Caligrafie și poezii învățate pe de rost, IT la școala primară, opțional de limba latină pentru „raționament și abilități logice” – printre noutățile curriculumului ce va fi introdus în Italia în grădinițe, școli primare și ciclul gimnazial

[jp_post_view]
Foto: © Brasilnut | Dreamstime.com
Programele de știință și tehnologie, artele, limbile străine, dar și istoria și geografia Vestului și a spațiului mediteranean sunt priorități în noul curriculum care va fi aplicat, peste un an, în grădinițele, școlile primare și la nivel de gimnaziu în Italia, potrivit unei prezentări în acest sens publicate pe platforma europeană Eurydice. Acesta notează și interesul acordat, în curriculumul viitor, pentru caligrafie sau învățatul poeziilor pe de rost.

Ministerul Educației de la Roma a pus în consultare publică, în martie a.c., un prim proiect de propuneri pentru noul curriculum, proiect actualizat în iunie. La începutul lunii iulie, forma finală a fost prezentată, înainte de finalizarea procesului de adoptare.

Potrivit prezentării citate, acest nou curriculum trebuie să fie aplicat începând din anul școlar 2026-2027.

Printre prioritățile curriculare evidențiate în materialul Eurydice:

  • Va fi acordată o importanță deosebită scrisului și caligrafiei, dar și exercițiilor de sumarizare și de învățare pe de rost a unor poezii
  • Disciplinele ȘTIM (Științe, Tehnologie, Inginerie, Matematică) vor fi promovate, între altele, prin întărirea tehnologiei informației la nivel de școală primară
  • La nivelul învățământului secundar inferior, va fi acordată mai multă atenție istoriei Occidentului și studiului civilizațiilor mediteraneene
  • Tot la acest nivel, geografia fizică și politică va fi susținută prin metode digitale de reprezentare
  • La nivelul gimnazial va fi introdusă, de asemenea, limba latină, ca opțional, pentru a întări „cunoștințele legate de limba italiană, abilitățile logice și raționamentul”
  • Limbile străine vor juca un rol central
  • Va fi acordată o atenție deosebită artelor – muzică (practică vocală și instrumentală), întărirea competențelor tehnice și de exprimare în arte

Proiectul integral de schimbări curriculare din Italia poate fi consultat aici (în limba italiană).

Citește și:
Examenul de stat pentru elevii din Italia, la sfârșit de gimnaziu: la ce materii sunt testările scrise și cum se desfășoară interviul de examinare într-una din țările care ar putea fi model pentru schimbări în Evaluarea Națională de clasa a VIII-a, potrivit ministrului David

Foto: © Brasilnut | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Îi știu. Nu întâmplător, caligrafia e o artă la ei, vedeți în librăriile lor seturi de penițe si tot tacâmul special pentru caligrafie.
    Mai e ceva: copiii învață să scrie întâi in stampato (de tipar), pt că așa văd copiii textul în cărți (să îi fie familiar lui Prâslea litera, să aibă un deja-vù, o familiaritate, nu să învețe OZN-uri din prima, adică litere de mână), APOI fac ușor tranziția spre handwriting (numit cumva impropriu la noi in clasele primare „caligrafie” și luată ca obligatorie de pe vremea lui ceașcă – nu scrii frumos –> ești „mâncat” iar în zilele noastre discriminat….nu îi place scrisul tău, „nu e bine” și ești depunctat la EN).
    Și mai e încă ceva: Italia a recunoscut (consapevolezza/ awareness) problemele pe care le are cu privitul în ecrane (ordinul MIUR a fist aplicat în scoli de un an, cu exmatriculare la uzul tel in ore și recreații) ȘI vrea să le reamintească scrisul de mână învățat pe la 7 ani și uitat după 10.
    Încă un detaliu legat de poezii: ei îl au pe Dante. E o chestie de continuitate culturală ce face acum MIUR /min. lor. Cum să nu facă asta când muzeele pierdeau mil euro LUNAR în pandemie?! E despre bani și welfare.
    Ei fac niste reparații, deci, niste „remediale” la scară mai mare, națională. Acestea li se potrivesc LOR acum. Nu e de copiat orice, oricum. Ro ce reparații are de făcut ACUM in educație? Probabil un pic altele?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pregătire gratuită pentru Evaluarea Națională, prin campania “Oferă Educație”, pentru peste 3.300 de elevi care au acces la 300 de lecții video, exerciții și teste omologate de Ministerul Educației, resurse educaționale inovative și interactive (P)

Platforma educatiedeschisa.ro și Nuclearelectrica au facilitat accesul la educație pentru peste 3.300 de elevi din mediul rural prin campania “Oferă Educație” – o inițiativă pentru reducerea decalajului de performanță între…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Discuții aplicate și utile despre bani, la ora de Informatică. Fișă cu secvență de lecție pentru clasa a VII-a: structura liniară în Turbo Pascal – descarcă fișe pentru toate disciplinele și ciclurile de studiu

Profesorii de la Școala Gimnazială Nr. 1 Poiana Mărului, județul Brașov, vor ca orele lor de curs să fie experiențe de învățare relevante și practice pentru elevii lor. Aceștia, la…
Vezi articolul

Material susținut de P&G

FOTOGALERIE Săli de clasă inovatoare pentru elevii din pregătitoare, prin Programul „O Sală de Clasă ca Acasă” / Învățătoare: Copiii au explorat, s-au jucat și s-au minunat, deoarece cu siguranță nu au mai văzut așa ceva decât la televizor

Programul „O Sală de Clasă ca Acasă” dezvoltat de P&G este o inițiativă unică prin care s-au renovat complet săli de clasă din 12 școli din toată România. De 3…
Vezi articolul

Ministrul Daniel David, despre competițiile școlare pentru clasele P-IV: Cât sunt eu ministru, Ministerul nu va organiza olimpiade și concursuri la nivelul ciclului primar, dar o să încurajez astfel de competiții organizate de către alte instituții și asociații profesionale

Elevii înscriși în ciclul primar nu vor mai putea participa la concursurile și olimpiadele școlare organizate de Ministerul Educației, întrucât „dacă elevul nu investește în toate componentele acelor competențe-cheie, ci…
Vezi articolul