Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a spus, în cadrul unei conferințe de presă, că „mulți profesori fac lucruri suplimentare, e drept, dar aș vrea să înțelegem că ești plătit, pentru activități educaționale, 8 ore pe zi, nu doar pentru orele în care predai”. Acesta a menționat că sunt mulți profesori care stau mai mult de 8 ore.
„Mulți profesori fac lucruri suplimentare, e drept, dar aș vrea să înțelegem că ești plătit, pentru activități educaționale, 8 ore pe zi, nu doar pentru orele în care predai. Sunt mulți profesori buni, foarte buni, care stau mai mult de 8 ore, dar, între 4 ore sau 3,6 pe zi și cele 8 ore, sunt 4 ore și ceva în care faci și astfel de activități”, a spus acesta.
Informații de context
Daniel David le-a transmis liderilor sindicali că „nu se pune problema ca profesorii să stea 8 ore în școală”, potrivit unei informări a sindicatelor, document trimis membrilor din teritoriu. Conform sursei citate, ministrul Daniel David a mai spus că profesorii trebuie să conștientizeze că „în spatele orelor de predare stau celelalte ore – până la 40 de ore/săptămână – în care aceștia trebuie să desfășoare activități legate de procesul instructiv-educativ”.
Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat, la Europa FM, că intenția de a obliga profesorii să stea 8 ore pe zi la școală și intenția de majorare a normei didactice de predare „sunt măsuri care nu pot fi acceptate sub nicio formă”.
La începutul lunii iunie, Daniel David a subliniat, în cadrul podcastului Friendly Fire, necesitatea ca profesorii să stea opt ore în instituțiile de învățământ în care lucrează: „Statutul profesorului, inclusiv prin salariu, trebuie schimbat, dar asta vine cu responsabilități noi. Asta înseamnă că vreau să stea mai mult în școală. Dacă ești plătit pentru 8 ore, stai 8 ore în școală, nu doar orele în care trebuie să predai. Dacă stai în școală, poți să creezi medii educaționale și interacțiunea cu copiii este alta. Aș vrea să se pregătească, sigur, unde sunt spații, în școală sau în bibliotecă, nu acasă”.
Profesoara de informatică Iuliana Șerban i-a răspuns ministrului Educației pe tema normei didactice: „Aș sta 8 ore în școală dacă îmi puneți la dispoziție birou, pauză de masă și dacă la finalul celor 8 ore mi se respectă dreptul la viață privat”.
Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a spus, referitor la declarația lui Daniel David ca profesorii să stea 8 ore în școală, că „școlile trebuie să ofere condiții, iar veniturile să fie decente. Or, dacă nu se îndeplinesc aceste condiții, nu prea avem ce să discutăm”. Declarațiile au fost făcute pentru dcnews.ro.
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a transmis, vineri, 6 iunie, că vrea ca mintea profesorilor să fie dedicată școlii și copiilor „măcar timp de 8 ore pentru care suntem plătiți zilnic (cu variațiile parțiale) și știu că cei mai mulți o faceți”. Recent, ministrul a redeschis subiectul măririi normei didactice, motivând că profesorii trebuie să stea opt ore la școală pentru a îmbunătăți mediul educațional și legătura cu elevii.
77 comments
Profesorii să fie plătiți doar cîte ore lucrează, nimic mai mult! Scurt și fără comentarii!
Probabil că dl Pricop are un grad de toleranță foarte scăzut față de tot ce înseamnă educație/învățământ. Păcat!
Profesorii sa se solidarizeze sa nu mai plătească cotizația la sindicate. Atunci, vor fi de partea noastră, cu siguranta si ne vor apăra drepturile.
In timpul pandemiei au stat 2 ani acasă și au luat salariile la zi, mulți dintre ei în aceasta perioada nu i-a interesat sa tina orele online, știu cazuri reale, se msi plâng de salarii ? un profesor cu peste 20 ani vechime au salarii cu sporuri intre 8000-10000 de lei, știu persoane care au aceste salarii, și tot se plâng, în privat lucrezi pana îți zboară capacele 10-12 ore și nu ajungi la acest salariu, vacante nu mai zic, peste 4 luni pe an, meditații la greu fără sa declare un lei la stat, cei din privat muncesc la ora actuala pe brânci iar ei sunt în vacante la mare sau la munte, problema cea mai mare este ca învățământul este praf, noroc cu o parte din ei care sunt cât de cât profesioniști, eu as plăti salarii în funcție de performanta, știu licee care nu au nici un elev promovat la bacalaureat, doamne ferește, în mare parte domnul ministru are dreptate!
Esti putin pe langa, profesorii au predat online din martie pana iunie.
Dupa parintii au facut presiuni sa se intoarca elevii la scoala, a urmat o perioada de predare fizica in functie de culori. Iar dupa un an s-au relaxat restrictiile, intre timp multi profesori s-au imbolnavit.
Acesti 2 ani au fost 4 luni, dar am fost obligati sa ne cumparam din bani proprii laptop-uri si licente.
Poti sa enumeri cateva sporuri pe care le au toti profesorii?
Iti spun eu, este unul singur care este plafonat la valoarea de 5%.
Ne urăște ca atâta poate creierul lui mic dirijat de altii. Cele 4 ore sunt ocupate de „comisii, comitete şi comiții”, nu ştiu cum se face că în educație „nu ştim noi de-astea”. Știți că în vacanță profesorii nu au normă de hrană? Noi, profesorii, ne hrănim cu aer şi dorința de a se termina vacanța. Un parlamentar, cf presei, ia între 7000 si 10000 de euro pe lună. Un profesor ceva peste 1000 de euro, depinde de vechimea în muncă şi vechimea la catedră. Şi totuşi profesorii au salarii nesimțite cum spun unii. Nimeni nu-i obliga pe părinți sa- și dea copiii la meditații, daca s-ar ocupa de ei acasă, dacă i-ar verifica din când în când și dacă elevii ar fi atenți la lecție, nu cu mâinile pe telefoane în timpul orelor, nu ar avea nevoie de meditații. Nu mai spun ca obrăznicia a ajuns la cote maxime, iar părinții contesta notele la purtare, deși știu comportamentul, vocabularul și insolenta copilului. O uzura psihica ce are nevoie de 62 de zile de concediu.
Vrăjeală. Nu faceți nimic…nimic ! Beți cafele,stați de vorbă. Și…faceți pregatiri în particular. Foarte bine ! Luați bani pe 8 ore…8 ore sa stați în școală!
Gabriel, nu-i așa că e frustrant să fii frustrat?
Ce urat ca un ministru face politica altora în loc sa reprezinte educația și le .și tăiați copiilor și bursa merit.Am 2 gemene una are media 10 și una 9.87 va dați seama că ați rupt sufletul unui copil ca doar prima e în primii 4.Sunteti mai rău decât comunistii!
Domnule Daniel David, înapoi la șefia UBB. Aici este locul dvs. Cât despre conducerea Ministerului Educației, nu este pentru dumneavoastră. Trebuie să acceptați asta….
Nici măcar la șefia UBB,din păcate… Și știu ce zic.
Este adevărat , doar profesorii din școlile gimnaziale cu prestigiu din orașele reședință de județ și câteva din orașele mai mici depun acel efort suplimentar, în schimb în mediul rural și în școlile din orașe unde elevii și părinții acestora nu sunt interesați să învețe, doamnele și domnii profesori și învățători fac mai mult sau mai puțin act de prezență, mai dau o notă de trecere din ,, burtă ” că de, trebuie ridicat și nivelul școlii….! Cât despre licee, aici este destul de clar și evident că, doar în liceele teoretice , două, trei pe județ cu potențial și copii buni , cadrele didactice depun interes, IN REST 5…CINCIUL DE TRECERE ȘI TRAI OE VATRAI LA LICEELE TEHNICE, TEHNOLOGICE ȘI IN ȘCOLILE PROFESIONALE.
IAR DESPRE MEDITAȚII…..STIE TOATĂ ȚARA. AȘA CĂ…….
In mediul rural sunt alte probleme cu care se confrunta profesorii, este usor sa vorbesti de pe margine.
Cu tot respectul va informez domnule ministru, daca dupa atatia ani de activitate nu stiti, ca un profesor mai lucreaza mult si acasa pentru a-si pregati orele, pentru a concepe si corecta testele, pentru a pregati materialul didactic de care are nevoie a doua zi la ore, pentru a culege informatiile din bibiografie avand in vedere ca manualele nu respecta programa scolara sau chiar nu exista, iar profesorul trebuie sa respecte programa etc.
Eu cred ca un profesor munceste mai mult de 8 ore pe zi. Mult mai mult decat se vede din exteriorul sistemului!
In invatamantul preuniversitar profesorii nu au absolut nici un ajutor care sa ii si poata suplini la ore. In cel universitar sunt asistenti, doctoranzi si chiar studentii di anii terminali!
Desi am parasit sistemul, nu ma pot abtine sa nu evidentiez numarul orelor pe care un dascal le sacrifica acasa, in defavoarea familiei, pentru a-si pregati orele pentru a doua zi, materialul didactic de care are nevoie la clasa, culege informatiile pe care trebuie sa le dea elevilor astfel incat sa respecte programa in lipsa manualelor sau cu manuale cu continut diferit decat al programei scolare! Va asigur ca un dascal munceste mai mult de 8 ore pe zi.
acest om Nu știe că un profesor se mai pregătește acasă pentru încă 6 ore pt a doua zi? El nu e profesor, el e muncitor.
El Nu știe că profesorii au în 2 ,3 sau chiar 4 școil orei, că nu-i duce autobuzul la servici și inapoi ca pe cei din fabrici la ore fixe?
fug profesorii de MUNCA ca Mai a de tamaie. singurii care se opun reformelor sunt profesorii. eu acum,a sistemul,adica se acyza pei pt ca ei formeaza sistemul. fost professor SI va spun ca mi e teama de ziua cand copilul meu va trebuie sa fie educat de unii dintre ei
Da-l la școala privata! Educatia pleaca de acasa!
de ce se mai plâng,da,poate au dreptate,dar sa ai 62 de zile de concediu,nu vi se pare mult totuși.La privat un salariat are doar 28 zile,un salariu mic.Nu va ma plângeți,ați plătit impozit pentru orele de meditații?.
Stimata doamnă/domn un profesor nu are 3 luni de concediu___ Sunt exemene pentru amânați , corigenți, neîncheiați, examenele naționale cl VIII / XII, și dacă e sa calculați ce a mai rămas o sa vedeți că nu rămâne mai mult de 30 de zile.
Mergi in sistemul educațional măcar o lună,vei vedea realitatea. Mai ales că debutat, să cheltuiești aproape tot salariul pe material didactic. Apoi comentează!
La privat e parfum fata de stresul pe care îl ai acum în școlile noastre.Am avut copil la clasa a5-a care ma santaja sa ii dau nota mai mare ,ca ea vrea la medicina și dacă nu ii dau nota mai mare vine maica-sa și ma pune la.punct.La clasa a5-a!!Și câți nu sunt dintr-acestia!E doar un exemplu.
👍
Adevarata intentie a ministrului este sa descurajeze eventualele persoane capabile, sa intre in sistemul de invatamant, ca profesori. Sa descurajeze concurenta in concursurile pentru ocuparea posturilor. Cine ar mai veni in aceste conditii? Si inca ceva: sistemul de invatamant nu se comoune doar din preuniversitar. Daca un ministru ar avea cu adevarat curaj, ar „ataca” in universitati, unde este cu adevarat problema. Asa zisele facultati de prestigiu nu dispun de profesori dedicati, asa cum se cere in preuniversitar. De multe ori profesorii universitari vor sa arate studentilor cat sunt ei de destepti, nefiind capabili sa transmita cunostinte sau sa atinga niste competente. Iar in privinta comentariilor rautacioase la adresa profesorilor, acestea demonstreaza ca ministrul si-a atins scopul: e pe placul maselor ignorante, care dau vina pe scoala, pt lipsa educatiei pe care trebuiau sa o dea copiilor in cei sapte ani de acasa.
Domnule David, vă așteptăm în Borod să ne ajutați la zugrăvirea sălilor de clasă, pentru ca de la birou e ușor de aruncat cu noroi sau e și asta treaba profesorilor ???? Vă așteptăm in teren, apropo avem in toaleta in curtea școlii, cu apa stăm mai Prost, dar cu siguranță avem timp să așteptăm în cele 8 ore la școală !
v-ar trebui o Ecaterina Andronescu, Marga???? nu vă mai văicăriti….am fost in sistem, veniti cu solutii, lăsati smiorcăiala!!!!!
asa v ati invatat!!!! cere si vei primi!!!
Experimentati : crează, inventează, produ ceva original!!!
Am avut gradatie de merit 3 ani la rând pe MERITE deosebite!!!!!
Stiu ce inseamnă sa fii frustrat de atâtea lipsuri, dar ce multumitor este sa contrazici superiorii demonstrându-le că metoda ta este originala si functionează!!!!!
Sa vă vad , neputincioșilor!!!!!!
Un profesor ramolit, dinozaur
Eu cred ca acest domn inspector habar nu are cu ce se mananca viata in scoala! Calculeaza ca ar fi 3,6 ore scazand pauzele de 10 min in care nici nu avem timp sa bem apa! Copiii(mai ales cei de clasa pregătitoare) au constant nevoie de ceva,legat siret,o fisa goala,sa-i desfaci capacul la sticla…. Timp in care adunam materiale si stergem tabla sa ne pregatim pentru urmatoarele activitati! La scoala nu se doarme ca in parlament!
Acest „domn inspector” este rectorul uneia dintre universitățile tari din Romania. Îmi închipui ce profesoară trebuie sa fii tu…
Are perfectă dreptate domnul ministru Daniel David.
Demisia urgenta! Cu așa ministru, care nu reprezintă nici profesorii, nici elevii și nici părinții nu avem ce discuta! Aberațiile zilnice ale acestui om , ne ajută să ne gândim serios să ne dam demisia din învățământ…Este inuman! Profesorii sunt epuizați, nemotivați, cu sănătatea psihică și fizică la pământ…D nul acesta habar n are cu ce se mănâncă învățământul preuniversitar…Sa vina pe teren, nu sa ne dicteze dispoziții din scaunul călduț de ministru ! In învățământ este definit de mii de profesori, iar dumnealui își dorește efectiv sa plece cât mai mulți…La clasa, in septembrie va intra el și Bolojan? Întrebăm!
Cred ca e nevoie sa mai marim salariile profesorilor !!
Il anunt pe dl.ministru ca noi profesorii avem muuuulte zile de luat liber , ca de plătit nu plătesc ore suplimentare ca în privat, pentru orele de corectat la concurs, evaluate națională, olimpiade.. am corectat de la 13 la 18, am venit la supraveghere și evaluare sâmbăta…deci zic sa ne cerem drepturile apoi sa spuneți ca nu muncim.
Demisia, David!
De ce? Fiindca , aprioric,ne confunzi cu niste infractori, cu niste oameni care nu isi fac datoria , cand noi avem aceasta constiinta a muncii tocmai prin natura meseriei. Noi nu suntem niste politicieni meschini, ne place meseria noastra si facem totul cu drag si pasiune! Dar voi, politicienii, unul mai incompetent decat celalalt, intentionat sau nu , doar distrugeti, DISTRUGETI !!! Nu mai vorbesc despre birocratizare, ci despre tonul cu care vorbiti cu noi!
Fara a fi pretentia de a fi perfecti si a nu ne asuma si greseli…Sa va fie rusine, politicienilor!
Sunteți într-o gravă eroare! Profesorii pierd mai mult de 8 ore pe zi pt. activitățile didactice. Problema se pune a acestor ore destinate activităților didactice din afara orelor de predare – unde să le efectueze: acasă sau la școală?
Condițiile de acasă sunt mult mai bune. Majoritatea școlilor nu dispun de spatiile necesare și de alte condiții pt. desfășurarea acestor activități.
… Se vede că, la învățământ „se pricep toți”, că la fotbal! ..
Felicitări!
Așa este. Ați redat exact realitatea!
Ne-au considerat infractori si cu cardurile didactice, am fost pusi sa raportam ce am cumparat ca ultimul hot. Doar sa mai facem cateva hartii.
In primul rand nu puteai sa cumperi de unde vrei, in al doilea rand nu puteai sa cumperi ce vrei iar in al treilea rand putea sa verifice aleator pe ce s-au cheltuit banii.
bacul și EN cu cine s a făcut? olimpiadele? nu în alea 8 ore care devin și 12 uneori?!
haideți prin scoli,domn David să vorbiți cu profesorii,să vedeți cum se vede școala dinăuntrul ei,nu de la minister…
Sunt profesor, dar nu accept sa fiu umilit de voi,muncesc ca oricare om mai mult de 8 de ore pe zi.
vreti sa i priponiti sa nu mai dea meditatii??? VOR PLECA SI ISi DESCHID After school sau Pfa…si tot fac…
ce ambitii cu 8 ore…nici inainte de 90 nu legau profii in scoli doar asa,ca puteau…sunt scoli care nu au sapun la wc si profii aduc de acasa…dar asta nu vedem…
🙂 omul știe cat putregai este in sistem. Da, in fisa postului exista specificat clar : 40 de ore sarcini de serviciu. Știm toți că după 3-4 ore pe zi se sparge ușa și se pleacă acasă. De ce ? F. simplu…incep meditațiile. De acolo vin bănuții adevărați. Texte de genul : ” planificări, teste, pregătirea orelor” sunt pretexte. cu ce este mai bun un test pregătit acasă decât unul pregătit la școală în cele 8 ore ? Dar o corectare a unei lucrări, cu ce e mai ok daca e făcută acasă decât la școală ? De ce nu se pot face ore remediale ( in școală )cu acei elevi care nu fac fata cu ritmul de predare al materiei, in cadrul celor 8 ore pe zi ? Ar fi timp și pt elevi și pt mentorat cu studenții și pt pregătirea activității…doar sa se dorească. Oare ca profesori nu le-ar fi mai ușor ca odată ajunsi acasă ( după cele 8 ore ) să-și poată vedea de casa, de familie, de proprii copii ?
Este o întrebare retorică bineînțeles, răspunsul îl știu…nu se va dori pt că o astfel de măsură lovește în fundamentul învățământului preuniversitar românesc : industria meditațiilor. Întreaga școală românească se bazează pe ce învață copilul acasă ( sau la meditații) .Școala propriu-zisa este doar un show-room.
E timpul sa ieșim din paradigma asta.
Cu stima
un profesor oarecare
De ce generalizați? Toți profesorii fac meditații? La toate disciplinele? Inclusiv cei din mediul rural?
Se vede că sunteți în afara problemei.
Din păcate, la fel este și dl ministru!
Nu cunoaște sau nu este capabil să înțeleagă problemele din învățământ …
Sunt de acord cu comentariul dumneavoastră.
Cei buni vor pleca din sistem,cei dedicati,pt ca lor li se va parea nedrept. Cei care pun suflet, vor pune si in alta meserie suflet si o sa le iasa. Vor ramane cei care nu au alta varianta si se vor reinventa intr-un sens favorabil lor, cei care au de pierdut in final sunt copiii si implicit parintii care arunca la intamplare cu noroi. Daca va imaginati ca astfel „puneti saua” pe cei buni, veti vedea.. Tipic pentru Romania.
Stimate coleg, am fost profesoară și am făcut și meditații la viața mea. De regulă sunt acuzați profesorii că nu se implică la clasă pentru a face meditații, dar nimeni nu vorbește despre diferența de implicare a elevului la meditații față de cum se prezintă la clasă. Eu nu am avut ocazia să fac meditații cu elevii mei, pentru că am predat o materie care se face numai în clasa a X-a dar meditații am făcut la mai multe materii. Dacă la clasă simțeam că trebuie să trag de copii, să îi motivez și să îi implic cât de puțin în activități, la meditații era complet diferit- ca motivație, ca prezență, ca disponibilitate de implicare. Părinții se comportă altfel, cu mai mult respect. E greu de identificat oul sau găina, pentru că devine un cerc vicios, dar mulți profesori care intră cu entuziasm în sistem se demoralizează în fața blazării elevilor și a presiunilor părinților. Meditațiile sunt câteodată spațiul în care simți că poți fi cu adevărat profesor, simți că poți preda, că poți fi ascultat, poți stabili o relație. Eu cred că trebuie să terminăm cu ipocrizia și să discutăm foarte deschis subiectul meditațiilor. Nu trebuie să fie o scuză pentru a nu te implica la clasă cu tot ce ai mai bun, dar nu depinde numai de profesor ce se poate face în clasă.
Ai idee despre ce vorbești? Ori nu ești profesor, ori ești din categoria celor care trag mâța de coadă la ore. Tu știi ce ce consum psihic implică predarea și 4 ore pe zi? Asta dacă te implici. Ai nevoie să te refaci, să fii în regulă a doua zi în fața copiilor. Dacă se aplică astfel de măsuri cred că toți profesorii buni vor pleca din sistem, vor rămâne cei care dau calitatea pe cantitate.
tu nu esti profesor, Dan Tudor! Debitezi vrute si nevrute!
Iti raspund nu tiie si diletantilor
In epoca digitalizarii e musai ca eu sa lucrez in scoala???
1. Cand si unde?!! Daca ai fi calcat vreodata intr o sala profesorala, mai ales din luna mai pana dincolo de jumatatea lunii iunie, ai fi vazut cat de sufocanta e acea sala, care mai e si neincapatoare pt. majoritatea scolilor din Romania. In plus, unde pui prelungitoare, laptopuri pe minusculul loc repartizat tie, ca profesor, darar trebui sa stii f. bine ca nu sunt locuri ot. toti. ( doar pt. titulari, de cele mai multe ori).
2. Daca statul vrea sa lucrez in sala de clasa, de parca am fu pe un santier, unde trebuie sa sap un sant de 10 metri, sa ini asigure unelte. Ai mai vazut muncitor sa. vina pe santier tarnacopul de acasa??? 🤬 Pe scurt, stii f. bine, daca tot pretinzi ca esti din sistem, ca scolile nici macar hartie de xerox nu au ..
3. dar tuș? dacă nu fu tuș, ce ne facem, mestere? Dar laotoo? Stii, nu, ca majoritatea dintre 9 lucram cu laptoourile personale, nu? si ca aproape tot ce tine de birotica e din fondurile oersonale, nu? Tot ce tine de consumabile. Si chiar crezi ca toti fușerim treburile in 2-3 ore dupa ce terminam de predat? Crezi ca noi lucram la banda!? Asta e atitudine de intelectual?
4. La cele 2 imprimante pe care le are o scoala , si acelea defecte de câteva ori/ luna, la acelea crezi tu ca vom scoate documentatia necesara? Flacau, crezi ca daca voi lucra in scoala, voi mai ridica un deget acasa?
5. Cu cata nesimtire poti generaliza priblema cu meditatiile? In afara de matematica , romana sau limbi straine, rar vei vedea alti profesori dand meditatii. si chiar cei de la disciplina respectiva crezi ca toti se grabesc acasa , ca e vreo fericire sa dai meditatii?
6. Flacau, spune-ne, cand vei realiza activitatile extrascolare sau extracurriculare? Iti spun eu , nicicand! Adio concursuri scolare sau olimpiade sau alte activitati educative, artistice, sportive!!! Fiindca nu se vor mai face, fiindcă statul NU are bani sa plateasca activitatile extra! Adio ! Asa ca, nu mai vorbi tampenii!!! Vezi ti de treaba ta, de capra ta, esti doar vreun activist polituc, vreun aparatcik, nicidecum profesor!!!
Faci parte din categoria aceea de proletcultiști care bateau studentii la mineriada sub lozinca noi muncim , nu gandim! 🤬
1. Meditațiile se fac cu elevii. Dacă ei termina la 14-15 orele, cu cine fac meditații profesorii? Deci activitatea se întâmplă în timpul liber, nu al orelor de program. Și toți avem dreptul constituțional sa muncim în plus pentru a acoperi deficitul, nu? Cu plata impozitelor.
2. Dacă școala în care lucrează majoritatea nu are cabinete, nu are decât (sau deloc) o sală profesorala care să permită tuturor profesorilor, simultan, să lucreze la un birou, masă +scaun, sa acceseze simultan wireless ul, fără să fac hot spot pe abonamentul personal, nu au toți laptop sau computere, dulapioare unde sa depună lucrurile, testele, cărțile, culegerile?
3. Da, aș vrea să stau strict 8 ore ca majoritatea, dar ups, mergem la teatru, cinema, muzee, excursii în intervalul 8-16? Ups, facem ședințe cu părinții în intervalul acesta? Ups, facem cursuri de pregătire în intervalul acesta? Ups, supraveghem și corectam la olimpiada în intervalul acesta? Răspundem la telefon, mesaje trimise se elevi și părinți, inspectori și mai știu eu cine în acest interval? NU! la aproape toate ups.
stimate domnule Tudor, daca mi se asigura o masa pe zi, birou unde sa imi lucrez documentele si un salariu decent ( eu am salariu decent pt ca am de 15 ani gradatie de merit,,dar fara aceea, as avea cat un debutant dintr-o corporatie) stau cu drag 8 ore si chiar mai mult. imi iubesc meseria, dar la scoala chiar nu ai spatiul necesar sa stai si sa lucrezi dupa ce iti faci activitatile de predare.
da,pentru 8 ore…sedinte cu parintii, excursii, servicii pe scoala, supravegheri la examene, comisii, comitete,etc…sa continuam? Numai o excursie cand faci iti ies ochii…
dar ce stie domnia sa din universitar?????
Nu mai vorbiți de învățămint.Rezultatele se vad la tot pasul,vocabular de mahala, cunoștințe – ușoare urme, comportament în societate -zero.Cam asta asta produce școală românească cam începând cu 1980. Rezultatele se văd și în clasa politică pe mâinile cui a ajuns țara.Rezultatele mai deosebite le obțin copiii cu părinți cu bani care știu exact ce urmăresc.De la un profesor mă aștept la altceva ,nu amestecați părinții în procesul de învățământ.Nici o școală care se respecta de oriunde din lume nu permite imixtiuni ale părinților în actul de învățămint.
Toată stima pentru Dascăli,dar de ce nu recunosc ca prestează 3,4,5 ore și iau salariu pentru 8 ore zilnic iar din 12 luni prestează doar în 8 luni ca restul sunt vacante iar în afară de cel de sport,desen,muzică,teologie și mai sunt,
cam toți dau meditații pe bani grei nedeclarați (nu la proprii elevi ca se recomanda unul pe altul) așa ca să mai se liniștească cu comentariile
Care intruziune, din pacate, se regăsește in invatamantul romanesc cu varf si indesat! Fac parte din “ sistem”! Sunt invatatoare de 36 de ani! Am aceeasi pasiune pentru munca mea pe care am avut-o de la inceput! Dar, asa cum spuneam, există în ultimii ani, din pacate, o denigrare a sistemului de invatamant, o ignorare, umilire si pot continua cu astfel de cuvinte, a cadrelor didactice! Care, din pacate, incepe cu cei care ar trebui sa ne asigure conditii de muncă decente, si terminand cu elevii! Toti stiu totul despre invatamant, toti au drepturi, numeni, cu exceptia noastra, a palmasilor, nu are obligatii!!!
Spre exemplu, ne a intrebat cineva daca suntem de acord cu calificativele, daca sunt oglinda clara a nivelului cunoștințelor copiilor? Sau, ne a intrebat cineva saca modulele sunt o structura corecta, care respecta particularitățile de varsta, sau bacalaureatul in timpul anului scolar? Pe mine, nimeni… pe dumneavoastra, dragi colegi, v a intrebat cineva???
Copiii au doar drepturi… de acord, pana la un punct! Dar, cand dreptul unui copil il incalca pe al altuia??? Si parintii care, in unele cazuri, ajung sa faca ce vor???? Din pacate, sunt doar cateva dintre problemele din invatamant…
Si sa nu credeti ca sunt subiectiva! Am avut norocul si, poate maiestria, de a face din parintii copiilor din clasele pe care le-am indrumat prieteni si parteneri, dar am colegi care au avut experiențe extrem de neplăcute!!!
analizând zi de zi ceea ce este acest ministru, sigur o vor regreta multi pe abramburica, care nu a distrus cat a distrus Funeriu, sa ne înțelegem. Problema este de nuanțe și finețe as zice. La sport poți pune un profesor să facă 5-6 ore la clasa și 1-2 pentru note și alte activități. La muzica, desen, religie. Dar nu la matematică și română. Aici ar trebui maxim 3-4 ore, restul evaluări. Dar întrebarea este, dacă înainte de 89 sistemul funcționa foarte bine așa, de ce acum s-a trezit dl ministru să facă el reforme… Și clasa zero sa vrut reformă. Nimeni nu vrea sa decolare că e o aberație și ar trebui să dispară. rezultatele sunt chiar negative. Daca profesorii stau că momâile in păpușoi treabă lor, dar ce se întâmplă acum nu este reformă ci umilire și bătaie de joc. la așa ministru – demisia ieri, vrăjeală cu sacrificiu și donarea a 25% din salariu e și mai deranjantă…
și nu muncim 8 ore pe zi????băi rahat cu ochi…ce tot te legi de sistemul de învățământ?!!?ba ne mărești norma didactică ba ne plătești aiurea orele suplimentare,ce nu ți convine???stai și freci menta la minister și nu ai in cap decât să lovești in profesori… profesori care te au învățat și pe tine și pe plozii tai și ai subalternilor tăi….vom declanșa grevă generală și vom îngheța anul școlar….sa va fie rușine an analfabeți funcționali
Acestea sunt cauzele care îi scindează pe români. O mare greșeală fac toți aceia care-i atacă pe profesori. Ca să susții lecțiile în fața elevilor și, mai cu seamă, cursurile în fața studenților ,, Habarnache” ai nevoie de multe ore zilnic să le pregătești. Îmi amintesc, în primul an de asistent universitar, lucram câte 12 ore acasă ca să pregătesc o expunere a cursului profesorului prin care să clarific eventualele neînțelegeri ale studenților și aplicații prin care să pot fixa esența și aplicabilitatea cursului. Deci nu lucram doar opt ore pe zi.
Nu, Habarnache. Sunt plătit pentru 18 ore normă didactică și 22 ore de alte activități. Nu numărăm planificări, proiecte de lecție sau schițe de lecție, astea-s normale, și chiar dacă ne consumă timpul, la un moment dat te obișnuiești. Dar stau paznic pe coridoare săptămânal (de serviciu), stau la ședințe interminabile (în special acum la final de an, am avut una săptămânal de când au terminat cei de-a 12-a încoace), am de raportat până la 9 seara niște absențe posibile (pentru care trebuie să fiu permanent în contact cu elevii, am, n-am și eu altă treabă), fac ore ”remediale” pentru leneșii care n-au învățat un an și vor îngrășa porcul de Crăciun, că vin corigențele, fac ore de pregătire suplimentară pentru cei care-s capabili de ceva mai mult, caut în disperare noi resurse didactice (cât mai ieftine, că-s din banii mei) pentru că, amice, nu ai mai dat școlii un leu de ani de zile ca să-mi cumpere ce-mi trebuie în laborator! Fac tabele peste tabele – cu părinții plecați în străinătate și unde s-au dus ei, parcă-s de la Securitatea Statului, cu elevii în risc de abandon școlar, fac planificări pentru elevi cu CES și le adaptez la fiecare două săptămâni, când, inevitabil, constați că nu țin pasul – pentru că, Habarnache, n-ai angajat profesori de sprijin nici pe departe în număr suficient pentru cât de mulți ar fi fost nevoie! Am copii cu CES demonstrat prin certificate de la 1-2 pe clasă în sus și unii care au probleme dar nu oficial (că nu vor părinții), de la 3-4 pe clasă. Îmi mai petrec timpul cu chestiuni distractive cum ar fi, ce fel de test și cât de jos să cobor nivelul ca să aibă și cei mai slabi (a se citi: cei care dorm la ore, pentru că au stat azi-noapte să joace jocuri video până la 4) o șansă să ia un 5 chinuit. De asemenea, ce platforme (gratis sau ieftine!!) să mai folosesc, poate-poate aprind un interes în ochii micilor zombi! Sau alte lucruri interesante – cum ar fi număratul absențelor pentru burse, număratul lunar al absențelor că le vrea raportate ISJ, scrisul notelor și absențelor de două ori – în catalogul tipărit și în cel electronic, și petrecerea a ore bune din viața mea educând părinții celor din generația digitală și a elevilor care-s teoretic nativi digital, ca să afle cum să acceseze propriul email sau aplicația, pentru a vedea ce note au, ce absențe, care e situația! Sau finanțarea școlii din banii mei – la alte activități decât cele deja enumerate, și care n-au nicio treabă cu educația, cum ar fi cumpăratul de perdele și draperii, că altfel nu vedem nimic la tablă din cauza soarelui!
Punem cele 6 ore MINIM, săptămânale, pe timpul CO, pe care practic mi le-ai băgat pe gât prin cursurilor voastre de pedagogie digitală, la care TOATE universitățile au plusat ți în care ne-a înscris ISJ-ul fără să întrebe pe nimeni ce și dacă vrea?! Punem toate cursurile de perfecționare – altele decât această ultimă chestiune (unde măcar nu plătesc decât în ore din viața mea pe care le puteam petrece altfel) – unde vin cu bani din salariul pe care m-ai mințit că-l vei ridica (cât să-mi permit și eu o pereche nouă de pantofi o dată la doi ani măcar), organizate cu aprobarea și la presiunea TA, Habarnache, să mai mănânce și gurile formatorilor ceva?
Mai pune că predau la două structuri aflate la 20 km distanță, vara-iarna, cu mașina mea, de era să mor acum doi ani într-un accident într-un episod de iarnă prin februarie, pe drumuri care arată de parcă pe acolo au trecut doar tancuri ani la rând.
Am pomenit comisiile?! Te cheamă de-acasă în weekend să faci recepție la lemne de foc, când tu habar n-ai ce cauți în comisia aia – nu sunt oameni destui! – sau să selectezi oferte, sau să faci instructaj de PSI (”că tu ai laborator” – NU se poate numi laborator, ce mai e prin el e fierul de acum 40 de ani de la prima dotare și câte un set-două mai noi pe care mi le-am putut permite EU, că școala, Habarnache – N-ARE bani!). Și să ții lecții deschise la comisia de specialitate, că i-ai lămurit buștean pe ceilalți, la ora de consiliere/dirigenție, să faci ședințe cu părinții de 3 ori pe lună (niciodată n-au timp toți de-o dată, vin câte 3-4 o dată) și apoi să pierzi câte o oră săptămânal prin școală, când ai programate lectoratele cu părinții, că i-a venit unui idiot fost ministru ideea că ar trebui să-i învățăm noi pe părinți cum să fie părinți, și ce să vezi, părinților efectiv nu le pasă! Dar, în probabilitatea ZERO că ar veni careva, tu trebuie să faci rost sau să produci materiale pentru tema de discuție propusă.
Ce crezi Habarnache? Cam cât timp îți iau toate prostiile astea din care cele mai multe n-au nici cea mai mică legătură cu educația? Ți-am făcut RED-uri, n-ai fost capabil să pui la dispoziția tuturor baze de date/librării cu ele. Tot pe banii noștri trebuie să intrăm pe unde găsim ceva util. Ne-am format, reformat, continuăm să ne formăm până intrăm în mormânt, tu ai impresia că e pe degeaba… Păi peștele de la cap se-mpute, Habarnache.
DEMISIA, impostorule!
Bună ziua!
Ați detaliat f.bine in comentariul dvs.activitatea unui cadru didactic din preuniversitar,ar fi bine să o citeasca si să o constientizeze si dl.ministru alături de cei cu care se consulta si au ajuns să vină cu astfel de idei aberante in loc să umble acolo undee trebuie pt. o adevărată reformă.
Norma dacă va crește tot nu va justifica plata în vacanțe după ce declară ministrul așa că va veni apoi cu rectificări psihologice.
Bravo..Felicitări!Mare adevăr ați spus…
Susțin absolut tot ce ați spus, cu precizarea că directorul trimite e-mailuri și mesaje și la 2:00, 3:00 noaptea, cu precizarea ca trebuie rezolvată o problemă până la ora 10:00, eventual, 12:00 (chiar ieri a fost o situație de genul – în vacanță, vezi Doamne, după ce corectasem o zi întreagă la EN)! S-ar mai adăuga încă multe altele! Dacă ar fi să adunam tot ce facem în fiecare zi, s-ar depăși lejer 12 ore.
Eu sunt de acord să stau la școală opt ore, dar, după aceea, să nu mai aud de ea; să am un telefon de serviciu pe care să-l las acolo când plec, asa cum se face în orice meserie!
Și apropo, pe lângă perdele etc., mai sunt și concursuri pe care le plătim din buzunar, îi mai tratăm pe copii din când în când cu câte ceva (ca popa Ioan -dacă știți cine e) și… multe altele.
Dacă tor aveți camere prin toate școlile, uitați-vă cu atenție, vedeți cine își face datoria, cine nu, luați măsuri împotriva celor care nu muncesc și dați gradații de merit celor care o fac! Nu mai dați bani celor care au hârtii, iar la clasă nu fac nimic! Ne lăudăm că suntem digitalizați!…
👍
adevărat
…
Tovarase ministru, ca domn nu sunteti, credeti ca planurile de lectie, corectarea lucrarilor, pregatirea de noi lectii, cu noutati din afara manualului, timpul in afara predarii pt elevii ramasi in urma, etc. nu fac parte din cele 8 ore?!! Credeti ca statul in scoala, fara aer conditionat in multe scoli, fara conditii de lucru aduc rezultate mai bune?!! Dorinta dv este ca nici un profesor sa nu mai detina timp sa dea meditatii. Exact cum este legat cainele de cusca cu lant, asa faceti si dv. Vor pleca profesorii si invatatorii cu sutele din sistem!!
unde?
Corect,ați spus cât se poate de detaliat in ce consta de fapt activitatea unui cadru didactic,poate afla si dl ministru si altii care ne blameaza si nu au cunostinta de aceste lucruri,însă se napustesc asupra noastră fără sa-si da seama ca altele sunt zonele unde trebuie umblat pt.o reformă adevărată.
Este nevoie de o reforma reala a sistemului de invatamant: norma didactica in vigoare azi sa ramana NESCHIMBATA!
sigur că da, să fie chiar mai mici. În loc de 3 ore/zi să vă virăm salariile și voi stați acasă fără nicio grijă, fix ca în timpul carantinelor.
de acord
Poate apar niste asociații, fundații, ONG urî „umanitare” în aparență, care sa desfășoare „pro buono” (cu ghilimele) activități cu elevii după ore, iar profesorii să fie bone pro buono, fără ghilimele, în contul, chipurile al celor 40 ore pe săptămână, să participe…activ. Deși cele 40 ore uneori au fost și 24/24 in anumite perioade ale vieții, la un profesor vechi, ore care nu se mai reportează.Au fost și supraveghere examene fără plată și concepere de subiecte pentru olimpiade, titularizare, creare SPP urî și propuneri de curriculum, anonime, că se cereau de „sus” și trebuiau predate de azi pe mâine, când nu există Google și AI. Strict din creierul profesorului. Și da, să stea gradații de (ne)merit la activitățile sociale și septuagenarii care STAU de jumătate de secol minim prelungiții pe viața că titulari.
Sunt f.putini profesori adevarati ,cu bun simt si bine pregatiti ,in rest numai pretentii .Rezultatele elevilor spun mult despre „marii profesori „,la fel si examenele pe care le sustineti (habar NU aveti !) precum si „marile scoli” pe care le-ati absolvit . Cine va credeti de aveti pretentii la aer conditionat etc. in timp ce luati salarii nesimtite iar in cele 8 ore pt. care sunteti platiti, luati pensie mai dati si meditatii ,va rezolvati problemele…
Elevii au alte conditii ???.
La „valoarea ” care credeti ca o aveti va asteapta privatii-drum bun !
Aveti impresia ca sunteti de neinlocuit ,vreti sa ne …inchinam ?
NU MAI AMENINTATI – PLECATI !!!
ATI ADUS SCOALA SUB NIVELUL ANILOR ’80 !!!
asa este
Noi, profesorii, am adus-o?! Va inselati, noi am tinut-o pe linia de plutire cat am putut, in conditiile in care toata societatea, incepand cu decidentii, si-au batut joc de educatie si de rolul si statutul profesorului. O societate in care singura valoare e banul fara munca, in care tupeul, impostura, minciuna sunt promovate si admirate! Lupta cu asta, daca poti!
name checks out
pai și dacă stau 8 ore la școală , amărâții de ei, când mai au timp de meditații ?
Din ce vad eu, pana acum, dnl ministru, cu toată pregatirea domniei sale in psihologie, nu a reusit decât să invrajbeasca si mai mult paritii, sa ne imparta in doua tabere, cand de fapt cea mai mare nevoie in invatamant era concursul parintilor.
Se tipa in continuu ca profesorii nu stau 8 ore la munca, ca au vacanta 3-4 luni pe an, dar nu a iesit nimeni, nici macar liderii de sindicat, sa explice cum stau, cu adevărat, lucrurile. Ca cele 4 ore sunt completate de supravegheri in weekend, de excursii in care stai si cate 12 ore, tot in weekend și ele, de cele mai multe ori, de sedinte cu parintii dupa ora 18, ca doar atunci pot ajunge domniile lor, de corectari, de consiliu si lista poate continua. Cat despre partea concediilor este foarte usor sa vorbesti cand iti poti lua concediu oricand doresti, nu doar in perioadele supra aglomerate si la suprapreț, dar mai ales cand nu ai nici cea mai mica idee despre cum funcționează lucrurile in invatamantul preuniversitar.
Observ ca dnl ministru nu a facut nimic altceva decât sa comenteze activitatea colegilor lui, dar ca parintii, de dupa gardul scolii si am convingerea ca daca, prin absurd, s-a consultat cu cineva, acei cineva au magnicifii de experti in educatie, proveniti tot din distinsul mediu cacademic si scoliti bine de tot din carti.
Rusine dnl ministru ca loviti si vreti sa scoateti castanele din foc cu mainile oamenilor dvs.! Imi pareti un serviabil, dispus sa mai pupe un dos, doar sa tina de pozitie si imi amintiti de vorba aceea romaneasca in care cineva ajunge imparat si se „ocupa” mai intai de…
pai și dacă stau 8 ore la școală , amărâții de ei, când mai au timp de meditații ?
De ce ne urati, stimate dle profesor ministru, pe noi, cei din preuniversitar?