Barcari, despre recomandările pentru redeschiderea școlilor, de la Ministerul Sănătății: Nu am fost anunțați. Dacă am fi mers pe regulile colegilor mei, nici nu s-ar mai fi putut face experimente, ceea ce nu am fi putut accepta

6.002 vizualizări
Luminita Barcari / Foto: Captura Digi 24
Ministerul Educației discută în prezent mai multe „strategii pentru revenirea elevilor la școală în toamnă” și „în curând” va publica în dezbatere „variantele de lucru”, a anunțat secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar, Luminița Barcari. În cadrul unui interviu la Digi 24, oficialul a declarat că Ministerul Sănătății nu a informat Ministerul Educației cu privire la regulile pentru redeschiderea școlilor pe care le-a publicat pe site și despre care ulterior a declarat că sunt vechi.

„Sunt foarte riguroși colegii noștri. Ne vom întâlni cu colegii noștri din Ministerul Sănătății și împreună vom lua cele mai bune decizii. Ar trebui consultați și specialiștii din Ministerul Educației. Dacă am fi mers pe regulile colegilor mei, nici nu s-ar mai fi putut face experimente [la chimie, la fizică, la biologie, în laboratoare – N.Red.], ceea ce nu am fi putut accepta”, a afirmat Barcari.

Luminița Barcari, cele mai importante declarații făcute la Digi 24:

Despre documentul Ministerului Sănătății cu reguli pentru redeschiderea școlilor

  • În cadrul Ministerului Educației și Cercetării există acum un grup de lucru în care, împreună cu partenerii noștri sociali, cu sindicatele, cu ONG-uri, încercăm să creionăm niște strategii pentru revenirea elevilor la școală în toamnă.

  • Recunosc că nu am citit acest document, pentru că nu ne aparține. Bănuiesc că e un document de lucru de care vom ține seama atunci când ne va fi transmis. Întotdeauna am colaborat bine cu Ministerul Sănătății și în baza celor recomandate de dumnealor vom realiza și noi acele variante.

  • Nu am fost anunțați, într-adevăr, de aceste reguli și de aceea am hotărât ca împreună să hotărâm regulile pe care le vom aplica din toamnă.

  • Într-adevăr sunt reguli care au în vedere în primul rând sănătatea copiilor. S-a dovedit că, în timpul examenelor, dar și în cele 2 săptămâni de pregătire, copiii au reușit să respecte regulile, în școală s-a respectat acel ordin comun începând cu triajul epidemiologic, continuând cu distanțarea fizică. Acești copii au respectat regulile și după cele 2 zile de examene totul a decurs foarte bine.
  • Eu sunt mai optimistă și sper din tot sufletul să nu fie nevoie să luam astfel de măsuri [ca cele din documentul Ministerului Sănătății – N.Red.], să revenim cu toții la școală, pentru că ai noștri copii au nevoie de interacțiune, au fost într-o mare suferință în această perioadă, dar în momentul în care se va apropia începutul anului școlar și dacă vom avea un astfel de context epidemiologic, în cadrul grupului vom avea mai multe strategii.
  • Ne-am gândit, la un moment dat, ca jumătate de clasă să vina efectiv în școală și ceilalți să urmărească online, urmând să facă schimb.
  • MEC e în permanentă legătură cu miniștrii educației din celelalte state europene, astfel încât în funcție de situațiile concrete din fiecare țară noi putem să ne inspirăm. Nu până în toamnă vom lua această decizie. În curând vom pune pe site-ul Ministerului Educației variantele de lucru.
  • Sunt foarte riguroși colegii noștri [de la Ministerul Sănătății, care au realizat regulile despre care apoi au declarat că sunt vechi – N.Red.].
  • Ne vom întâlni cu colegii noștri din Ministerul Sănătății și împreună vom lua cele mai bune decizii. Ar trebui consultați și specialiștii din Ministerul Educației.
  • Dacă am fi mers pe regulile colegilor mei, nici nu s-ar mai fi putut face experimente [la chimie, la fizică, la biologie, în laboratoare – N.Red.], ceea ce nu am fi putut accepta.

Despre examenele de Evaluare Națională 2020:

  • Noi trebuie să modificăm încet-încet atât programele, cât și curriculumul, astfel încât să le adaptăm, așa cum zice dl profesor [referire la profesorul de matematică Sorin Borodi, care într-un interviu acordat Edupedu.ro a declarat că subiectele de la examenul la Matematică „sunt pur teoretice, fără nicio legatură cu viața reală, cu concretul” – N.Red.].
  • Eu sunt profesor de chimie și vreau să vă spun că mă bazam mai mult pe experimente și pe modul în care copiii văd chimia în viața de zi cu zi și cred că la fiecare disciplină ar trebui să facem acest lucru, și la matematică să vedem cum ne ajută în viața de zi cu zi.
  • Am văzut profesori foarte inventivi, cu o imaginație care făcea din ora de chimie o adevărată plăcere.
  • Aplicabilitatea tuturor noțiunilor ar trebuie să fie o prioritate pentru orice profesor.

Despre anonimizarea rezultatelor la Evaluarea Națională 2020:

  • Am ales să anonimizăm numele și prenumele copilului pentru că avem o solicitare din partea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal și, într-adevăr, trebuia să respectăm regulamentul european.

  • La prima probă au primit o declarație pe care părintele ar fi trebuit să o completeze. Absolvenții de clasa a VIII-a încă sunt minori, deci părintele trebuia să fie de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Și pentru că foarte mulți părinți nu și-au dat acordul, a trebuit să luăm o decizie la nivel de minister, astfel încât să anonimizăm.

  • Rezultatele înseamnă notele pe care le ia fiecare elev și media. Atât pe site, cât și la avizier, ei vor avea lista cu acel cod și se vor identifica.

  • Școala are în catalogul centrului de examen copilul cu numele și prenumele. Mai ales în aplicația Evaluării Naționale există acel cod și bineînțeles că imediat o să îi fie comunicat [în cazul în care elevul pierde foaia cu codul – N.Red.].

Citește și:

 

 


2 comments
  1. Se pot face planuri si strategii.

    Dar cei de la MEC trebuie sa raspunda la intrebarea:

    „Ce se intampla daca un elev sau un profesor dintr-o scoala are test pozitiv de COVID-19”?

  2. Cat de frumos leagă matematica domeniul axiomatic de realitatea brută: ,, O nulitate ridicată la putere tot nulitatate rămâne”… Chiar dacă nu întotdeauna face această legătură, adevărul afirmației citate rămâne evident.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT În 2.167 de localități din România rata de infectare este sub 1. La două zile de la începerea școlii crește cu 110 numărul orașelor și comunelor „verzi”, în care toți elevii pot merge cu prezență fizică

În 2.167 de localități este scenariul verde pe 6 mai 2021, potrivit datelor de la Centrul Național de Conducere și Coordonare a Intervenției (CNCCI), publicate de Ministerul Educației. Cea mai…
Vezi articolul

Școlile, grădinițele și ONG-urile din zonele defavorizate pot primi 4 mii de calculatoare recondiționate, anunță asociația Ateliere fără frontiere. Înscrierile se fac până pe 14 mai

4.000 de calculatoare recondiționate pentru școlile, grădinițele, ONG-urile și instituțiile sociale deficitare la acest capitol, de la nivel național, sunt anunțate de asociația Ateliere fără frontiere, potrivit unui comunicat primit…
Vezi articolul

Grupul de Comunicare Strategică „explică” modul de calcul al ratei de infectare la 14 zile și de ce nu coincid cifrele anunțate zilnic cu cele folosite pentru stabilirea scenariului / Instituțiile specializate nu mai comunică nicio cifră fără girul GCS

Printr-o precizare de presă emisă de Grupul de Comunicare Strategică, autoritățile explică diferențele sesizate de Edupedu.ro în calculul ratei de infectare la 14 zile. Astfel, instituția care a scris această…
Vezi articolul

Imediat după proba de Matematică de la Evaluarea Națională începe ultima lecție de „Educație la înălțime”, în direct de la Dăbuleni: Deșertificarea și efectele schimbărilor climatice. Profesorii se pot înscrie printr-un formular

Ultima lecție din proiectul național „Educație la înălțime” din acest an școlar va fi transmisă în direct pentru mii de copii din Dăbuleni, județul Dolj, joi, 24 iunie, de la…
Vezi articolul