Cercetător: Disciplina școlară „Istoria evreilor. Holocaustul” este temă în campaniile antisemite din social media / Mesaje puține, dar cu impact mare, în cadrul narativelor de negare a Holocaustului

1.041 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
„Istoria evreilor. Holocaustul”, una dintre disciplinele impuse de lege pentru predare la nivelul învățământului liceal, este una dintre temele folosite în mesajele antisemite care sunt distribuite în social media, în România, a avertizat Călin Ștefan Georgia, coordonatorul unui studiu pe tema discursului urii în online, studiu prezentat joi la SNSPA. Potrivit acestuia, în rândul temelor antisemite abordate în rețelele sociale, această disciplină nu are o pondere mare, dar impactul este semnificativ, pentru că are o putere considerabilă de a atrage atenția utilizatorilor.

Această materie abia introdusă în studiul liceal a stârnit, deja, reacții în campaniile antisemite online. Mesajele de acest fel, distribuite în social media la nivelul României, au fost analizate într-un studiu pe tema discursului urii pe platforme sociale, prezentat joi la SNSPA. – Edupedu.ro a prezentat studiul respectiv aici

Coordonatorul acestuia, Călin Georgia, a arătat, în prezentarea susținută joi la SNSPA, că printre tipurile de mesaje distribuite în discursurile de negare a Holocaustului se fac auzite și mesajele ce contestă predarea „Istoriei evreilor. Holocaustul” ca disciplină impusă prin lege în școli. 

El a detaliat, pentru Edupedu.ro, că: 

  • Mesajele pe această temă, în analiza datelor, „cantitativ nu au fost multe, dar ca reach, ca mod de interacțiune a oamenilor cu aceste mesaje, ele au fost foarte populare. Tema aceasta a prins. Dacă iei mesaje din aceeași perioadă de timp despre alte fenomene uzuale și vezi câte like-uri, share-uri au avut, care sunt datele agregate de interacțiune a publicului, apoi iei datele pentru acest narativ (al materiei școlare – n.red.), acesta din urmă este mult mai popular. Oamenii sunt mult mai „engaged”. Se urmărește consternarea oamenilor, e important modul cum se livrează mesajul. Plus, fiind o chestiune controversată, aduce mai multă atenție – aceasta este resursa principală”.

În rândul celor patru tipuri de narative antisemite identificate în studiul citat, această temă școlară „se încadrează la negarea Holocaustului. A fost un factor important la acest grup de narative”, spune Călin Georgia.

Cercetarea prezentată de el joi, sub umbrela Centrului de Studii Israeliene „Theodor Herzl” din cadrul Facultății de Științe Politice a SNSPA, se bazează pe analiza datelor aferente unui număr de peste 50.000 de mesaje distribuite pe platforme sociale între toamna anului 2023 și toamna anului 2024. Studiul indică un apogeu al mesajelor antisemite înaintea alegerilor, iar narativele urmărite sunt împărțite în patru categorii:

  • „Negarea Holocaustului”
  • „România condusă din umbră de evrei”
  • „Evreii subminează România economic, politic, cultural și religios”
  • „Existența unui “guvern evreiesc” mondial ostil”

Aceste tipuri de mesaje semnalează că „totul merge spre subminarea instituțiilor românești și europene” prin campanii de micro-targetare a persoanelor interesate de asemenea discursuri, arată cercetarea.

Citește și:
Patru rețete de alimentare și amplificare a mesajelor antisemite pe rețelele sociale, în România, cu vârfuri în preajma alegerilor / O țintă-cheie: „subminarea instituțiilor românești și europene” – studiu universitar despre discursul instigator la ură în social media

Foto © Engraver | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


4 comments
  1. Ce treaba avem noi cu istoria evreilor.Holocaust sa se predea in liceu? Asta vine in continuarea propunerii abuzive de eliminare a orelor de istorie si geografie din liceu, ca o subminare directa a identitatii noastre nationale!

  2. Ceea ce este și normal!!E de mirare ca se miră!Și chiar dacă nu ești antisemit ai o reacție de „câh!”.E uimitor cum toate aiurelile lor care nu sunt acceptate asa ușor de oameni devin curate ca lacrima și e vina antisemitilor, rușilor etc.Oameni buni,ce e în neregula cu voi,gândiți cu picioarele și nu cu creierul,aveți creier cu care sa gândiți?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE: Scrisoarea ministrului Educației către noul ministru al Sănătății: Solicităm să se elimine condiția de înjumătățire a efectivelor de elevi din clasele terminale

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cere eliminarea condiției de înjumătățire a efectivelor de elevi din clasele terminale, potrivit unei scrisori obținută de Edupedu.ro, trimisă vineri către noul ministru al Sănătății, Ioana…
Vezi articolul

Regulamentul pentru evaluarea online a elevilor, publicat în Monitorul Oficial. Ministerul Educației va avea propria platformă de evaluare pentru clasele primare, gimnaziale și liceale. Notele elevilor pot fi trecute în catalog, dar nu pot fi făcute publice fără acordul părintelui sau al elevului major / Ce responsabilități vor avea școlile, elevii și profesorii

Metodologia-cadru de evaluare în mediul online a performanțelor școlare și a competențelor elevilor a fost publicată miercuri, 8 martie, în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul ministrului educației nr. 3.750…
Vezi articolul

Ministerul strategiilor degeaba. Niciuna dintre cele patru strategii pe Educație din perioada 2015-2020, evaluate la 4,4 milioane de euro, nu și-a atins indicatorii propuși, iar „Ministerul Educației nu deține date despre sumele cheltuite pentru implementarea acestora” – raport al Guvernului

Ministerul Educației nu deține date referitoare la sumele cheltuite efectiv pentru implementarea acestor strategii, potrivit raportului „Diagnoza învățământului preuniversitar”, făcut de specialiști din Ministerul Finanțelor, Banca Mondială și Ministerul Educației.…
Vezi articolul

Structurile următorilor patru ani școlari, până în 2027-2028 inclusiv – publicate de Ministerul Educației din Portugalia, după consultări publice: În educație, stabilitatea și predictibilitatea pentru școli și familii sunt esențiale

Structurile următorilor patru ani școlari, până în anul școlar 2027-2028 inclusiv, au fost publicate de Ministerul Educației din Portugalia, după consultările publice din această vară. Calendarele prevăzute de ordinul de…
Vezi articolul

Trebuie să vă pregătim să utilizați etic și corect inteligența artificială în învățare, le-a transmis tinerilor ministrul Educației din Republica Moldova / Dan Perciun: Dacă vrem să facem față dezinformării trebuie să știm în creierul nostru niște adevăruri

Ministrul Educației din Republica Moldova spune că instituția este „în proces de explorare” privind cum poate fi folosită inteligența artificială în învățare. Întrebat de un tânăr dacă aceasta ar putea…
Vezi articolul
Sfaturi pentru predarea online

Elevii care pot face școală online – lista oficială a motivelor și afecțiunilor pentru care pot fi scutiți de prezența fizică a fost completată cu elevii care au în familie persoane cu risc

În ordinul comun al miniștrilor Sănătății și Educației a fost publicată, la articolul 5, lista motivelor și afecțiunilor pentru care elevii pot solicita învățarea online. Pentru preşcolarii/elevii care se află…
Vezi articolul