Consumul de media în rândul copiilor și adolescenților a crescut mai rapid în ultimii doi ani decât în anii dinaintea pandemiei, dar cititul a stagnat – studiu american

[jp_post_view]
Foto: Freepik.com
Utilizarea media a crescut mult mai mult în ultimii doi ani decât în cei patru ani ce au precedat pandemia, dar nu toate formele de media au fost consumate la fel de mult: în timp ce timpul petrecut pe ecrane s-a extins substanțial, cititul cărților a rămas la același nivel, potrivit unui nou studiu realizat în SUA de organizația Common Sense Media, pe baza unui eșantion declarat reprezentativ pentru populația de copii și tineri din această țară.

Astfel, utilizarea media a crescut cu 17% în medie pentru elevii de 8-12 ani și pentru adolescenți (13-18 ani) între 2019-2021, un ritm considerabil mai alert decât în anii precedenti. Astfel, dacă un copil de 8-12 ani petrecea în fața ecranelor, în scopuri de divertisment, 4 ore și 36 minute pe zi în medie în 2015, până în 2019 timpul a crescut ușor, până la 4 ore și 44 minute. Dar de atunci până în 2021, timpul petrecut “pe ecrane” a crescut cu aproape trei sferturi de oră, până la o medie 5 ore și 33 de minute.

  • În cazul adolescenților, timpul petrecut cu distracția “pe ecrane” a crescut în mod similar, dar la valori mult mai ridicate: de la o medie de 6 ore și 40 minute pe zi în 2015, în 2019 ajungea la 7 ore și 22 de minute, iar în 2021 – la 8 ore și 39 de minute în medie pe zi.

Pentru toți copiii de 8-18 ani, urmărirea clipurilor video online este activitatea media favorită, indiferent de profilul socio-demografic. Astfel, peste 60% dintre ei spun că apreciază “mult” această activitate, comparativ cu următoarele în clasamentul preferințelor: 48% dintre copiii de 8-12 ani spun că apreciază “mult” televiziunea, iar 39% dintre adolescenți spun că apreciază “mult” jocurile video).

Întrebați care ar fi site-urile de care n-ar putea să se lipsească, o treime dintre adolescenți – la distanță mare față de următorul canal – este YouTube (ales de 32% dintre tineri), urmat de rețele sociale precum Snapchat, Tiktok sau Instagram (20%-13%-13%). Rețele precum Discord sau Facebook sunt menționate în acest sens de doar 6% dintre adolescenți.

  • În social media, adolescenții au ajuns să petreacă aproape o oră și jumătate în medie pe zi, chiar dacă spun că nu le face la fel de multă plăcere ca atunci când consumă alte tipuri de media.

Iar dintre toate formele de media luate în considerare, una singură a stagnat în ultimii doi ani, comparativ cu cei cinci ani ce au precedat pandemia: cititul. Doar o treime (34%) dintre copiii de 8-12 ani și o cincime dintre adolescenți (21%) spun că au citit pentru propria plăcere în 2021. În medie, copiii și adolescenții petrec 34 de minute pe zi citind fie cărți, fie reviste, ebook-uri sau articole online.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Curriculumul pentru grădiniță

Se vor închide și after school-urile și școlile private, după intrarea Bucureștiului în roșu? Ministrul Educației: Toate școlile și grădinițele vor rămâne închise pentru 14 zile, cu ore în online, indiferent dacă sunt de stat sau private

Odată ce Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență va constata depășirea pragului de infectări de 3 la mie pentru București, interdicția de a veni fizic la școală sau grădiniță li…
Vezi articolul

ANALIZĂ Procentul mediilor peste 5 la Evaluarea Națională 2022 a ajuns pentru prima dată peste nivelul dinaintea introducerii camerelor de luat vederi în sălile de examen / Cîmpeanu: Subiectele au fost extrem de bine formulate

Peste 82% dintre elevii care au susțiunut Evaluarea Națională în 2022 au luat medii peste 5, a anunțat ministrul Educației joi, într-o conferință de presă. Este cel mai mare procent…
Vezi articolul

Un „roller coaster” care, până acum, „funcționează”: cum vede New York Times deschiderea școlilor în Germania, țară cu măsuri de prevenție cum alții nu visează / Statele europene – un „laborator viu” pentru educație în pandemie

Într-o școală din Berlin, primul caz de coronavirus a apărut la două zile după ce noul an școlar a început luna aceasta. Toți colegii de clasă ai elevei infectate au…
Vezi articolul

Clasamentul universităților românești în funcție de predare, cercetare, venituri din industrie – potrivit rankingului universităților din țările emergente THE 2020, dominat de China și Rusia

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca este instituția de învățământ superior din România cu cea mai înaltă poziție în clasamentul pe 2020 al universităților din țările cu economie emergentă și singura aflată…
Vezi articolul

Niciun proiect nou finanțat din fonduri europene nu e propus de Ministerul Educației pentru 2023, potrivit bugetului pe care Ligia Deca îl consideră “acoperitor” / Politicile și prioritățile instituției – copiate în mare parte din fișa de buget propusă acum un an, sub predecesorul Sorin Cîmpeanu

Fișa de buget aferentă Ministerului Educației, pentru 2023, nu menționează niciun proiect nou finanțat din fonduri europene, pe care această instituție să îl deruleze de anul viitor. Documentul menționează doar…
Vezi articolul