Cred că cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la clasă, spune filologul Liviu Papadima: Profesorii sunt și ei, ca orice tagmă profesională, de multe tipuri: o treime de profesori buni și foarte buni, o treime mediocri și o treime slabi și foarte slabi

1.408 vizualizări
Foto: Liviu Papadima / captură – TVR+
Filologul Liviu Papadima, profesor la Universitatea din București, a declarat, la emisiunea Educația la putere de la TVR 2, că „cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la școală”. Acesta a mai spus că, în mediul universitar, avem „o treime de profesori buni, foarte buni; o treime mediocri; o treime slabi și foarte slabi”.

”Cred că cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la școală. Deci, în clase diferite sunt planete diferite. Cum era titlul celebru al unei cărți. (…) Așa arată lucrurile”, a precizat Liviu Papadima

Moderatoare: Implicit o critică, dar constructivă, adusă profesorilor. De la ei se așteaptă adevărata resetare a educației în România?

Liviu Papadima: E o critică adusă iarăși ipocriziei. Profesorii sunt și ei, ca orice tagmă profesională, de multe tipuri, inclusiv la universitate, ce-am descoperit și eu, văzând și alte universități, predând la Universitatea din Viena 5 ani, unei peste alții, aceeași regulă ca și în Universitate din București, în linii mari: o treime de profesori buni, foarte buni; o treime mediocri; o treime slabi și foarte slabi. Deci, în mediul universitar. (…) Învățământul s-a masificat imens și nu mai putem să zicem că e doar locul unei super elite (…).

Moderatoare: Ne doare procentul de 66% de slabi și mediocri.

Liviu Papadima: Asta e. Un profesor mediocru e un profesor foarte bun.

Moderatoare: Foarte bun?

Liviu Papadima: Da, atâta vreme cât își face treaba. (…) M-am săturat de excepționalismul românesc.

Citește și:
Profesorul Liviu Papadima: Dacă aduci texte neatractive la clasă, vei avea o reacție de respingere din partea elevilor și nu o să ai pe ce construi. Textele sunt la liber, le selectează profesorul cu ajutorul manualului, cu ajutorul copiilor. Intervenția profesorului e crucială

4 comments
  1. Un indiciu infailibil al mediocrității profesorului (sau al activității de la clasă, egală cu ZERO)
    este cu siguranță nota zece dată (invariabil gratuit, desigur) intregii clase, fără excepție. Și nu de puține ori chiar și absenților. Ia uitați-vă prin cataloage la ce discipline se intâmplă asta, an de an, semestru de semestru, modul de modul,…
    Așa, nimeni nu are de comentat, de ce ar avea, nu?

      1. Ciocane mamă, imi pare că te-ai regăsit in indiciul de mai sus (cel al mediocrității), motiv pentru care iți plâng de milă. Deh, e plină lumea de inadaptați dar … exprimarea fiind liberă, abundă de lături. Așa-i Gică?

      2. Ce facem cu profesorii de limba romana?Vin la școală sa fie prezenți,ca apoi la sfarsit de luna sa poată incasa salariul.Ne mirăm cum de copiii sunt catalogați ca fiind analfabeti funcționali, când profesorii sunt întrați în învățământ pe pile sau politic.Vai și amar de tarisoara asta ca nu știu cine va mai fi capabil în viitor sa o poată gestiona într.un mod normal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

FOTO: Un Parc Științific și Tehnologic al Universității din Oradea va putea dezvolta de anul viitor proiecte în domenii precum spațiu, mediu, energie, folosind eco-nano-tehnologii, spune președintele Consiliului județean Ilie Bolojan / Lucrările încep în aprilie

Din toamna anului viitor, proiectele tehnice ale firmelor partenere și ale Universității din Oradea vor putea fi dezvoltate într-un parc Științific și Tehnologic, spune președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan. Lucrările…
Vezi articolul

Gafă a președintei comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților, Natalia Intotero (PSD): „Am reușit! De săptămâna viitoare, școlile și grădinițele pot trece în sistem fizic prin decizie proprie, dacă rata de incidență a scăzut sub 3 la mie. Fără rate de vaccinare și alte idei nefaste” / Școlile și grădinițele au trecut chiar de astăzi la ore față în față, indiferent de rata de vaccinare, în localitățile cu incidență sub 3 la mie

Gafă a președintei Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților, Natalia Intotero (PSD). Aceasta a anunțat astăzi, printr-un comunicat de presă, că de săptămâna viitoare școlile și grădinițele îi pot aduce…
Vezi articolul

Mathias Corvinus Collegium, organizație educațională asociată guvernului Orban, cu activități și în România, nu operează ca parte a sistemului național de învățământ sau ca furnizoare de educație după sisteme străine, precizează Ministerul Educației / Concursurile sale, inclusiv unul istoric în curs de desfășurare, nu sunt recunoscute sau susținute de minister

Mathias Corvinus Collegium (MCC), organizație educațională din Ungaria apropiată guvernului Viktor Orban și care desfășoară și în România o serie de activități care îi vizează pe elevi și studenți, nu…
Vezi articolul