Bullying-ul în școli, fenomen tratat mult în online, sporadic în celelalte media, într-o perioadă cu multe discuții publice pe tema violenței și a abuzurilor în școli – monitorizare de presă

426 de vizualizări
Foto: © Marmogar | Dreamstime.com
Fenomenul bullying-ului în școli a fost reflectat într-o măsură relativ redusă în media din România, atrăgând interesul presei mai ales în online, într-o perioadă în care numeroase subiecte legate de această temă au aprins dezbaterile publice, potrivit unei monitorizări realizate de compania mediaTRUST.  Aceata arată că în online au apărut majoritatea covârșitoare a materialelor publicate, cu un interes relativ restrâns pe posturile TV.

Astfel, pe parcursul a două săptămâni (20 aprilie – 3 mai), au fost identificate  circa 850 de materiale de presă, dintre care aproape 700 doar în presa online și social media. 

  • Ce înseamnă aceste numere? Pentru a da măsura interesului din presă pentru tema bulling-ului în școli, mediaTRUST menționează acoperirea oferită unui alt subiect – ChatGPT: platforma de inteligență artificială a avut parte, în aceeași perioadă, de o acoperire mediatică mult mai mare: peste 1.600 de  materiale doar în mediul online și social media.

Pe de altă parte, analizând datele de audiență ale materialelor existente, agenția de monitorizare apreciază că subiectele au ajuns, în medie, cel puțin o dată în atenția fiecărui român, în decursul celor două săptămâni (circa 20,3 milioane de contacte).

Materiale despre bullying în presă:
  • Mediul online și social media: 694 materiale (cele mai multe pe Adevarul.ro și Edupedu.ro)
  • TV: 91 de materiale (cele mai multe pe Digi 24, B1 TV și Prima TV)
  • Radio: 34 de materiale (cele mai multe pe Radio România Actualități și Digi FM)
  • Presă scrisă: 29 de materiale

Situația se face simțită într-o perioadă în care în dezbaterea publică s-au aflat numeroase subiecte pe teme legate într-un fel sau altul de bullying, după cum notează și autorii monitorizării:

  • Problema exmatriculării elevilor în situații grave (cu posibilitatea reînscrierii), suspendării temporare sau pierderii bursei școlare, măsură introdusă în proiectul legii învățământului preuniversitar, în Parlament.
  • Reacțiile față de această măsură, precum nemulțumirea Consiliul Național
  • Alte măsuri anti-bullying introduse prin proiectele de legi ale educației sau prin alte decizii ale autorităților.
  • Situația în care unii elevi au umilit o profesoară în timpul orei
  • Cazul unui elev care a fost supus unei hărțuiri continue de către colegi, profesori și conducerea școlii. 

MediaTrust notează că “există și materiale pozitive despre eforturile unor organizații și instituții de a promova educația împotriva bullying-ului, precum Organizația Salvați Copiii care ține ore despre discriminare, bullying și drepturile copilului, în 200 de școli din România”.

Potrivit analizei citate, numărul relativ scăzut al materialelor pe tema bullying-ului “poate indica o posibilă subestimare a importanței acestei probleme în rândul societății, dar și importanța ca acest fenomen să primească mai multă atenție din partea mass-mediei, prin promovarea discuțiilor și dezbaterilor publice și prin furnizarea de informații utile și soluții pentru prevenirea și combaterea acestuia.”

Photo © Marmogar | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. Ar fii bine dacă s-ar lua masuri împotriva buligului în scoli mai se când este vorba despre copii cu certificat de ces sa nu ie abuzați fizic și psihic

    1. Matale mai trebuie să iei ceva lecții de limba română înainte de a începe să scrii comentarii . . .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Interzicerea telefoanelor mobile la școală e aplicată adesea ineficient și îi poate face pe elevi să le folosească mai intens acasă / Întărirea competențelor digitale pentru profesori și elevi – soluția propusă pe baza datelor PISA 2022, care spun că telefonul la școală, folosit moderat, aduce și beneficii – raport OCDE

Interdicția legată de folosirea telefoanelor mobile în școli, pentru care optează în ultima vreme o serie de sisteme școlare, nu este susținută de experții Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică…
Vezi articolul

Ingineria este singurul domeniu de studii superioare de licență cu scădere constantă și semnificativă a numărului de studenți în ultimul deceniu, iar sănătatea – singurul cu o creștere notabilă / Spor important pentru Științele educației – Raport

Domeniul fundamental „Inginerie, prelucrare și construcții” este singurul care, în ultimul deceniu, a înregistrat o scădere notabilă a numărului de studenți la nivel de licență, în universitățile românești, potrivit „Raportului…
Vezi articolul

Op Ed / Profesoara Oana Serban, lector la Facultatea de Filosofie a Universității din București, despre cazul Hasdeu: Nu e doar o problemă a sistemului faptul că ajunge într-o poziție privilegiată, ca profesor, un individ care nu leagă două fraze coerent. E și o problemă a inspectoratelor care funcționează ca un fel de poliție a școlii – inspectează ore, oameni, avantaje – dar nu evaluează mai nimic / Ministerul trebuie să facă ceva

Faptul că la Colegiul B.P. Hasdeu o profesoară de limba română, complet agramată, rămâne la catedră prin pasivitatea inspectoratului, în ciuda scrisorilor deschise ale elevilor, părinților și profesorilor, nu e…
Vezi articolul

Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a să fie susținută și de elevii de clasa a VII-a, corigențele să fie date înaintea examenului, iar școlile să completeze în SIIIR și caracteristici ale profesorilor, recomandări în raportul pentru neprezentarea a peste 7 mii de elevi la examenul din 2023

Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a ar trebui să fie dată și de elevii de clasa a VII-a, este una dintre propunerile făcute de cercetătorii de la IȘE,…
Vezi articolul

Cum se pregătesc alte țări să redeschidă școlile la toamnă. Printre opțiunile testate sau discutate: domuri geodezice, corturi pe locuri de joacă, unități mobile sau „totul să revină la normal”

Autoritățile din învățământul european, în special din țările din Vest, grav afectate de pandemia Covid-19, lucrează intens la planificarea pentru redeschiderea școlilor din toamnă. În România, oficialii produc confuzie maximă…
Vezi articolul