“Copiii trebuie să intre în contact cu evenimente la care muzica pare distractivă” – William Fong, profesor la Royal Academy of Music

[jp_post_view]
Foto: Cultura la Dubă
11 adolescenți români visează să devină pianiști concertiști. I-am întâlnit în cadrul programului Piano Star, o inițiativă a tinerei pianiste Kira Frolu, studentă la Royal Academy of Music din Londra. După ce a descoperit diferențele uriașe între școala românească de arte și cea de peste hotare, Kira a vrut să îi ajute pe copiii români să descopere măcar puțin din universul din care ea face acum parte, scrie Cultura la Dubă.

Așa că a adus la București profesori de la școli renumite din Marea Britanie, iar un juriu a selectat 11 adolescenți cu talent la pian.

Familia mea a înlocuit o mașină mai veche cu un pian și atunci pot să studiez și acasă. E nevoie de o îmbunătățire a instrumentelor din școli. Sunt școli în România în care ori sunt prea puține săli, ori sunt piane sau alte instrumente vechi” – ne spune Ștefan, unul dintre participanții la programul Piano Star.

Ștefan are 14 ani și studiază pianul de la 7 ani. Acum este elev la Liceul de Muzică “Tudor Ciortea” din Brașov. Ca și în cazul lui, pentru cei mai mulți copii români, pianul e un privilegiu pe care nu mulți părinți și-l permit. Accesul la pianul școlii nu este suficient pentru a studia dacă vrei să faci performanță, iar să ai propriul pian acasă este un efort financiar considerabil.

Citește articolul complet pe Cultura la Dubă.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce activități de vară potrivite să aleagă părinții pentru copii? Geta Costescu, psiholog: Părinții ar trebui să țină seama de ce vor copiii / Degeaba este copilul meu de 10 la matematică și la română, dacă el în toamnă nu este capabil să deschidă gura în raport cu colegii lui sau atunci când profesorul îi pune o întrebare

Copiii și părinții să aleagă împreună activitățile din programul de vară, după disponibilități și nevoi, în ordinea priorităților, încât la toamnă să fie pregătiți emoțional pentru un nou an școlar,…
Vezi articolul

Paradoxul România: elevii au printre cele mai încărcate orare cu Matematică în primii 9 ani de școală și printre cele mai slabe rezultate – raport OCDE / Instruirea intensivă la clasă nu înseamnă automat și rezultate bune, atrage atenția organizația care coordonează testările PISA

Deși elevii din România au peste 1.200 de ore de Matematică pe parcursul claselor P-VIII, performanța lor este una dintre cele mai reduse din Europa și nu numai atunci când…
Vezi articolul

Serie de evenimente susținută de APRIL

VIDEO Programul pentru școli al României trebuie îmbunătățit. Legislația să fie mult simplificată, să poată fi cu mai multă ușurință citită de către toată lumea, spune Ionel Moatăr – ISJ Caraș / Atâta timp cât va exista acest „preț cel mai mic”, s-ar putea să nu avem și calitatea cea mai bună – Cornelia Micicoi, CJ Timiș

Programul „Laptele și cornul”, cunoscut acum sub denumirea de Programul pentru școli al României, implementat încă din 2002, a jucat un rol crucial în alimentația zilnică a elevilor români. După…
Vezi articolul

Manualele care deschid lumea: laboratoare virtuale, hărți 3D, activități bazate pe investigație științifică, filmări cu drona, reconstituiri istorice digitale – în noile manuale pentru clasa a VIII-a pe care profesorii le pot alege până pe 30 iulie (P)

Între 16 și 30 iulie, profesorii din întreaga țară participă la prima rundă de selecție a noilor manuale școlare pentru clasa a VIII-a. Alegerile făcute acum vor influența modul în…
Vezi articolul

Material susținut de NextLab.tech

Profesoara Petruța Oprișoiu: Chiar dacă suntem o școală din mediul rural, elevii sunt fascinați de lumea roboților. Le-am dat curaj, încredere. Niciodată nu le-am spus „Nu o să puteți!”. Și am reușit

„Ținând cont de faptul că suntem o școală din mediul rural, elevii chiar sunt fascinați de lumea roboților. Aș încuraja orice profesor să încerce, pentru că se vor descurca și…
Vezi articolul