Copiii din grupa mare, cu dificultăți de învățare menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, repetă anul și educatorul trebuie să lucreze la un program de învățare personalizat împreună cu CJRAE, potrivit ROFUIP 2024

2.516 vizualizări
Foto: Pexels.com
Copiii din grupa mare care pe parcursul anului școlar au avut dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, rămân la grupa înscrisă, potrivit ROFUIP 2024. În anul următor, educatorul trebuie să lucreze la un program de învățare personalizat împreună cu un specialist al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională. Amintim, din acest an școlar, copiii de la grupele mijlocie și mare pot fi retrași de părinți dacă „se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței„, potrivit ROFUIP 2024.

Copiii înscriși la grupa mare la grădiniță care în timpul anului școlar au dificultăți de învățare cognitive și socio- emoționale, pe care educatorul le menționează în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, rămân la grupa înscrisă. Pentru a adaptare corespunzătoare, în anul următor, educatorul realizează un program de învățare personalizat împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, mai scrie în regulament.

„Copiii din grupa mare a învățământului preșcolar care pe parcursul anului școlar au manifestat dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, cognitive și socio- emoționale, rămân în colectivele în care au învățat și intră, pe parcursul anului școlar următor, într-un program de învățare personalizat pe care educatorul/educatoarea/ profesorul de educație timpurie îl realizează împreună cu un specialist de la centrul județean de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională”,

Până în prezent ROFUIP nu specifica ce se întâmplă în cazul copiilor retrași de părinți pe motiv că nu se adaptează, mulți copii fiind doar reînscriși la aceeași grupă în anul următor.

  • De precizat, Edupedu.ro a scris că acum a fost introdusă și posibilitatea retragerii copilului de la grupa mijlocie și grupa mare dacă se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței. În acest caz, tot educatorul este cel care face o evaluare și recomandă părintelui dacă reînscrie copilul în aceeași grupă anul următor.
Informații de context

Din acest an școlar, educatorii și învățătorii sunt obligate să completeze datele personale ale copiilor de grădiniță și elevilor în portofoliul educațional, obligatoriu din anul școlar 2024-2025 pentru grupa mijlocie și clasa pregătitoare. Trebuie să le completeze până în data de 30 noiembrie. Inspectoratele școlare monitorizează completarea portofoliilor educaționale în cadrul inspecțiilor tematice sau ori de câte ori este cazul.

La nivelul școlii, directorul/directorul adjunct sau un responsabil delegat din cadrul școlii vor verifica respectarea prevederilor. 

  • DISCLAIMER: Metodologia din articol este cea aprobată prin ordinul de ministru avizat în ședința de joi a CDS. Edupedu.ro va reveni și cu metodologia aprobată prin ordin de ministru când acest act normativ va fi publicat în Monitorul Oficial.
Citește și:
Copiii de la grupele mijlocie și mare pot fi retrași de părinți dacă “se observă manifestări de oboseală sau de neadaptare la regimul grădiniței” / După o evaluare a educatorului pot fi înscriși la un serviciu complementar în anul în curs sau reînscriși în anul școlar următor – ROFUIP 2024

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

O nouă formă de presiune pe angajații din școli, aflați în a doua săptămână de grevă generală: mesaje de ultimatum primite de directorii școlilor, prin inspectorate, să facă estimări până azi la 16:30 despre salariile angajaților în luna mai – surse

Directorii de școli din mai multe județe au primit un ultimatum de la inspectoratele școlare, conform surselor Edupedu.ro. Inspectoratele au cerut să fie trimise la județ, de către fiecare școală,…
Vezi articolul

Educație Digitală de Top cu ECDL/ICDL: beneficii pentru școală, elevi și profesori. Înscrieri deschise la concursul #BackToSchool dedicat elevilor care susțin un test de certificare a competențelor digitale între 1 septembrie și 15 decembrie (P)

ECDL Romania, liderul în certificarea competențelor digitale, aduce educația digitală la nivelul următor și vine în sprijinul elevilor și școlilor din întreaga țară. Prin intermediul programului ECDL/ICDL, elevii și profesorii…
Vezi articolul

Directoarea Mariana Comăniță, despre burse: Aș restrânge cercul celor merituoși strict la olimpici și m-aș duce mai mult în zona de burse sociale / Cine a spus că elevului trebuie să îi iasă neapărat media 10? Trebuie umblat la sistemul de evaluare, susține directoarea Ionela Neagoe

Mariana Comăniță, directoarea Colegiului Național „Spiru Haret” din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu, că, în învățământul preuniversitar, singurele burse care ar trebui să fie acordate sunt cele de excelență…
Vezi articolul