Aproape 300 de milioane de elevi nu merg la școală din cauza COVID-19 – primele estimări globale UNESCO

[jp_post_view]
Harta tarilor unde scolile au fost inchise la nivel national sau local – 4 martie 2020 / Sursa: Unesco.org
Închiderea parțială sau totală a școlilor în 13 țări din lume, cu scopul de a preveni răspândirea COVID-19, afectează un număr de 290,5 milioane de elevi la nivel global, un nivel fără precedent, potrivit UNESCO. Organizația a emis primele estimări în acest sens, după îzbucnirea epidemiei actuale.

„Din nefericire, închiderea școlilor din cauza unor crize de sănătate sau de altă natură nu este un fenomen nou, însă nivelul global și viteza actualelor perturbări în învățământ nu au echivalent și, dacă vor continua, ar putea afecta dreptul la educație„, a declarat directorul general UNESCO, Audrey Azoulay, citat în comunicatul instituției.

Acesta anunță că organizația va convoca o întâlnire de urgență a miniștrilor Educației, în data de 10 martie, pentru a împărtăși strategii și acțiuni de răspuns aplicate în diverse țări, pentru a menține continuitatea proceselor de învățământ.

Acum 2 săptămâni, China era singura țară unde erau închise școli. Până la 4 martie, numărul de țări de pe trei continente diferite unde au fost anunțate și aplicate decizii de închidere a școlilor a crescut la 22.

Potrivit estimărilor UNESCO, până pe 4 martie 2020:

  • 13 țări au închis școlile la nivel național
  • alte nouă țări au închis școli la nivel local, pentru a limita răspândirea COVID-19.

Dacă țările unde sunt închise doar parțial școlile decid extinderea măsurii la nivel național, vor fi afectați alte 180 milioane de copii și tineri.

Organizația arată că închiderea școlilor ridică probleme din numeroase motive – de la reducerea timpului alocat învățării și limitarea rezultatelor de învățare la problemele de productivitate cauzate de faptul că mulți părinți trebuie să își împartă activitatea între muncă și îngrijirea copiilor. În plus, apare problema inechității – familiile din medii avantajate economic tind să aibă un nivel superior de educație și mai multe resurse pentru a acoperi lipsurile din procesul de învățare, comparativ cu cele din medii dezavantajate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Examene la colegii după Evaluarea Națională, care devine obligatorie pentru toți elevii, din 2024, limba română – probă distinctă la bacalaureat din 2027, anunță Sorin Cîmpeanu după discuții cu sindicatele / Decizii și pentru filiera liceelor, palatele și cluburile copiilor, elevii cu cerințe educaționale speciale

„Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului…
Vezi articolul

Școlile trebuie să transmită azi câți elevi încap „distanțați” în clase și de câți învățători și educatori au nevoie sau câte norme în plus sunt la liceu și gimnaziu. Dacă nu încap în clase, o parte din elevii de la V-VII și IX-XI vor face ore online, simultan cu cei de la școală

Ultimatum dat de inspectoratele școlare județene școlilor pentru transmiterea la centru a datelor despre câți elevi încap fizic la școală și de câte cadre didactice sau norme didactice ar fi…
Vezi articolul