Cum vor fi selectate școlile din țară în care va avea loc testarea standardizată a elevilor – surse

[jp_post_view]
Foto: © Dreamstime.com
Selecția școlilor care vor participa la evaluarea standardizată ce va fi introdusă din acest final de an școlar pentru clasele I-VII și IX-XI, conform unui document transmis de Ministerul Educației partenerilor de dialog social și prezentat aici, urmează o grilă ce ține cont de diferențele urban-rural, potrivit surselor Edupedu.ro. Documentul prevede că aceste evaluări, care urmează să aibă loc în perioada 30 mai-10 iunie, se vor face în câte 7 unități de învățământ din fiecare județ, inclusiv câte una cu profil pedagogic. Ce fel de unități de învățământ vor participa?

Potrivit proiectului de ordin:

  • “La nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București, pilotarea evaluării standardizate se va organiza în câte 7 unități de învățământ, incluzând unități de învățământ cu profil pedagogic”.

Potrivit surselor Edupedu.ro, cu excepția capitalei București, selecția va fi făcută de către Minister împreună cu inspectoratele școlare județene, pe baza următoarelor criterii, urmărindu-se să fie alese „unități de învățământ de nivele valorice diferite”:

1. Un colegiu/liceu cu profil pedagogic.

2. O unitate de învățământ gimnazial din mediul urban mare (municipiu).

3. O unitate de învățământ gimnazial din mediul urban mic.

4. O unitate de învățământ liceal din mediul urban mic.

5. O unitate de învățământ gimnazial din mediul rural mic.

6. O unitate de învățământ gimnazial din mediul rural mare.

7. O unitate de învățământ liceal din mediul rural.

Despre proiectul de ordin:

Un document prin care se introduce din acest final de an școlar 2021-2022, evaluarea standardizată pentru clasele I-VII, și IX-XI-a, a fost trimis către partenerii de dialog social: părinți, elevi, sindicate, potrivit surselor Edupedu.ro. Evaluarea se va face în câte 7 unități de învățământ, din fiecare județ, incluzând unități de învățământ cu profil pedagogic, în perioada 30 mai – 10 iunie pentru elevii claselor I-a – a VII-a și în perioada 30 mai – 8 iunie pentru elevii claselor a IX-a – a XI-a.

  • Tot joi, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunțase o propunere pentru evaluarea standardizată digitală, „pentru început la nivel pilot dar pentru elevii claselor I-VII și mai apoi IX-XI, fără elevii din clasele terminale” pe care a înaintat-o companiei Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale, fără licitație publică. Amintim că Edupedu.ro a scris încă din 1 aprilie despre intențiile ministrului Educației.

Ordinul emis de ministrul Educației introduce organizarea pilotării evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022, cu scopul de a stabili nivelul competențe ale elevilor la finalul anului școlar.

Disciplinele la care se organizează Evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021 – 2022 sunt următoarele: 

a) pentru elevii claselor I-a – a VII-a, limba română și matematică;

b) pentru elevii claselor a IX-a – a XI-a, limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.

Citește și:
BREAKING Ordinul de ministru care introduce testarea standardizată pilot începând cu acest final de an școlar la toate clasele, mai puțin a VIII-a și a XII-a, la limba română și matematică, a fost trimis pentru consultare partenerilor de dialog social – DRAFT

Foto © VadymvdrobotDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Avantaje pentru profesorii și elevii vaccinați, anunțate de ministrul Educației: Beneficiind de o protecție sanitară crescută, vom vedea ce avantaje au în definirea scenariilor de funcționare a școlilor

Profesorii și elevii vaccinați, „beneficiind de o protecție sanitară crescută, vom vedea ce avantaje au în definirea acestor scenarii” de funcționare a școlilor care vor fi stabilite vineri, a declarat…
Vezi articolul

DOCUMENT Granturi de câte 8 milioane de euro pentru universități ca să construiască noi spații de cazare, de cantină, de recreere și lectură. Condiție: cel puțin 40% din aceste locuri vor fi rezervate studenților din medii defavorizate

Universitățile pot obține granturi de câte 8 milioane de euro pentru construcția de noi spații de cazare, de cantină, de recreere și lectură din campusurile universitare, conform unui apel al Ministerului Educației.…
Vezi articolul

Bursele de excelență pentru elevii olimpici care învață în școli particulare nu s-au plătit până acum, la 3 luni de la debutul școlii. Președintele Federației Părinților anunță că banii nu vin de la Ministerul Educației, ci „de la centru“ și că „se așteaptă publicarea unei hotărâri de guvern”

Elevii din școlile private sau confesionale, care au dreptul la burse de excelență olimpică unu și doi, la fel ca elevii de stat, conform regulilor de acordarea burselor în acest…
Vezi articolul

Mărturia unei foste consumatoare de droguri, în fața câtorva mii de elevi din Sibiu: De la eleva eminentă, olimpică premiantă, am ajuns să dorm prin scări de bloc, pe cartoane. Am distrus totul în jurul meu / Georgiana Drăgan Moldoveanu este în prezent directoarea unui centru de fete care luptă cu dependența de droguri VIDEO

Directoarea Centrului de fete House de la Teen Challenge Romania, Georgiana Drăgan Moldoveanu, fostă consumatoare de droguri, le-a povestit joi, câtorva mii de elevi din municipiul Sibiu, strânşi în Sala…
Vezi articolul