Evaluarea Națională:

Amintim că examenul de Matematică de la Evaluarea Națională 2019 a avut subiectele cu cel mai înalt grad de dificultate din ultimii 7 ani, potrivit analizei comparative făcută de profesorul de matematică Sorin Borodi. Pe o scală de la 1 la 10, dificultatea subiectelor la matematică din anul 2019 a obţinut nota 5,11. Un grad de dificultate mai mare a fost în anul 2012, potrivit analizei profesorului.

  • Amintim că programa școlară de gimnaziu a fost recent modificată: în 2017, Ministerul Educației a aprobat noi programe și curriculumuri pentru clasele V-VIII, care nici nu au apucat să fie aplicate tuturor anilor gimnaziali.
  • Concret, la clasa a V-a elevii au învățat după programă școlară nouă în anul școlar 2017-2018, apoi programa nouă s-a aplicat la clasa a VI-a chiar anul acesta școlar, urmând ca elevilor să li se schimbe conținuturile progresiv, pe măsură ce trec într-un nou an școlar până la finalizarea gimnaziului, în 2020-2021.
  • Vezi aici cum se aplică programa școlară de gimnaziu realizată de Ministerul Educației în 2017
Aplicarea noile programe școlare pentru învățământul gimnazial:
  • programele şcolare noi pentru clasa a V-a: s-au aplicat în sistemul de învățământ începând cu anul școlar 2017-2018
  • programele școlare pentru clasa a VI-a s-au aplicat începând cu anul școlar 2018-2019
  • programele şcolare pentru clasa a VII-a începând cu anul școlar 2019-2020
  • programele şcolare pentru clasa a VIII-a începând cu anul școlar 2020-2021

Ministrul Educației, Ecatrina Andronescu, a declarat încă de la începutul anului că vrea să schimbe programele școlare, iar recent a declarat chiar că la Matematică schimbările din programă sunt gata.

FOTO: School photo created by freepik – www.freepik.com

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 800 de candidați la Titularizare pot deveni profesori dacă au posturi, după ce au primit note peste 7 la proba scrisă, în urma contestațiilor. Alți încă 167 pot deveni suplinitori – rezultatele finale

Încă 800 de candidați la concursul național de angajare în învățământ se pot titulariza în școli dacă există posturi pentru disciplinele lor, după ce notele la proba scrisă au trecut…
Vezi articolul

Bonus bianual de 1.000 de lei pentru profesorii debutanți, bonusuri pentru profesorii din zone defavorizate și creșteri de 7-8% la salarii pentru personalul nedidactic – oferta guvernului pentru sindicate – SURSE

Reprezentanții guvernului și ai coaliției PSD-PNL-UDMR au propus duminică la întâlnirea cu reprezentanții sindicatelor din educației câteva măsuri pentru a stopa greva generală programată pentru luni, potrivit surselor G4Media. Cele…
Vezi articolul

Produceți mai multe instrumente de inteligență artificială care să ușureze munca profesorilor – apel al autorităților britanice pentru companiile de tehnologie, care primesc acces special la resursele educaționale ale Departamentului pentru Educație de la Londra

Guvernul britanic a îndemnat companiile tehnologie  să creeze instrumente de inteligență artificială destinate profesorilor, instrumente care să reducă volumul de muncă al acestora, potrivit The Guardian. Publicația precizează că reprezentanții…
Vezi articolul