Baremul de corectare pentru proba de Matematică de la Evaluarea Națională 2024

155.500 de vizualizări
Screenshot
Ministerul Educației a publicat la ora 15:00 baremul de corectare pentru proba de Matematică de la Evaluarea Națională 2024. Joi, 27 iunie, absolvenții de clasa a VIII-a au avut proba scrisă la Matematică.

Proba scrisă la Matematică a început la ora 09:00 și s-a încheiat pentru majoritatea elevilor la ora 11:00. Elevii cu cerințe educaționale speciale pot avea 3 ore pentru rezolvarea subiectelor.

Baremul pentru subiectele de la matematică este următorul:

Subiectele la Matematică:

Proba pentru elevii care au studiat limba și literatura maternă este programată vineri, 28 iunie.

Calendarul Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2024:
  • 11 – 14 iunie 2024: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 14 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
  • 25 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba română
  • 27 iunie 2024 – Proba scrisă la Matematică
  • 28 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba maternă
  • 3 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
  • 3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
  • 4 – 9 iulie 2024 – Soluționarea contestațiilor
  • 9 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

2 comments
  1. Cred ca în comisia celor care propun subiecte, lumea nu se „cearta”, fiecare membru propune ceva, iar ceilalți sunt de acord. Eu imi imaginez ca variantele sunt rezolvate de restul colegilor pentru a le corecta, a le îmbunătății și a propune bareme relevante pentru minim doua abordări la problemele de la IIIb.
    La TOATE grilele de la geometria se poate răspunde măsurand sau aproximand – imi place ideea de rezolvare alternativa, dar măcar o problema putea fi, de exemplu, cu unghiul de la desfășurarea unui con.
    La grilele la algebra doua ecuații: 5 si 6. Un exercițiu de ordonare cu fracții periodice, subiect secundar irelevant. Lipsește aritmetica [recuperata parțial la III1si2], lipsesc radicalii, lipsește statistica. Problema cu procente e de la bac.
    La III 2b pe divizibilitate se da 1p, la III 3b echivalenta ariilor e tot 1p – e o gluma?
    III 4 și 5 se pot face ambele cu asemănare. Exista și alte variante, dar inclusiv baremul sugerează acest lucru. Ambele seamănă cu cele de la concursurile cu grile.
    Lipsesc patrulaterele, lipsesc comparațiile și estimările. Funcția nu spune o poveste.
    La III6, nu se poate folosi figura data – se suprapun linii. (unde au fost colegii din comisie?)
    Practic o singura problema, III5, are pe net mai multe abordări = a fost o provocare. La III1a vor fi explicații diverse. Trebuia sa fie încă una. Este un stres pentru elevii buni sa vadă ca nu e nimic sa-i departajeze.
    Cu mici schimbări, ar fi putut sa fie un subiect mai echilibrat, mai prietenos, mai interesant.

    Observ interesul pentru acest examen, până acum am numărat peste 10 rezolvări cu autori diferiți. Tocmai de asta, aștept subiecte mai „frumoase” în viitor.
    Felicitări tuturor celor implicați!

  2. Va rog sa reveniti asupra baremului publicat – exercitiul 2(b) subiectul III, a nu se confunda numarul N cu expresia E(n)…. in vederea corectarii lucrarilor corespunzator, precum si a aduce un sprijin profesorilor corectori pentru corectitunine si apreciere elevi mai destepti decat Baremisti Ligisti Decalisti!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Marius Nistor, șeful FSE „Spiru Haret”, despre planurile-cadru 2025: Simularea nu este importantă într-un colegiu național. Trebuie să se facă exact acolo unde pot să apară probleme: în mediul rural, în micul urban

Simularea planurilor-cadru 2025 ar trebui să se facă „în mediul rural, în micul urban, în școlile acelea unde lucrurile nu sunt atât de atractive pentru elevi”, este de părere Marius…
Vezi articolul

Educația financiară – abordată „transversal” în proiectul planurilor-cadru pentru liceu, la economie, matematică și în „zona descentralizată”, spune ministrul Daniel David / Locul ei – „în acele competențe personale, sociale și antreprenoriale” 

Locul educației financiare „eu acolo l-aș vedea, ca fiind foarte important în acele competențe personale, sociale și antreprenoriale”, a spus ministrul Daniel David marți, 4 februarie, în cadrul evenimentului de…
Vezi articolul
Vasile Dîncu / Foto: Agerpres

Vasile Dîncu, PSD: Împotriva ministrului educației care ține ascunse legile educației, încercăm să facem o dezbatere a acestora / Nu se poate face educație în actuala sărăcie. Președintele trebuie să dea și bani, pe lângă libertate, către școală și profesori

Critici dure aduse ministrului educației Ligia Deca de către președintele Consiliului Național al PSD, Vasile Dîncu. „Ne chinuim acum cu legile învățământului; încercăm, împotriva ministrului educației care le ține ascunse,…
Vezi articolul