BREAKING Ministerul Educației a retras proiectul de ordonanță de urgență care dădea posibilitatea universităților să înființeze societăți comerciale și consorții de învățământ dual

[jp_post_view]
Foto: Ministerul Educației
Ministerul Educației a retras proiectul de ordonanță de urgență în care erau prevederi prin care universitățile puteau înființa societăți comerciale și prin care se puteau înființa consorții de învățământ dual. Edupedu.ro a scris joi că articole întregi din proiectul legii învățământului superior au fost luate cu copy-paste și puse într-un proiect de ordonanță de urgență, pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Educației. După o zi linkul nu mai poate fi accesat. În schimb, în rubrica de consultare publică apare un alt proiect de ordonanță de urgență care prevede doar decontarea transportului elevilor.

În proiectul de OUG publicat joi, 15 septembrie, în dezbatere publică pe site-ul ministerului Educației, fără vreo justificare prealabilă, au fost incluse și cinci articole copiate ca atare din proiectul legii învățământului superior prin care se înființează, practic, învățământul superior dual și prin care universitățile își pot face societăți comerciale – detalii aici

Un alt document cu același titlu, Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, a fost postat pe site-ul ministerului Educației astăzi. Documentul are doar prevederile legate de decontarea transportului elevilor.

Ordonanța de ieri mai conținea și o prevedere legată de înființarea unor centre de joacă de tip ludotecă sau multifunctionale în localitățile unde nu există suficiente locuri în creșe sau grădinițe. Și aceasta a fost scoasă din documentul actual de pe site.

Ordonanța de urgență publicată azi în dezbatere publică, ce nu mai conține articolele copiate din proiectul legii învățământului superior.

Ordonanța de urgență publicată ieri în dezbatere publică, ce a fost retrasă și înlocuită


2 comments
  1. Asta e un lucru bun.Acea ordonata de urgență,făcută pe genunchi,nu se potrivea cu vremurile în care trăiește Romania vizavi de industrie.Invatamantul dual nu merge la noi.Mai avem până vom ajunge ca Germania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Programul after-school ar putea fi asigurat gratuit de stat, ca soluție a ministrului Andronescu pentru ca profesorii să nu fie dați afară după reducerea orelor de școală

În planul de reducere a orelor de la clasă ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, vine cu o nouă modificare. Propunerea sa ar fi, potrivit unei declarații făcute marți la Realitatea TV,…
Vezi articolul

Reprezentanții elevilor, despre proiectul modificării ARACIP: Interesele unora primează în fața siguranței copiilor și în fața educației de calitate / Solicităm ministrului educației să retragă, de urgență, proiectul de hotărâre de guvern

„Consiliul Național al Elevilor dezaprobă ferm reorganizarea aberantă a ARACIP și susține că activitatea agenției trebuie să rămână independentă față de factorul politic sau de interesele obscure” și cer retragerea…
Vezi articolul

Rezultate simulare BAC 2025. Ministrul Educației Daniel David: E foarte important să fie discuții care să meargă până la nivel de elev și părinți, astfel încât elevul să vadă un câștig prin participarea la aceste simulări

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, întrebat ce se poate face în privința ratei de absenteism de la simularea Bacalaureatului 2025, a spus că școlile trebuie să poarte discuții pe…
Vezi articolul

Elevii care încep clasa a VIII-a pe 9 septembrie ar urma să învețe la liceu după programe școlare noi și să dea un Bacalaureat cu cel puțin 5 examene scrise și 4 de competențe, potrivit Legii Deca-Iohannis / Ministerul nu a pus în dezbatere până acum nicio propunere de programă școlară liceală

Elevii care încep clasa a VIII-a pe 9 septembrie 2024 vor învăța la liceu după programe școlare și manuale noi, vor avea planuri-cadru noi și vor da un Bacalaureat cu…
Vezi articolul

Portretul violențelor din școli: Jumătate dintre elevii care sunt agresați nu se pot apăra din cauza fricii și peste jumătate din cei care asistă la astfel de scene nu intervin / Principalele motive ale violenței sunt aspectul fizic și notele – studiu World Vision

Agresiunea verbală este cea mai des întâlnită formă de violență în școlile din România, mai exact în circa 40% din cazuri, arată un studiu realizat de World Vision România. Unul…
Vezi articolul