Crește abrupt riscul de sărăcie în rândul românilor care au doar școala primară sau liceul

[jp_post_view]
risc saracie educatie
În 2017 România a fost pe locul al doilea de la coadă în privința numărului de persoane aflate în risc de sărăcie, în Uniunea Europeană. Într-un raport publicat recent de Eurostat, Sustainable development in the European Union, care contabilizează progresele făcute de UE pentru împlinirea țintelor propuse, apare legătura directă dintre sărăcie și nivelul de educație. Cel mai mare impact al sărăciei este, potrivit acestor date, în familiile în care părinții au cel mult liceul, iar copiii lor sunt mai mici de 6 ani (peste 64% la nivelul UE).
  • Eurostat pune pe locul al doilea, după șomaj, nivelul de educație al părinților, ca explicație pentru familiile în risc de săracie
  • În ultimii trei ani avem o creștere alarmantă (până la nivelul din 2011) a procentului persoanelor aflate în risc de sărăcie care au doar școala primară, gimnaziu și liceul.

Persoane aflate în risc de sărăcie din rândul celor cu studii medii (maximum clasa a 10-a)

20102011201220132014201520162017ANUL
57.956.356.956.757.150.15156.2PROCENTUL %
SURSA: Eurostat

Cu cât nivelul de educației este mai mare, cu atât sărăcia este mai redusă.

De exemplu, riscul de sărăcie și excluziune socială este prezent în doar 7,1% în rândul populației cu studii superioare, iar procentul scade de la an la an.

La nivel european, România era în 2017 pe locul al doilea, după Bulgaria, în topul statelor cu cei mai mulți oameni aflați în risc de sărăcie sau excluziune socială.

Clasamentul statelor europene după procentul persoanelor aflate în risc de sărăcie (Eurostat)
  1. Bulgaria 38.9%
  2. România 35.7%
  3. Grecia 34.8%
  4. Lituania 29.6%

………

28. Cehia 12.2%

Ce înseamnă oameni aflați în risc de sărăcie?

Într-un mod simplificat este vorba despre oameni afectați de cel puțin una dintre aceste trei forme de sărăcie: venituri insuficiente, deprivare materială severă și lipsa locurilor de muncă.


1 comment
  1. Pingback: Site Title
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un proiect susținut de Fundația Terre des hommes România

Ești implicat într-un conflict la școală, agresat sau agresor? Soluția poate fi găsită și prin proiectul de promovare a justiției restaurative I-RESTORE

Implicarea socială a tinerilor pare dificilă dacă ascultăm unele voci. Totuși în organizații sunt mulți tineri voluntari care lucrează pentru idealurile lor. De exemplu, un grup de tineri entuziaști s-au…
Vezi articolul

Material susținut de Cambridge International Education

Acreditarea ca școală internațională Cambridge a unei școli de stat / Steluța Ștefănescu, Country Manager în România, despre formarea profesorilor: Vrem să vedem dacă profesorul, dincolo de a cunoaște materia foarte bine, are și cunoștințele de limba engleză, are și metodica pe care o folosește la clasă deschisă către modern și către această învățare activă, centrată pe elev

Școlile de stat din România pot de anul acesta să aplice pentru a preda și pe programele din curriculumul britanic conceput de Cambridge University, pe lângă curriculumul românesc. Cambridge International…
Vezi articolul

Trei categorii de persoane care nu vor încă să se vaccineze, identificate de Laura Butaru, directoarea Colegiului Pedagogic „Ștefan Odobleja”: Trebuie identificate niște modele și scheme de comunicare pentru fiecare dintre ele

Există cel puțin trei categorii de persoane care nu vor încă să se vaccineze, a spus profesoara de pedagogie Laura Butaru, directoarea Colegiului Național Pedagogic „Ștefan Odobleja” din Drobeta-Turnu Severin,…
Vezi articolul