Daniel Funeriu: Cea mai mare sursă de infecţii nozocomiale (ale creierului) din România sunt universitățile

[jp_post_view]
Daniel Funeriu / Foto: Facebook.com
Fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, scrie într-un text publicat pe Facebook despre faptul că „cea mai mare sursă de infecţii nozocomiale (ale creierului) din România sunt universitățile”.

Recunosc, am greşit. Şi am greşit foarte grav”, scrie Daniel Funeriu. „Când ai nişte cutume într-un sistem profund toxic pentru o țară, aşa cum e sistemul universitar românesc, ai două variante: 1) schimbi sistemul, sperând că se vor schimba cutumele şi comportamentele toxice sau 2) faci din cutumele toxice lege, consolându-te că „asta e tradiția noastră”. Reamintim că fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, a criticat decizia Guvernului prin care a aprobat vineri în şedinţă, eliminarea criteriilor de etică şi integritate din concursurile şi evaluare în cercetare şi învăţământul universitar, fapt semnalat de Edupedu.ro

Citeşte mai jos textul integral:

Cea mai mare sursă de infecţii nozocomiale (ale creierului) din România sunt universitățile: revin asupra opiniilor mele referitoare la noul mod pesedist de ocupare a posturilor din universitați.

Recunosc, am greşit. Şi am greşit foarte grav. Când ai nişte cutume într-un sistem profund toxic pentru o țară, aşa cum e sistemul universitar românesc, ai două variante: 1) schimbi sistemul, sperând că se vor schimba cutumele şi comportamentele toxice sau 2) faci din cutumele toxice lege, consolându-te că „asta e tradiția noastră”.

Eu am aplicat şi militat ulterior pentru varianta 1. Pentru că nu cred că e normal ca nr de profesori să fie egal cu cel de conferențiari (vreo 4500 în vremea mea), pentru că eu cred că a fi profesor universitar reprezintă o mare chestie, nu doar o bifare a unor criterii şi, noh, merită şi el că e băiat bun, ş.a.

Azi constat că: a) covârşitoarea majoritate a universitarilor consideră că trebuie aplicată varianta 2: transformarea în lege a cutumelor toxice; b) majoritatea universitarilor văd postul de profesor ca o promovare de la sculer-matrițer la sculer-matrițer şef. Pentru mine normalitatea universitară e cea din sistemele în care m-am format: Franța, SUA, Japonia, Germania.

În oglindă, pentru ei, firescul e ceea ce au văzut de mici, şi prin urmare ceea ce caută să perpetueze. Deci cel inadecvat sunt eu, şi împreună cu mine puținii care cred că trebuie să fie altfel. În concluzie: ai cu cine dar nu ai pentru cine…

PS: având în vedere tradiția infecțiilor nozocomiale din spitale propun ca ele să fie băgate, prin lege, în categoria „sănătate curată”, că deh, aşa e la noi, ce să ne mai complicăm să avem spitale ca-n Germania, nu se aplică la noi!

PPS:
Ei sunt cuminţi…
Eu sunt nebun…
Dar cum Eu sunt ce-am fost mereu –
Poate că cel cuminte-s Eu –
Deşi de câte ori le-o spun,
Eu pentru Ei… sunt tot nebun.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMĂ ORĂ Directorii de școli, grădiniță și liceu vor avea normă didactică de predare 10 ore pe săptămână dacă îndeplinesc anumite condiții / Crește norma de predare a directorilor la 14 ore, dacă sunt mai puține formațiuni de studiu – proiect de metodologie

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică luni seara, 28 iulie, proiectul de hotărâre de Guvern privind metodologia prin care se stabilește degrevarea de normă didactică pentru directori. Proiectul prevede…
Vezi articolul

Lucrări de licență vândute de site-uri specializate în „servicii de copertare”. Cum se negociază cu un student / Ce spune autoritatea care poate închide astfel de site-uri / Anchetă a Poliției după cazurile semnalate de G4Media

Reporterii G4Media.ro și Info Sud-Est s-au dat drept studenți și au vorbit cu persoane din spatele mai multor site-uri care vând lucrări de licență pentru facultate la prețuri între 1.200 și 1.600…
Vezi articolul

Conferință online pentru profesori, elevi și părinți despre tipurile de competențe noi, ce devin deja obligatorii pentru absolvenții pregătiți pentru meseriile viitorului. Participă specialiști în educație, tehnologie și afaceri

Inițiativa „Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” continuă în 2022 eforturile pentru accesul elevilor și profesorilor la competențele digitale reale, contribuind la transformarea tehnologică în școlile din România și…
Vezi articolul