Cum va fi informatizată corectarea la Bacalaureat? Vom avea un centru de examen în fiecare județ, evaluatorii vor corecta online, sistemul poate evalua doar la grilă – anunță Cîmpeanu

[jp_post_view]
Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com
Corectarea digitalizată a lucrărilor de Bacalaureat va începe de anul viitor printr-un proiect pilot prin care va exista câte un centru de corectare online de către evaluatori în fiecare județ. „Vom avea un centru de examen în fiecare județ în care lucrările de bacalaureat vor fi scanate în fața candidaților, candidații vor avea câte un cod atribuit și, de asemenea, fiecare subiect din fiecare probă scrisă va avea alocat un cod în așa fel încât corectura să se poată face informatizat, profesorii-corectori să poată să evalueze online, deci vor fi centre-pilot în fiecare județ”, a declarat Sorin Cîmpeanu la conferința de presă de astăzi. El a adăugat că „sistemul ar putea să atribuie automat punctajul la grilă unde nu este vreo diferență între aprecierea evaluatorului și aprecierea softului.”

Decizia vine după ce anul acesta, atât la Evaluarea Națională cât și la Bacalaureat, au existat diferențe mari de note în urma recorectării lucrărilor contestate. Spre exemplu, ministrul a anunțat în conferința de presă de astăzi că 53.000 de lucrări de Bac 2021 au primit note mai mari din cauza subiectivismului uman de la toate materiile.

Mai jos, dialogul complet de la conferința de presă pe tema corecturii digitalizate a lucrărilor de Bac:

De la minutul 3:20 (în video-ul de la final)

Reporter: Domnule ministru, spuneați că o să analizați de ce 53.000 de lucrări au primit note diferite față de corectura inițială, ce credeți că s-a întâmplat acolo?

Cîmpeanu: „Subiectivismul uman, un lucru care poate fi eliminat printr-o procedură, așa cum am propus, de corectare digitalizată a lucrărilor pentru examenele naționale, începând cu evaluare clasa a II-a, a IV-a, a VI-a și clasa a VIII-a de anul viitor și începând cu o evaluare, într-un proces pilot, pentru Bacalaureat, tot de anul viitor. În acest fel se elimină subiectivismul uman, în acest fel putem avea rezultate mult mai concludente, nu doar la nivel de notă globală per disciplină, ci la nivel de notă pe fiecare subiect, în așa fel încât putem pregăti introducerea unui bacalaureat bazat pe evaluarea competențelor și nu a cunoștințelor.”

Reporter: Subiectivismul acesta va fi taxat în vreun fel?

Cîmpeanu: „Deja am cerut situația pentru Evaluarea Națională, avem 12 situații în care diferențele sunt inadmisibil de mari între prima corectură și a doua corectură, vom cere acest lucru și pentru examenul de Bacalaureat. Pot să vă spun că din cele 52.874 de note schimbate, aproape 6.000, mai exact 5.950 de note au diferențe mai mari de un punct. Avem situații și cu peste trei puncte diferență. Vom analiza situațiile concrete și vă vom aduce la cunoștință aceste analize și măsurile pe care le-am luat. Este vorba de subiectivism la toate disciplinele.”

Minutul 34:00

Cîmpeanu: „Corectarea informatizată la Bacalaureat va fi un proiect pilot începând de anul viitor, vom avea un centru de examen în fiecare județ în care lucrările de bacalaureat vor fi scanate în fața candidaților, candidații vor avea câte un cod atribuit și, de asemenea, fiecare subiect din fiecare probă scrisă va avea alocat un cod în așa fel încât corectura să se poată face informatizat, profesorii-corectori să poată să evalueze online, deci vor fi centre-pilot în fiecare județ.”

Reporter: Aceste lucrări vor fi corectate după și de către evaluatori?

Cîmpeanu: „Nu, pentru că evaluatorii vor corecta online, fără să se cunoască între ei, sistemul ar putea să atribuie automat punctajul la grilă unde nu este vreo diferență între aprecierea evaluatorului și aprecierea softului.”

https://www.facebook.com/www.edu.ro/videos/322481522757767

Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Dacă corectorii greșesc ,cu sau fără calculator,atunci creați teste grilă pe care să le evalueze doar calculatorul…

  2. De ce trebuie să sa corectam digitalizat?Suntem informaticieni?Ce treabă are partea umanistă cu calculatorul?Asta le-ați băgat și copiilor în cap.Vor să scrie doar la calculator….In curând vor uita sa se semneze cu litere de mână…

  3. ,,sistemul ar putea să atribuie automat punctajul la grilă unde nu este vreo diferență între aprecierea evaluatorului și aprecierea softului.” spune Câmpeanu…
    Sistemul poate să facă asta doar la testele online, nu la cele scanate, deșteptule!
    Prin varianta propusă profesorii vor sta cu ochii în tablete/laptopuri, adică nu vor mai avea lucrările în față! Probabil vor fi plătiți și cu spor de calculator :))
    Asta este diferența! Nimic nou sau bun!

  4. Pentru acest ministru „cod de bare”, informatizat, ignorant si incompetent:

    1. subiectivismul nu poate fi eliminat complet, in nici un caz prin procedura propusa; singurul lucru eliminat complet este ca profii sa nu se consulte intre ei, in rest pot sa-i recomand niste carti despre erorile la evaluare.

    2. „Este vorba de subiectivism la toate disciplinele” – doar o alta prostie debitata de acest ministru incompetent.

    Praf in ochi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lecții demonstrative pe 10 discipline și formare pentru metode de predare noi, susținute de cele mai performante colegii din Oradea – Eminescu și Gojdu – pentru toți profesorii din județul Bihor, pe 5 octombrie, de Ziua Educației. Înscrieri deschise – se acordă certificate de participare CCD

Eveniment de amploare, făcut de profesori, pentru profesori, la Oradea. Toți profesorii din școlile din județul Bihor sunt așteptați chiar de Ziua Educației la o serie inedită de workshopuri de…
Vezi articolul

ANALIZĂ Paradoxul cadourilor pentru educatoare și profesori la privat, explicat de un psiholog și un antropolog. De unde vine febra cadourilor dezbătute pe Whatsapp?

Câți bani punem pentru doamna și ce luăm? “Atențiile” pentru profesori și educatoare monopolizează zilele acestea discuțiile dintre părinți, pe grupurile de Whatsapp. Iar febra strânsului de bani pentru profesori…
Vezi articolul

BREAKING Școală de la 8 la 17 în programul de guvernare Bolojan. Proiectul prevede pilotarea și generalizarea orarului extins pentru elevi, profesorii vor avea o creștere a normei didactice, diferențiat în funcție de mediul de lucru și ciclul de educație, iar bursele vor fi „redimensionate”

Pilotarea și generalizarea programului Școală după Școală de la 8 la 17, creșterea normei didactice diferențiat și redimensionarea burselor concomitent cu creșterea performanței sunt câteva dintre propunerile din planul de…
Vezi articolul

Elevii din şcolile particulare autorizate și acreditate ar putea primi burse de performanţă şi de burse de merit, potrivit unui proiect de lege aflat în dezbatere / Calculele inițiatorilor arată că ar fi vorba de peste 15.000 de elevi beneficiari

Mai mulţi parlamentari de la toate partidele au depus la Camera Deputaţilor un proiect de lege potrivit căruia elevii de la şcolile private acreditate sau autorizate ar urma să beneficieze…
Vezi articolul