„CNE confirmă că Lucian Bode a plagiat de cel puțin 26 de ori, dar îl declară neplagiator” – Emilia Șercan despre „mușamalizarea” de la Consiliul Național de Etică

[jp_post_view]
Foto: Ilona Andrei / G4Media.ro
„Consiliul Național de Etică, instituția responsabilă de etica în domeniul cercetării românești, a reușit luna aceasta o uluitoare performanță: să confirme că un autor a încălcat în mod sistematic legislația și normele de etică într-o lucrare științifică, dar în final să declare lucrarea ca neplagiată”, scrie luni jurnalista Emilia Șercan într-o analiză publicată pe Pressone.ro. Ea se referă la cazul cărții publicate de Lucian Bode în baza tezei sale de doctorat, volum despre care Consiliul Național de Etică în cercetare CNECSDTI) apreciază că nu e un plagiat, deși în prealabil se dovedise că teza era “profund viciată” de plagiat.

Potrivit Emiliei Șercan, CNECSDTI „a analizat 27 de segmente de text din cartea lui Lucian Bode, iar în 26 dintre acestea a confirmat că există probleme certe: «textul este preluat din sursă necitată», «nu s-au folosit ghilimelele» sau «o potențială problemă este că nu s-au folosit ghilimele»”. 

Jurnalista menționează în analiza sa o „strategie” în „patru piloni” prin care CNECSDTI „își asumă public o decizie de neplagiat pentru o lucrare declarată plagiată”:

  • Excluderea din analiză a 17 lucrări-sursă din totalul de 41 analizate anterior
  • Excluderea din analiză a 26 de ilustrații
  • Analiza selectivă și parțială chiar și în cazul conținutului inclus în analiză
  • “Verdict de neplagiat în contradicție cu propriile concluzii”.

Vezi articolul complet pe Pressone.ro

Citește și:
Explicațiile vicepreședintelui Consiliului de Etică pentru decizia care-l “spală” pe Lucian Bode de plagiat, în cazul cărții bazate pe o carte demonstrat plagiată: Legea lasă multe aspecte neclarificate / “Nicăieri în lege nu se menționează despre folosirea ghilimelelor”
Șeful Consiliului de Etică demisionează după „spălarea” de plagiat a ministrului Bode, în cazul cărții bazate pe o lucrare demonstrat plagiată. Dacian Dragoș invocă o incompatibilitate iremediabilă a principiilor sale cu decizia forului, decizie la care el nu a participat
OFICIAL Decizia Consiliului de Etică în cazul cărții publicate de Lucian Bode în baza tezei de doctorat “viciate” de plagiat: “Nu este plagiată, dar conține un număr mare de greșeli de citare” / “O potențială problemă este că nu s-au folosit ghilimelele” / Forul spune că a analizat doar 27 pagini de text


5 comments
  1. Este un diamant neșlefuit, după șlefuire va străluci mai puternic decăt soarele.

  2. Ăsta nu poate da extemporal nici cu cartea deschisă. Scrie cu capacul pus la stilou. Dacă vrei să-i cauți inteligența privirii, îți obosește instantaneu simțul rațiunii. E genul de individ care l-a reinventat pe Bulă și l-a făcut de tot plânsul. S-a descoperit cumva doctoratul în prostie și nu am știut noi?

    1. De ce ziceti? Figura lui exprima inteligenta inefabila…Va dati seama ca si sotia (Karina Bode) lucreaza in ministerul invatamantului(educatoare fiind), ca nu era s-o lase domn Campeanu fara serviciu…se terminasera gradinitele din Bucuresti si nu mai era loc decat in minister.
      D-l Bode e genial impreuna cu tot neamul. O capacitate, d-na Sercan, nu mai contestati `valorile` natiunii! Sunteti invidioasa pe succesurile domnului Bode? Aoleeeeu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SONDAJ Profesorii, scindați în privința împărțirii anului școlar în module, structură care îi mulțumește pe elevi și îi nemulțumește pe mulți părinți / Cadrele didactice – mulțumite de scăderea birocrației și de evaluare, dar întâmpină probleme cu fragmentarea timpului de școală

Organizarea anului școlar în 5 module este apreciată de aproape jumătate dintre cadrele didactice, în timp ce altă jumătate spun fie că are nevoie de îmbunătățiri, fie trebuie abandonată, potrivit…
Vezi articolul

Mihaela Țurcănașu, profesoară de istorie și fondatoarea clubului de debate al Colegiului Național Iași: Dezbaterea academică ar trebui să fie o disciplină promovată în sistemul de învățământ românesc pentru că îi sprijină pe elevi să aibă gândire critică / Maria Oglinzanu, elevă: Dacă ai făcut dezbateri, cu siguranță nu vei avea discurs agresiv și vei ști să deosebești informația reală de fake news

„Sunt absolut conștientă că nicio altă activitate nu ar avea același rezultat cum are clubul de dezbateri. Acesta este cel mai important lucru pe care pot să-l fac pentru elevii…
Vezi articolul

Discriminarea în școală – reclamată de 2 din 5 elevi participanți la o amplă consultare despre cum le sunt respectate drepturile / 1 din 3 acuză comportament neadecvat al profesorilor față de elevi / Un sfert spun că au fost martorii unor acte de violență – Raport CNE

Mai bine de 40% dintre elevii care au luat parte la o amplă consultare privind drepturile și obligațiile lor au observat forme de discriminare în școală, pe parcursul ultimului an.…
Vezi articolul

De ce nu citesc bine elevii români? Analiză comparativă între Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și testele PISA: la examenul românesc lectura e decontextualizată, itemii sunt repetitivi, lipsiți de relevanță pentru evaluarea competențelor la nivel înalt

„Dacă rezultatele înregistrate la Evaluarea Națională par a fi, în general, mulțumitoare (…) rezultatele PISA sunt cele care arată, concret, că elevii români au o performanță mult sub media ţărilor…
Vezi articolul

Dragoș Iliescu: Digitalul – atunci când vine în plus față de educația față în față – crește cam cu 20-25% efectul / E o corelație masivă între numărul de ore petrecut de părinte cu copilul și performanța elevului

Digitalul, atunci când vine peste educația față în față, crește cam cu 20-25% efectul învățării, a declarat Dragoș Iliescu. Profesor la Universitatea din București și colaborator OECD la crearea testelor…
Vezi articolul