Cum pregătește o școală din Franța elevii de ciclu primar să se ferească de pericolele din mediul online. „Bao”, ursul panda care îi învață pe copii cum să fie în siguranță pe rețelele sociale

272 de vizualizări
Foto: captură – YouTube
Într-o școală din orașul francez Bessan, în sudul țării, elevii de ciclu primar sunt învățați cum să se ferească de pericolele din mediul online, de pe rețelele de socializare, cu ajutorul unei aplicații-pilot, scrie publicația FranceBleu. Aceasta are o interfață prietenoasă, iar personajul principal este un urs panda, Bao, care întâmpină diferite situații, spre exemplu bullying online sau „prietenii” de pe internet.

„Timpul petrecut de un copil pe internet a crescut dramatic de la criza din domeniul sănătății și de la diversele carantine, uneori fără supravegherea părinților. Iar un copil poate fi expus la pericole”, notează sursa citată.

Jocul a fost lansat de autoritățile din educație, în cadrul unui proiect Erasmus alături de Suedia și Anglia. Este în fază pilot, deocamdată. „Copiii au îmbrățișat imediat proiectul și astfel au contribuit la îmbunătățirea acestuia”, a declarat Harold Eucar, profesor responsabil de o clasă de elevi cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani cu dizabilități cognitive la școala primară Victor Hugo.

Jocul „Bao” este, practic, povestea unui panda care vrea să fie un mare aventurier. Ursul panda Bao pornește într-o călătorie prin jungla internetului. Jucătorilor li se propun diferite teme: utilizarea rețelelor sociale, cyberbullying, schimbul de informații și noțiunea de prieten, conform sursei citate.

Ce situații întâlnește Bao

O temă pe care o atinge aplicația este cyberbullyingul, adică bullying online. O întrebare este „O gorilă din jungla vecină îi vorbește urât lui Bao pe internet: ce faci?”. Variantele sunt:

  • „Vorbesc despre asta cu un adult de încredere”
  • „Semnalez cazul aplicației ‘Junglegram'”
  • „Vorbesc și eu urât cu gorila”
  • „O ignor”
Foto: captură – YouTube

Alt exemplu: Tema numărul 3 – schimbul de informații. „Rouky, ursul panda roșu, postează un ‘story’. În acest ‘story’, cascadele arătate nu există în realitate în junglă”, este problema din acest exercițiu.

  • „Story-ul est fără îndoială adevărat, le arăt și prietenilor mei”
  • „Verific informațiile”
  • „Ignor postarea”
  • „Râd de Rouky care crede orice de pe internet”, sunt variantele de răspuns, așa cum arată și captura foto de mai jos.
Foto: captură – YouTube

Tema 4 este „Comportamentele sănătoase care pot fi adoptate”. În acest caz, ursul panda Bao primește o cerere de prietenie pe o rețea de socializare de la un tigru, care sună așa: „Salut, Bao, sunt un mare fan al aventurilor tale. Locuiesc aproape de tine (în junglă). Putem fi prieteni?”.

Variantele pe care le pot alege copiii sunt:

  • „Accept cererea lui de prietenie”
  • „Verific să văd din ce zonă este”
  • „Vorbesc despre asta cu un adult”
  • „Îl blochez”.
Foto: captură – YouTube
VIDEO Prezentarea aplicației, pe canalul de YouTube al Academiei din Montpellier:

În august 2021, jocul a fost prezentat oficial în cadrul expoziției digitale Ax-les-Thermes. În luna martie a anului 2022, va fi la Bett Show din Londra, o expoziție de referință pentru sectorul internațional al e-educației.

Jocul este deschis tuturor părinților și copiilor care doresc să îl joace, conținutul fiind în limba franceză. Se poate juca după conectarea cu un cont Google, după crearea unui cont cu parolă și mail sau anonim.

Vezi și:
O aplicație de raportare a cazurilor de bullying în mediul online, lansată pentru elevi în Franța. “Vrem să semnalăm situațiile, nu să rămână în liniște, încât acestea să se oprească”, spune Ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer
VIDEO Cum combate un colegiu universitar din Franța agresiunea sexuală / Un instrument de realitate virtuală le arată studenților pericolele la care sunt expuse fetele. “Ideea este să le vorbim studenților adecvat, nu cu un discurs moralizator” – profesor francez
Sfaturi împotriva agresiunilor din mediul online, pentru copii și tineri, de la Centrul de Asistență Educațională Iași

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Cum să menții atenția elevilor la clasa pregătitoare o oră întreagă – metodă inter și transdisciplinară / Profesoara Corina Dudilă: Am fost plăcut surprinsă să aflu că au foarte multe informații legate de bani / Profesoara Carla San: Acest curs m-a ajutat și pe mine să îmi sedimentez anumite cunoștințe și să le pot preda mai departe

În județul Mureș, la Școala Gimnazială Iernut, proiectul LifeLab 2.0 by BCR este implementat și într-un cadru „dual”, unde orele de la clasa pregătitoare sunt susținute atât de un profesor…
Vezi articolul

Ore obligatorii pentru toți elevii și copiii de grădiniță, din acest semestru, introduse în curriculumul școlar ca activități de educație psiho-emoțională. Ministerul Educației a trimis școlilor fișe de lucru făcute de specialiștii Colegiului Psihologilor din România

Elevii și copiii de grădiniță vor fi implicați în activități obligatorii de educație psiho-emoțională, în semestrul al II-lea, după cum se arată într-un anunț al Inspectoratului Școlar Județean Mureș (ISJ…
Vezi articolul

VIDEO Admiterea la clasa a V-a în colegiile fără ciclu primar, desființată potrivit proiectului noii Legi a învățământului. Interviu cu Ioana Lazăr, secretar general al Ministerului Educației: Experții în educație nu recomandă un proces de selecție până la 12 ani

Admiterea la clasa a V-a ar putea să nu mai fie organizată de Colegiile Naționale, dacă nu au clase de învățământ primar, după cum apare în proiectul Legii învățământul preuniversitar. Ioana…
Vezi articolul