Cele 90 de școli câștigătoare ale competiției „Școală Europeană”, premiate de ministrul Cîmpeanu

9.815 vizualizări
Foto: Sorin Cîmpeanu / Facebook
Cele 90 de școli care au fost câștigătoare ale Competiției Naționale „Şcoală Europeană” au fost premiate ieri, 8 iunie, de către ministrul Educației, potrivit unui comunicat al ministerului. Edupedu.ro a publicat lista acestora aici. Competiția a fost întreruptă timp de doi ani, din cauza pandemiei de Covid-19, și a fost reluată în primăvara acestui an școlar.
  • La ediţia curentă s-au înscris 131 de unităţi de învăţământ preuniversitar din 36 de județe și din Municipiul București. 

„Pe lângă Certificatul „Şcoală Europeană” 2022, fiecare școală premiată beneficiază și de suma de 5.000 lei, utilizabilă pentru dotarea instituţiei. Decizia privind bunurile achiziţionate aparţine conducerii fiecărei unităţi de învățământ.”, arată sursa citată.

În funcţie de judeţele de provenienţă, se înregistrează următoarea distribuţie a celor 90 de şcoli câştigătoare: Bucureşti – 11, Suceava şi Dolj – câte 9, Iaşi – 6, Gorj – 5, Cluj, Timiş, Bihor şi Vaslui – câte 4, Buzău, Dâmboviţa, Ialomiţa şi Prahova – câte 3, Botoşani, Constanţa, Călăraşi, Giurgiu, Hunedoara, Ilfov, Maramureş, Neamţ – câte 2, Arad, Bacău, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Covasna şi Olt – câte una, comform comunicatului.

Pe primele 5 locuri s-au clasat Școala Gimnazială „George Vâlsan” din Amara (196 de puncte), Liceul de Arte „Ionel Perlea” din Slobozia (195 de puncte), Școala Gimnazială nr. 10 Suceava (193 de puncte), Colegiul Tehnic „Lațcu Vodă” Siret (191 de puncte) și Școala Gimnazială „Constantin Parfene” din Vaslui (190 de puncte).

Evaluarea candidaturilor s-a realizat pe baza următoarelor criterii:

  1. coerenţa activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor europene cu politica generală a unității şcolare,
  2. integrarea activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor europene în programul curent al şcolii;
  3. performanțele școlare reflectate în rezultatele elevilor;
  4. asigurarea egalităţii de şanse și facilitarea accesului la educație;
  5. continuitate şi constanţă în derularea de activităţi/proiecte/programe europene;
  6. strategie şi modalităţi de implementare și evaluare;
  7. strategie şi modalităţi de valorizare (diseminare şi exploatare a rezultatelor/produselor);
  8. dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei prin activităţile de cooperare europeană;
  9. calitatea și coerența documentelor de candidatură (documentele manageriale pentru perioada 2019-2022, formularul de candidatură și portofoliul ilustrativ). 

Certificatul „Școală Europeană” este valabil trei ani, la finalul cărora școala trebuie să candideze din nou pentru a reconfirma titlul obținut. Astfel, pentru menținerea titlului, pe lângă un management coerent și performant, școlile trebuie să dezvolte noi proiecte de parteneriat școlar cu unități similare din Europa. Obținerea titlului de „Școală Europeană” conferă recunoaștere și prestigiu în cadrul comunităților educaționale, iar eforturile depuse pentru menținerea titlului obținut denotă un interes tot mai crescut pentru dezvoltarea de noi și noi proiecte, ceea ce conduce la o îmbunătățire a managementului școlar și la dezvoltarea unei culturi organizaționale solide.

  • La eveniment au mai fost prezenți Monica Cristina Anisie, președintele Comisiei pentru învățământ, tineret și sport din Senatul României, Ramona Chiriac, șefa Reprezentanței Comisiei Europene în România, secretarii de stat Antoneta-Georgina Bolchiș, Sorin Ion, Ionel Florian Lixandru și subsecretarul de stat Cătălin Mihai Micu (Ministerul Educației). 
Citește și:
LISTA 90 de școli sunt câștigătoare în cadrul competiției „Școală Europeană” 2022, potrivit Ministerului Educației

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației vrea să mute meditațiile din privat la școală, prin includerea orelor de pregătire suplimentară în norma didactică / Prevederea există și în legea actuală, dar sunt prevăzute până la 3 ore

Secretarul de stat Sorin Ion susține că o măsură inclusă în proiectul Legii învățământului preuniversitar se referă la meditațiile care ar urma să fie mutate la școală, după cum a…
Vezi articolul

Ziua Europei. La 18 ani de la intrarea României în UE, aderarea lipsește din manualele de liceu. Profesoara de istorie Nicoleta Zărnescu: Pentru predarea capitolului UE, este necesară intervenția proprie a profesorului. Lipsa conținuturilor actualizate la liceu poate crea confuzie, dar profesorii au reușit să actualizeze aceste conținuturi

România nu a reușit să introducă în manualele și curriculumul de liceu evenimentul istoric de aderare la Uniunea Europeană nici la 18 ani de la intrarea în blocul comunitar. Cu…
Vezi articolul

Ministrul Educației, Daniel David, respinge acuzațiile privind marginalizarea Istoriei în noile planuri-cadru: Hai să stopăm conspirațiile și dezinformările / Istoria națională ar trebui introdusă mai repede, din clasele a IX-a sau a X-a, deoarece așa ajungem la toți elevii

Ministrul Educației, Daniel David, a reacționat sâmbătă seara la criticile recente privind reducerea importanței Istoriei Naționale în noile planuri-cadru pentru liceu. Într-o postare pe blogul său personal, acesta a respins…
Vezi articolul
Cursurile Universității Politehnica

INTERVIU Standardele pentru predarea online în universități au fost aprobate. La cursurile online studenții vor avea camerele deschise, iar tehnologia poate fi folosită în evaluări, care se fac obligatoriu față în față / La ciclul de licență, până la 50% din cursuri și 25% din activitățile practice pot fi online – Mădălin Bunoiu, ARACIS

Standardele pentru predarea prin mijloace electronice / online în universități au fost aprobate, vineri, de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), după cum a declarat pentru…
Vezi articolul