COVID-19 este un substantiv de genul feminin, afirmă Academia Franceză

436 de vizualizări
Atunci când vorbesc despre COVID-19, francezii folosesc în majoritatea lor, până în prezent, forma de masculin, însă prestigioasa Academie Franceză a reamintit o regulă gramaticală în virtutea căreia numele acestei boli ar trebui să fie utilizat la feminin, aşa cum se întâmplă deja în Canada, informează AFP.

Într-un comunicat publicat la sfârşitul săptămânii trecute, membrii Academiei Franceze reamintesc faptul că numele maladiei, COVID-19, „este un acronim pentru ‘Corona Virus Disease 2019’ (‘Maladia Coronavirus 2019’) şi că prescurtările şi acronimele împrumută genul substantivului care constituie nucleul sintagmei din care au devenit o abreviere”. Ei au dat ca exemple compania feroviară naţională franceză, SNCF (Societatea Naţională a Căilor Ferate) – căci „societate” este de genul feminin -, CIO (Comitetul Internaţional Olimpic) – întrucât „comitet” este un substantiv de gen masculin în limba franceză – şi CIA (Agenţia Centrală de Informaţii) – deoarece termenul „agenţie” are genul feminin.

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Amendamentul care i-ar amnistia pe plagiatori a primit vot pozitiv în ședința de luni a Comisiei de Învățământ a Camerei Deputaților. USR a încercat întoarcerea la Comisie, dar propunerea a fost respinsă / Pălărie: Dacă trece de plen, vom sesiza CCR

Al doilea amendament-surpriză care i-ar amnistia pe plagiatori, după cum a avertizat USR, a trecut, luni, de Comisia de Învățământ a Camerei Deputaților, cu 11 voturi pentru și 6 împotrivă.…
Vezi articolul

Schimbări curriculare în toate ciclurile de învățământ preuniversitar, de la cel antepreșcolar la liceu, propuse în Raportul QX privind situația în educație, fără formule sau ținte clare

Raportul-diagnostic în educație și cercetare, prezentat luni de ministrul Daniel David,  include printre ideile de reformă propuse și o reformă curriculară. În acest sens, documentul oferă detalii doar despre schimbările…
Vezi articolul

BREAKING Creșterea salariului de la 1 ianuarie 2024, cerută de profesori, nu este în proiectul de ordonanță de urgență publicat de Guvern, ci tot în nota de fundamentare / Majorarea promisă de 25% reprezintă de fapt 300 de lei brut pentru toate cadrele didactice și auxiliare, față de nivelul din OUG 53/2023

Creșterea salariului de la 1 ianuarie 2024, cerută de profesori, nu este în proiectul de ordonanță de urgență publicat de Guvern, ci tot în nota de fundamentare, potrivit proiectului pus…
Vezi articolul