Ce examen vor da la final de gimnaziu copiii aflați acum în clasa a VI-a? Andronescu: Mi-e greu să susțin în evaluare ceva ce nu s-a făcut în predare

8.187 de vizualizări
Ecaterina Andronescu / Foto: Ministerul Educației
Părinții au întrebat-o pe Ecaterina Andronescu ce examene vor da la final de gimnaziu elevii aflați acum în clasa a VI-a. Este vorba despre “elevii uitați de Ministerul Educației”, pentru care legea prevede examene transdisciplinare la clasa a VIII-a, însă cărora nu le-a fost predat nimic transdisciplinar. Ministrul Educației a lăsat de înțeles că va cere Parlamentului să modifice legea educației în vigoare, astfel încât elevii acum clasa a VI-a să nu susțină peste 2 ani examene transdisciplinare.

Declarația a fost făcută vineri dimineață, în cadrul unei dezbateri organizate la Palatul Parlamentului de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar.

Ce a răspuns Ecaterina Andronescu, la întrebarea: ce examen vor da la final de gimnaziu elevii aflați acum în clasa a VI-a?
  • Este o prevedere de lege și până nu se va schimba legea e foarte greu de spus: vom proceda altfel.
  • Nici profesorii n-au fost formați inițial și nici prin formarea continuă pentru predarea transdisciplinară, ca urmare în acești ani elevii n-au beneficiat de predarea transdisciplinară. Și, ca urmare, mi-e greu să susțin în evaluare ceva ce nu s-a făcut în predare.
  • Cu prima ocazie, o să încercăm să discutăm acest subiect, o să rog comisia de învățământ și de la Cameră, și de la Senat, să discutăm acest subiect, pentru că trebuie să dăm un răspuns foarte clar și trebuie să fie un răspuns legislativ„.

Declarațiile Ecaterinei Andronescu, la dezbaterea organizată de Asociațiile Părinților:

Care sunt examenele transdisciplinare prevăzute de Legea educației:

Articolul 74
(5) La finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, se realizează o evaluare națională obligatorie a tuturor absolvenților. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaționale. Evaluarea se realizează prin următoarele probe:
a) o probă scrisă la limba și literatura română;
b) o probă scrisă la limba maternă;
c) o probă scrisă transdisciplinară la matematică și științe;
d) o probă scrisă la o limbă de circulație internațională;
e) o probă practică de utilizare a calculatorului, susținută în timpul anului;
f) o probă orală transdisciplinară de evaluare a competențelor civice și sociale, susținută în timpul anului.

Citește și:

 


1 comment
  1. Lasati, dna Andronescu, ati fost unul din asasinii educatiei, aproape la fel de rau ca si AniSIE.
    Desfiintat de scoli, maculatura – tone de maculatura infecta, ordine contradictorii, ati fost un DEZASTRU!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primul manual de dialect aromân pentru copii, lansat de cercetători de la Institutul de Lingvistică / Profesoara Manuela Nevaci: Oricine poate învăța elementele de bază de citit, scris, vocabular și morfologie – INTERVIU

Primul manual de dialect aromân pentru copii, dedicat cu precădere celor din comunitățile din Albania, a fost lansat de cercetători de la Institutul de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”…
Vezi articolul

DOCUMENT Ordinul care suspendă de luni activitatea față în față în școli și grădinițe a fost trimis de Ministerul Educației la inspectorate: școlile, obligate să asigure resurse educaționale pentru elevii fără acces la tehnologie și internet

Închiderea grădinițelor și școlilor începând de luni și transferarea în sistem online a activităților didactice au fost stabilite oficial prin Ordin de ministru semnat astăzi, 8 noiembrie, de Monica Anisie.…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai – scrisoare deschisă către premierul Cîțu: E nevoie de schimbări fundamentale pentru relația dintre universități și mediul socio-economic / Cinci soluții propuse

Universitățile și mediul socio-economic au nevoie de schimbări “fundamentale” în  legislația care acoperă legăturile dintre cele două medii – de la măsuri care să permită angajarea fondurilor dobândite direct din…
Vezi articolul

Material susținut de VIVA

Încheierea mediilor în 5 secunde. „Dăm două clickuri și avem situația fiecărui elev”, spune Maria Stoian, directoarea Școlii “Carmen Sylva”, Neamț, despre utilizarea Catalogului Viva / Florentina Golea, director Școala „Sturdza” din Tecuci: Generează adeverințele și foile matricole / Eduard János Poti, directorul Liceului Reformat din Satu Mare: Notarea automată e foarte bună

Modalitatea în care Platforma de Management Școlar Viva Catalog le ușurează munca profesorilor a fost explicată de 3 directori de instituții de învățământ. „Dăm două clickuri și avem situația fiecărui…
Vezi articolul