Ar trebui ca profesorii să poată să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă, în școală, astfel să construim o alternativă la sistemul paralel de meditații, în sistemul formal – Vasile Dâncu, senator PSD

8.237 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ar trebui ca profesorii să poată să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă, în școală, astfel să construim o alternativă la sistemul paralel de meditații, în sistemul formal, a declarat senatorul PSD Vasile Dâncu la prezentarea studiului “Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?“, realizat de IRES și Societatea Academică din România, lansat joi, 3 iunie.

„La sistemul paralel ar trebui să construim o alternativă în sistemul formal. Profesorii de exemplu se poate să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă. Acesta este un lucru care ar trebui făcut, uneori se face asta la școală dar fără să fie normate, probabil”, a spus Dâncu, subliniind că trebuie legiferate asemenea acțiuni.

Dâncu este membru în Comisia pentru Învățământ a Senatului României.

Vasile Dâncu: „Să legiferăm, în mod special poate, realizarea unor întreprinderi de pregătire extrașcolară. Nu trebuie să lăsăm lucrurile astea la întâmplare. Lituania mi se pare că are un sistem de profesori free-lancer, o lege care permite profesorului să lucreze în sistemul free-lancer, de aceea cred că am putea avea și noi, nici pe noi nu ne încurcă acest lucru. Cred că ar trebui să ajutăm la crearea de centre educaționale private care pot fi acreditate de ARACIP, de exemplu.

Pentru elevii din mediul rural ar trebui să găsim niște posibilități. Se pot primi vouchere, de exemplu, pentru pregătirea în afara școlii, cu condiția să avem niște centre educaționale alternative la acest lucru. Pentru familiile sărace ar trebui făcut asta și lucrul acesta se poate dovedi printr-un dosar social.

Reorganizarea sistemului de învățământ din varianta asta hibrid. Are Mircea Miclea o propunere interesantă, care ține de dezvoltarea unor platforme educaționale naționale, care să fie coordonate de minister, în care să fie lecții model făcute de cei mai buni profesori, să aibă o alternativă mereu elevul, pentru că de multe ori familia și elevul nu sunt mulțumiți de profesorii lor, dar a avea o asemenea alternativă pentru învățământ hibrid – acest lucru s-ar putea face.

Cred că ar trebui să luăm ideea asta de educație remedială să-i găsim un sens, nu numai declarații politice pe care le face din când în când un ministru sau altul, ar trebui să-i dăm o formă importantă pentru că după ce vedem rezultatele la testele PISA ar trebui să ne gândim la educație remedială și aici educația remedială s-ar întâlni cu acest gen de meditație privată, de pregătire individualizată a elevului, pentru că nu toți elevii sunt la fel și este nevoie de pregătire diferențiată. Chiar dacă asta este foarte scump.

Aș spune că avem nevoie și de centre educaționale în mediul rural, organizarea unor centre, cât mai multe în centrele de comună cred că ar fi o soluție”, a mai spus Vasile Dâncu.

Matematica este disciplina la care fac meditație cei mai mulți elevi, potrivit studiului IRES și Societatea Academică din România. Motivul principal, invocat de părinți, pentru care aceștia își trimit copiii la meditații este acela că elevii nu înțeleg lecțiile de la școală. Studiul mai arată că circa o treime dintre elevii claselor V-XII fac meditații, iar părinții lor plătesc, în medie, 300 de lei pe lună.

Foto: gov.ro


3 comments
  1. Gratis, oricum la cum merg lucrurile cu inghetarea salariilor o sa ajungem din nou sa fim platiti cu salariul minim. Dupa guvernarea Boc de dreapta cei noi din sistem erau platit aproape la nivel de salariu minim. Poate se trezesc sindicatele!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Metodologia și calendarul concursului pentru gradații de merit, prin care anual 16% dintre profesori, directori, inspectori și personalul auxiliar primesc 25% în plus la salariu, publicate în Monitorul Oficial. Care sunt criteriile de acordare / Descarcă fișele pentru concurs

Ordinul de ministru pentru aprobarea Metodologiei și criteriilor privind acordarea gradației de merit personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat, în sesiunea 2022, a fost publicat în Monitorul Oficial nr…
Vezi articolul

Legea care permitea angajarea pe perioada nedeterminată a cadrelor didactice care au participat la Titularizare în ultimii 3 ani şi au luat peste 7, contestată de Preşedintele Iohannis la Curtea Constituţională

Președintele României atacă la Curtea Constituțională Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2012 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, potrivit unui comunicat al Administraţiei…
Vezi articolul

Cererea pentru adeverința de conformitate a studiilor, pentru profesorii care vor să predea în străinătate, completată cu denumirile actelor și câteva modificări de procedură – document

Metodologia privind eliberarea adeverinței de conformitate a studiilor cu prevederile Directivei 2005/36/CE, privind recunoașterea calificărilor profesionale, și a adeverinței privind certificarea competențelor pentru profesia de cadru didactic în învățământul preuniversitar,…
Vezi articolul