BREAKING România a obținut o medalie de aur, una argint și una de bronz la Olimpiada Internațională de Lingvistică 2022 – FOTO

[jp_post_view]
Foto: Facebook.com
Elevii români care au participat la Olimpiada Internațională de Lingvistică (IOL) 2022 au obținut o medalie de aur, una de argint și una de bronz, conform rezultatelor anunțate vineri, 29 iulie, în festivitatea de premiere transmisă live. „Locul 3 în lume pentru România la Olimpiada Internațională de Lingvistică”, au scris organizatorii români pe Facebook.

Etapa internațională a olimpiadei a fost desfășurată în format fizic pe Insula Man (în apropiere de Marea Britanie). Concursul de anul trecut a fost găzduit de Letonia, în orașul Ventspils, la distanță (interviul din 2021, integral aici), în timp ce în 2020 nu s-a desfășurat, fiind amânat pentru 2021. În 2019, gazdă a fost Coreea de Sud, cu centrul organizării la Yongin, unde Matei-Costin Banu a obținut o medalie de bronz.

Elevii români participanți și rezultatele lor:

  • Mihai-Alexandru Bratu de la Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu – medalie de aur
  • Vlad-Ștefan Oros de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Timișoara – medalie de argint, alături de un premiu special pentru cea mai bună rezolvare a primei probleme de concurs
  • Nicoleta Dobrică de la Colegiul Național „Sfântul Sava”, București – medalie de bronz
  • Rareș Polenciuc de la Colegiul Național „Roman Vodă” din Roman
Foto: Facebook.com

La coordonarea și pregătirea lotului olimpic au participat: Valentina Cojocaru, Roxana Preda (asistenți universitari doctori la Facultatea de Litere a Universității din București), Vlad Neacșu, fost olimpic, student la Universitatea din Hong Kong; Paul Helmer, fost olimpic, cadru didactic asociat la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca; Dan Mirea, fost olimpic, actual membru în juriul internațional al competiției și doctorand la Universitatea Princeton din SUA, dar și Bruno L’Astorina, lingvist din Brazilia.

În ceea ce priveşte desfăşurarea concursului, au existat două probe: una individuală (care a durat 6 ore şi a presupus rezolvarea a 5 subiecte) şi alta pe echipe (care a durat 4 ore şi a presupus rezolvarea unui subiect).

Odată cu obținerea acestor rezultate, România adaugă doi noi reprezentanți într-o listă a celor mai titrați participanți. Mihai Bratu (aur 2021, aur 2022) devine astfel cel mai bun participant al României din toate timpurile, depășindu-l pe Dan Mirea (aur 2014, argint 2015) care a ocupat această poziție în ultimii 7 ani. Nicoleta Dobrică (bronz 2021, bronz 2022) se alătură și ea listei pe care se mai aflau, alături de Dan, din partea României, Theodor Cucu (bronz 2016, aur 2017) și Matei Banu (bronz 2017, bronz 2019), mai scriu organizatorii români pe Facebook.

Cea de-a 11-a participare a României la Olimpiada Internațională de Lingvistică a fost dublată de prima participare a unei echipe din Republica Moldova. Alexandra Jelihovschi, membră a echipei însoțite de Tatiana Bologan, a obținut o mențiune onorabilă, dar și un premiu special pentru cea mai bună rezolvare a problemei a patra, potrivit sursei citate.

Festivitatea de premiere s-a desfășurat pe platforma de videoconferințe Zoom:

Foto: captură transmisiune live

Amintim că, pentru a se califica la etapa mondială, elevii români au participat și la Olimpiada de Lingvistică Asia-Pacific (APLO) la începutul lunii iulie, pentru a valida rezultatele de la selecția națională. Pe 5 iulie, EduPedu.ro a scris despre cele 8 medalii obținute de România la APLO 2022, adică numărul maxim care putea fi atins la această fază, alături de Japonia și Coreea de Sud.

În ce constă rezolvarea de probleme la lingvistică

La etapa internațională, elevii trebuie să rezolve 5 probleme de lingvistică în 6 ore. „Pentru aceasta e nevoie să analizeze niște date din limbi necunoscute pe baza cărora să extragă reguli gramaticale (să recunoască mărci de număr, de timp, de obiect, subiect etc.), să deducă reguli de formare a cuvintelor sau reguli care condiționează anumite transformări fonetice”, explica în interviul de anul trecut Valentina Cojocaru, când România obținuse o medalie de aur, două de bronz și o mențiune pe echipe.

„Nu necesită o pregătire lingvistică în prealabil, ci doar cunoștințe minime de gramatică pe care le însușesc în școală la orele de română. În schimb, e nevoie de o abordare analitică, gândire laterală, intuiție culturală și deducție logico-matematică. Pentru prima etapă, adresată tuturor elevilor curioși și pasionați de lingvistică, subiectele constau în rezolvarea a 2 sau 3 probleme într-un interval de 3 sau 4 ore, în funcție de nivel”, mai spune aceasta.

Deși olimpiada își are originile în 2003, România participă în mod oficial începând cu 2013, în 2005 și 2012 fiind vorba de participări ad-hoc, fără vreo selecție națională anterioară. Din 2013, echipa României s-a întors de fiecare dată cu câte un premiu, explica tot în 2021 Paul Helmer, fost olimpic internațional și implicat în coordonarea lotului. În fotografii, informații despre participarea României de-a lungul anilor:

Citește pe aceeași temă și:
Olimpiada de Lingvistică, etapa Asia-Pacific: elevii români au obținut locul II și 8 medalii, depășind Coreea de Sud. Ce subiecte au avut de rezolvat
BREAKING România a obținut 2 medalii de aur, una de argint și una de bronz la Olimpiada Internațională de Chimie 2022 / Profesoara Daniela Bogdan: Este o performanță deosebită care arată efortul pe care l-au depus acești elevi
Locul 2 mondial pentru elevii români la Olimpiada Internațională de Fizică, cu 4 medalii de aur și una de argint
Olimpiada Internațională de Matematică 2022: Locul I în Europa și 5 la nivel mondial pentru olimpicii români, în competiția dominată de China, Coreea de Sud și SUA / Cine sunt elevii olimpici și ce probleme au avut de rezolvat
Performanța în învățământul de stat, la Matematică: În ultimii 23 de ani aproape jumătate din componența lotului României la Olimpiada Internațională de Matematică provine de la un singur liceu privat – analiză
2021 – INTERVIU Premiile României la Olimpiada Internațională de Lingvistică 2021: Aur, două medalii de Bronz și Mențiune la proba pe echipe / Descarcă subiectele de concurs

4 comments
  1. Nu prea se înghesuie lumea să comenteze când vine vorba de valori… felicitări întregii echipe care ne-a reprezentat la acest concurs. Bravo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Focar de coronavirus într-o școală din București. Mai multe persoane infectate cu SARS-CoV-2, contacți ai unui pacient care are noua tulpină de coronavirus din Marea Britanie, anunță Ministerul Sănătății. Voiculescu: Orice măsuri de relaxare, inclusiv redeschiderea școlilor, pot fi puse în pericol de câteva focare precum cel din școala bucureșteană

Unul dintre pacienții depistați vineri cu noua tulpină SARS-CoV-2, varianta B.1.1.7 cu originea în Marea Britanie este angajatul unei școli din București, precizează Ministerul Sănătății, într-un comunicat. Printre cei testați…
Vezi articolul

Va fi nevoie de cel puțin 14 elevi pentru disciplinele din oferta liceului pe noile planuri-cadru – secretarul de stat Bogdan Cristescu / Despre cum vor fi plătiți profesorii: Când vom avea impactul financiar, mergem cu el la Finanțe și Guvern

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Bogdan Cristescu, a spus legat de finanțarea orelor din curriculum la decizia elevului din oferta școlii (CDEOȘ) la liceu, propuse în noile planuri-cadru, că…
Vezi articolul

Material susținut de VIVA

VIDEO Directorii de școli să nu se mai zbată singuri în această încercare de a le cuprinde pe toate, spune Bianca-Virginia Ibadula, managerul Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Constanța, care folosește platforma Viva cu documentele necesare pentru fiecare unitate de învățământ

Avantajele platformei Viva au fost prezentate de 3 directori de unități de învățământ. Bianca-Virginia Ibadula, directorul Colegiului National Mihai Eminescu din Constanța, a spus că cei care conduc școlile ar…
Vezi articolul