Daniel David, președintele Consiliului Rectorilor, despre sprijinirea studenților români în străinătate: Orice susținere pentru studenți e bună dacă e ghidată de echitate și de o „politică academică deșteaptă, ce include obligatoriu excelența”

[jp_post_view]
schimbarea stilului de viață în perioada epidemiei
Foto: captură – EBS Radio
Orice sprijin pentru studenți “este bun dacă este ghidat de două valori” – echitatea, respectiv “o politică academică deșteaptă, care include obligatoriu și excelența”, consideră Daniel David, președintele Consiliului Național al Rectorilor (CNR). Acesta a apreciat, pentru Edupedu.ro, că proiectul guvernamental de a sprijini financiar tinerii care studiază afară “nu este o idee rea, dar trebuie gândită bine, ca să fie implementată bine și cu consecințe pozitive, pentru că putem avea o idee bună care să fie implementată prost, cu consecințe negative”.

Daniel David, președinte CNR și rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, pentru Edupedu.ro:

  • “Orice mod de susținere a studenților este bun dacă este ghidat de două valori: să existe o componentă de echitate, respectiv să aibă în spate o politică academică deșteaptă, care include obligatoriu și excelența. Spre exemplu, prin prisma valorii de echitate, trebuie gândit în ce măsură sunt dezavantajați studenții din țară. Prin prisma calității politicii academice, eu aș susține studenți care doresc să studieze în programe care se află, în ranking-urile internaționale după domenii, mult peste ce avem în țară, pentru că altfel ar părea că statul nu are încredere în propriile universități și în programele pe care le susține în țară. Dacă specializarea X este în ranking-ul internațional mult peste ce există în țară – și trebuie definit acest “mult” cu atenție -, putem să ne gândim la acest lucru, mai ales în domenii de interes pentru țară. În sinteză, nu este o idee rea, dar trebuie gândită bine ca să fie implementată bine și cu consecințe pozitive, pentru că putem avea o idee bună care să fie implementată prost, cu consecințe negative.”
Citește și: 
Trei organizații ale elevilor și studenților critică proiectul guvernului de a-i sprijini financiar pe cei care vor să studieze în străinătate: o soluție “falsă și nefundamentată”
Deputatul Marilen Pirtea, rector al Universității de Vest din Timișoara, susține proiectul guvernului de a sprijini financiar studiile tinerilor români în străinătate, proiect calificat de prorectorul UVT drept un “credit populist”
Întoarcerea studenților din străinătate nu ține de un credit populist, ci de ce se întâmplă aici. Oamenii vor un sistem de sănătate solid, un sistem de educație echitabil și performant, servicii publice prompte – Mădălin Bunoiu, prorector al Universității de Vest din Timișoara
Guvernul ar putea finanța studiile pentru tinerii care vor să învețe în străinătate. Absolvenții care se întorc în țară nu ar mai fi nevoiți să returneze banii

Amintim că săptămâna trecută un comunicat anunța că tinerii care vor să studieze în străinătate ar putea primi un sprijin financiar din partea statului pe care nu vor fi nevoiți să-l returneze dacă se întorc să lucreze în România, potrivit unui proiect la care lucrează autoritățile – detalii despre proiect aici.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Noile măsuri de prevenire a răspândirii Covid-19, valabile de astăzi, sâmbătă, 8 ianuarie. Se interzic măștile textile sau din plastic / În școli și pe stradă, obligatorie masca medicală sau de tip FFP2

Începând de astăzi, 8 ianuarie 2022, masca de protecție trebuie purtată în toate spațiile publice închise și deschise, adică și pe stradă, potrivit noilor măsuri anunțate și reglementate de Ministerul…
Vezi articolul

DOCUMENT Metodologia de evaluare a profesorilor: Fișele se completează la final de semestru, iar profesorii prezintă elevilor, în prima săptămână din semestrul următor, propunerile de îmbunătățire a activității de la clasă / Fișa de feedback semestrial, modificată de minister

Evaluarea profesorilor de către elevi se realizează prin intermediul unei fișe de feedback semestrial, care este completată de către elevi în penultima săptămână a fiecărui semestru, se arată în metodologia…
Vezi articolul