Coronavirus: Cum au abordat închiderea școlilor autoritățile din Italia și Franța

4.984 de vizualizări
Reguli pentru continuarea învățării după închiderea școlii, în Franța / Sursa: Ministerul francez al Educatiei
Autoritățile din Italia, țară grav afectată de epidemia de coronavirus, a anunțat săptămâna trecută închiderea școlilor, ca măsură pentru prevenirea și combaterea extinderii infecțiilor. Franța, țară afectată într-o mai mică măsură, a decis măsuri similare, la nivelul unor zone restrânse, arătând că este vorba strict despre o măsură preventivă. Italia a luat deciziile în situație de urgență, fără să fi făcut toate pregătirile preliminare necesare. Franța, pe de altă parte, are deja implementat un sistem pentru copii, în cazul închiderii școlilor. Cum au abordat cele două țări această decizie?
Studiu de caz: școli închise în Italia

În Italia, potrivit La Repubblica, în 4 martie a fost decisă, inițial, închiderea completă a cursurilor în zonele afectate cel mai grav și suspendarea cursurilor – adică personalul administrativ continuă să vină la școli – în restul țării. Măsura a fost luată după consultări cu președintele Institutului Superior de Sănătate. S-a ținut cont, totodată, de opinia unei comisii științifice care recomandase, cu o zi în urmă, închiderea evenimentelor sportive pe o perioadă de o lună, în întreaga țară. Guvernul nu a ținut însă cont de opinia experților numiți de Protecția civilă, care considerau măsura ineficientă.

Decizia de închidere a școlilor, reiese din relatarea La Repubblica, a fost luată în condițiile în care era în curs de analizare, încă, impactul acesteia asupra părinților. În acel moment, erau în proces de definire acțiuni precum posibilitatea ca, într-o familie, unul dintre părinți să poată să stea acasă cu copiii, pe perioada suspendării cursurilor. Alte măsuri invocate de politicieni – acordarea unui sprijin financiar pentru părinți (o alocație care să acopere în mare parte costurile pentru servicii de tip babysitting sau soluții prin care statul să acopere financiar concediile pentru părinții afectați).

În momentul când a fost luată decizia, nu existau mecanisme prin care să fie recuperată pierderea educațională cauzată de „vacanța” impusă de coronavirus, reiese din relatarea sursei menționate, ministrul educației din Italia fiind așteptat să ia măsuri în acest sens.

Măsura a fost aspru criticată de părinți, după cum relevă o relatare BBC care spun că elevii petrec oricum timp împreună în afara școlii. Sursa citată prezintă soluții folosite de diverse școli pentru continuarea studiilor – fie folosirea unor soluții de tip „virtual classroom”, fie servicii deja tradiționale pentru comunicarea în grupuri, precum WhatsApp, unde sunt distribuite lecții întregi.

Studiu de caz: școli închise în Franța

În Franța, țară unde numărul de cazuri de infecții Covid-19 a depășit o mie, dar epidemia este departe de nivelul atins în Italia, autoritățile au decis închiderea tuturor instituțiilor de învățământ preuniversitar în două departamente dintre cele mai afectate, Oise și Haut-Rhin, începând de luni, 9 martie.

Explicația oferită de Ministerul Educației pentru această decizie este dorința de a limita contactul între persoane, cu precizarea că nu este cauzată de faptul că aceste locuri ar fi mai periculoase decât altele. Aceeași autoritate insistă că tinerii și copiii par mai puțin predispuși să manifeste forme grave ale bolii, dar pot transmite virusul și le este mai greu să se supună instrucțiunilor sau restricțiilor de comportament necesare entru a limita răspândirea virusului. De aceea, arată ministerul, nu a fost luată o decizie similară și la nivelul instituțiilor de învățământ superior, unde instrucțiunile și restricțiile pot fi adaptate la sistemul educațional fără să fie compromisă continuitatea procesului de învățare.

Ministerul face trimitere la un set de reguli și servicii puse la dispoziția elevilor, în cazul în care sunt închise școlile. Sistemul de continuitate pedagogică pe o platformă educațională gratuită, pe grupe de vârstă, permite elevilor:

  • să mențină un contact regulat cu profesorii și colegii,
  • să participe la clase virtuale pentru întărirea cunoștințelor deja dobândite și pentru dobândirea de noi cunoștințe
  • să facă exerciții și teme

Citește și:


2 comments
  1. In Italia, elevii primesc teme, trimit temele făcute, primesc note in sistem on-line.
    Mi-au confirmat persoane aflate in Nordul Italiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Alina Nițu: Dincolo de o reformă din temelii a Școlii românești, se impune o lege a lustrației intelectuale care să producă efecte asupra impostorilor din educație care au produs, la rându-le, generații de impostori

Se pare că luna decembrie, în anii de cumpănă, vestește o iarnă a vrajbei noastre, măcar că începe cu Ziua Națională. An de an, batjocorită cu discursuri deșănțate, biata noastră…
Vezi articolul

EXCLUSIV Mircea Miclea: Creșterea normei didactice a profesorilor nu este nicidecum o soluție. Un profesor, mai ales în rural, trebuie să predea la 2-3 școli ca să-și facă norma actuală. Creșterea normei ar trimite profesorii să predea la și mai multe școli, ceea ce ar lovi calitatea prestației didactice / Care este soluția pentru scoaterea pilelor baronilor locali care predau acum la plata cu ora

Creșterea normei didactice a profesorilor ar adânci problemele educației și ar lovi exact calitatea actului didactic la care expunem copiii, atrage atenția profesorul Mircea Miclea. Concret, majorarea normei didactice ar…
Vezi articolul

Cercetătorul Dacian Dolean: Noi date științifice care arată cât de neechitabilă este școala din România și cât de dăunător este noul proiect de lege privind examinarea suplimentară pentru 50% dintre locurile la unele licee

Una dintre caracteristicile atipice ale școlii din România este inechitatea mare din educație. Deși există declarații la nivel oficial care să se alinieze cu cerințele UE, realitatea arată că discrepanțele…
Vezi articolul