Dacă ne raportăm la Uniunea Europeană, puneți condiția ca profesorii să fie salarizați ca în Uniunea Europeană, spune Mircea Bertea, președintele Asociației Naționale a Colegilor și Liceelor Pedagogice din România

[jp_post_view]
Mircea Bertea / Foto: UVT
Mircea Bertea, președintele Asociației Naționale a Colegilor și Liceelor Pedagogice din România a spus în cadrul unei dezbateri în comisia de afaceri europene la Senat, organizată luni, că „educație fără profesori dedicați nu se poate face. Nu există școală cu elevi buni, fără profesori buni”. Declarațiile sale vin contextul în care proiectele legii Educației, în varianta Ligia Deca, obținută pe surse de Edupedu.ro, prevede că liceele pedagogice nu vor mai putea forma învățători.

Președintele Asociației Naționale a Colegilor și Liceelor Pedagogice din România spune în dezbaterea de la Senat de luni, 13 februarie, că „dacă rezolvăm problema profesorului, vom rezolva și celelalte probleme (din sistemul de învățământ – n. red.)”. El face referire la faptul că potrivit proiectului legilor Educației, varianta Ligia Deca, obținut pe surse de Edupedu.ro, liceele pedagogice nu ar mai putea forma învățători, pentru prima oară de la înființarea acestor licee. Mai exact, absolvenții de liceu pedagogic nu ar mai fi educatori-învățători, ci doar cea educatori-puericultori. Acest lucru înseamnă că liceenii formați în liceele pedagogice vor putea preda doar copiilor din creșe și grădinițe. Până acum, liceele pedagogice aveau și specializarea de educator-învățător. – detalii aici

„Deci vorbim despre echitate. În centrul activității noastre este elevul, dar nu uitați, vă rog, profesorul. Educație fără profesori dedicați nu se poate face. Nu există școală cu elevi buni, fără profesori buni. Dacă rezolvăm problema profesorului, vom rezolva și celelalte probleme: corupția în educație și meditațiile. Suntem o țară de meditații, știm foarte bine. Se fac meditații, nu numai acasă. Se fac meditații la școală, sunt after-school-uri particulare în școli. Dacă vrem să vedem, le vedem. Dacă nu vrem să nu le vedem, nu le vedem. Așadar, problema profesorului trebuie rezolvată. Tot spunem, ne raportăm la Uniunea Europeană, dar vă rog, întrebați și puneți în aceste proiecte și condiția ca aceste cadre didactice să fie salarizate că în Uniunea Europeană. Poți să-i pretinzi omului în momentul în care și plătești în legătură cu zonele defavorizate. Aici îmi pare rău să constat că societatea civilă, în general, ONG-urile au făcut mai mult și fac mai mult decât Ministerul Educației. Prin urmare, este un plan de măsuri”, spune Mircea Bertea.

Președintele Asociației Naționale a Colegilor și Liceelor Pedagogice din România a vorbit și despre proiectele legilor Educației, pe care le-a criticat până acum. În special propunerea privind liceele pedagogice care nu ar mai putea forma învățători. Ministerul Educației nu a prezentat public o analiză sau motivele pentru care vrea să aplice această măsură.

Despre noile legi ale educației știm și noi mult mai puțin decât știți dumneavoastră, că am înțeles că nici dumneavoastră nu știți foarte multe, dar în principiu, legile, din ce am văzut eu pe surse, din multe puncte de vedere, nu sunt legi, sunt metodologii. Legea trebuie să stabilească, din câte știm, principiile și să fie un document strategic, nu să rezolve probleme punctuale care, astăzi sunt mâine nu mai sunt”, a mai spus Mircea Bertea.

Amintim, o scrisoare deschisă semnată de 29 de licee pedagogice către Președinte, Parlament și Ministerul Educației să nu desființeze specializarea de învățător de la aceste școli. – detalii aici

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Florian Lixandru a spus recent că „pregătirea pe care o oferă liceul pedagogic, prin cei 4 ani de practică pedagogică, nu este egalată de cei 3 ani de facultate”. – detalii aici

Citește și:
Liceele pedagogice nu vor mai putea forma învățători pentru prima dată de la înființarea acestora, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar – surse
Scrisoare deschisă semnată de 29 de licee pedagogice către Președinte, Parlament și Ministerul Educației să nu desființeze specializarea de învățător de la aceste școli
Peste 20 de mii de semnături în 5 zile pentru petiția prin care zeci de licee pedagogice cer Ministerului Educației, Parlamentului și Președintelui să nu desființeze specializarea de învățător de la aceste școli

Lixandru, Ministerul Educației: Pregătirea pe care o oferă liceul pedagogic, prin cei 4 ani de practică pedagogică, nu este egalată de cei 3 ani de facultate / Nu este normal să îngrădesc dreptul la un post titularizabil pentru faptul că nu ai un parcurs educațional conform unor „tendințe europene”
Guvernul va veni cu o decizie în privința salarizării personalului nedidactic din școli până la sfârșitul săptămânii, susține liderul sindical Marius Nistor: Trebuie să-și calculeze banii și să ne dea răspunsul

4 comments
  1. toți stupizii ajung miniștri secretari de stat în Ministerul educației toți vor sa schimbe sa modifice sa modifice apoi modificarea să facă învățământ că în Franța sau Finlanda sa umilească profesorii să le dea salarii cât mai mici iar la elevi care sunt stăpânii absoluți ai profesorilor,drepturi multe,bani, fără teme acasă fără să i exmatriculezi …etc etc profesorii sunt umiliți zi de zi nu au voie sa zică nimic nu mai au arme cu care sa stăpânească huliganii și japitele ce bântuie în haite școala” românească”…da vrem salarii că în Europa și un un învățământ tradițional românesc…cui nu-i place este liber să se ducă unde vede cu ochii..carte și disciplină.sa dispară mediocrii digitali!!!digitalizarea impusă aiurea este o mizerie ce duce la analfabetism funcțional

  2. Profesorii trebuie tinuti la limita subzistentei, in ultimi ani numarul posturilor din invatamant au scazut de 3 ori, prin desfiintarea multor scoli si scaderea numarului de elevi, daca aceeasi banii alocati salariilor, ar fi fost distribuiti cadrelor ramase in sistem atunci salariul lor ar fi crescut de 3 ori.
    Se putea rezolva salarizarea decenta a profesorilor fara eforturi financiare suplimentare, dar acesti bani au ajuns in alte buzunare.

  3. Am o mare nelamurire, de ce in educator de la invatamantul prima are salariu cu 10% mai mare decat un profesor de liceu care are aceeasi vechime si acelasi grad.
    Oare este corect?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii au conținuturi prea încărcate, spune Ministrul Educației / 25% din timpul alocat disciplinelor va fi dedicat activităților de consolidare, remediale și pentru aplicarea cunoștințelor în viața de zi cu zi, pentru toate ciclurile de învățământ

Măsura prin care 25% din timpul alocat unei discipline este rezervat activităților de consolidare, remediale și pentru aplicarea practică a cunoștințelor în viața de zi cu zi va fi extinsă…
Vezi articolul

Invitat să semneze un proiect de lege care elimină renunțarea voluntară la titlul de doctor din Legea Educației, măsură introdusă chiar de el în 2014, Sorin Cîmpeanu a ezitat: Vom citi, vom analiza și vom semna, după ce vom înțelege

Întrebat în cadrul audierii dacă semnează un proiect de lege inițiat de USR, cu privire la interzicerea renunțării voluntare la titlul de doctor, ministrul Educației a răspuns că are nevoie…
Vezi articolul

Ministerul Educației și Cercetării ignoră propriile reguli de transparență: întârziere de peste un an pentru un raport care ar trebui să detalieze cum au fost cheltuite fondurile speciale aflate la dispoziția ministrei Ligia Deca

Ministerul Educației și Cercetării întârzie de peste un an publicarea unui raport privind fondurile pentru „situații speciale” din mediul universitar, fonduri aflate la dispoziția ministrului. Întârzierea apare după ce și…
Vezi articolul