Crește abrupt riscul de sărăcie în rândul românilor care au doar școala primară sau liceul

156 de vizualizări
risc saracie educatie
În 2017 România a fost pe locul al doilea de la coadă în privința numărului de persoane aflate în risc de sărăcie, în Uniunea Europeană. Într-un raport publicat recent de Eurostat, Sustainable development in the European Union, care contabilizează progresele făcute de UE pentru împlinirea țintelor propuse, apare legătura directă dintre sărăcie și nivelul de educație. Cel mai mare impact al sărăciei este, potrivit acestor date, în familiile în care părinții au cel mult liceul, iar copiii lor sunt mai mici de 6 ani (peste 64% la nivelul UE).
  • Eurostat pune pe locul al doilea, după șomaj, nivelul de educație al părinților, ca explicație pentru familiile în risc de săracie
  • În ultimii trei ani avem o creștere alarmantă (până la nivelul din 2011) a procentului persoanelor aflate în risc de sărăcie care au doar școala primară, gimnaziu și liceul.

Persoane aflate în risc de sărăcie din rândul celor cu studii medii (maximum clasa a 10-a)

20102011201220132014201520162017ANUL
57.956.356.956.757.150.15156.2PROCENTUL %
SURSA: Eurostat

Cu cât nivelul de educației este mai mare, cu atât sărăcia este mai redusă.

De exemplu, riscul de sărăcie și excluziune socială este prezent în doar 7,1% în rândul populației cu studii superioare, iar procentul scade de la an la an.

La nivel european, România era în 2017 pe locul al doilea, după Bulgaria, în topul statelor cu cei mai mulți oameni aflați în risc de sărăcie sau excluziune socială.

Clasamentul statelor europene după procentul persoanelor aflate în risc de sărăcie (Eurostat)
  1. Bulgaria 38.9%
  2. România 35.7%
  3. Grecia 34.8%
  4. Lituania 29.6%

………

28. Cehia 12.2%

Ce înseamnă oameni aflați în risc de sărăcie?

Într-un mod simplificat este vorba despre oameni afectați de cel puțin una dintre aceste trei forme de sărăcie: venituri insuficiente, deprivare materială severă și lipsa locurilor de muncă.


1 comment
  1. Pingback: Site Title
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Școala online și la distanță, într-un reportaj TVR Iași. Profesor: Greșeala a fost de atunci, din martie, când s-a anunțat că elevii pot trece clasa cu o notă, două sau chiar cu niciuna, doar cu media din primul semestru. Ei consideră că tot așa va fi și acum

Școala online fără conexiune la internet și fără suficiente echipamente digitale pentru toți copiii este o realitate dureroasă în satele românești. Profesorii se plimbă din poartă în poartă cu fișe…
Vezi articolul

PARADOX Una dintre priorităţile bugetare ale Ministerului Educaţiei este susţinerea manualelor Editurii Didactice şi Pedagogice, desi acelaşi minister a renunţat la manualele unice

În proiectul de Buget pe 2019, adoptat de Guvern, una dintre priorităţile Ministerului Educaţiei la capitolul învăţământ preuniversitar este „susţinerea Societăţii Editura Didactică şi Pedagogică S.A.”. Este apoi precizat şi…
Vezi articolul

Finanțarea școlilor după nevoile lor reale, restructurarea formării inițiale a profesorilor, curriculum bazat pe competența “a învăța să înveți” – priorități pe termen mediu ale Ministerului Educației, pentru învățământul preuniversitar

Restructurarea sistemului de formare inițială a profesorilor, o finanțare a școlilor legată de nevoile reale ale acestora, revizuirea evaluărilor elevilor și folosirea sistemelor informatice pentru aceste evaluări se numără printre…
Vezi articolul

Sindicatele din educație „Spiru Haret” și părinții cer desființarea Consiliului pentru finanțarea învățământului: este puternic politizat

Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret“ și Federația Asociațiilor de Părinți cer desființarea Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (CNFIP). „Acest organism este unul puternic politizat, iar deciziile luate nu…
Vezi articolul