Deputat PSD, partid din coaliția de guvernare care a susținut măsurile și tăierile prin Legea Bolojan – atac la Daniel David, ministrul Educației susținut de liberali, pentru schimbările la norma didactică

[jp_post_view]
Foto: Constantin Duma – AGERPRES Foto
Deputatul PSD de Arad Mihai Fifor îl critică public pe ministrul Educației și Cercetării, Daniel David (susținut de PNL), pentru schimbările la norma didactică, afirmând că „profesorii nu trag la șaibă” și că „a pleca cu barda după dascăli va distruge ce a mai rămas din învățământ”.

Fifor scrie într-o postare pe Facebook că profesorii trebuie „să aibă vocație, nu să fie controlați cu biciul” și că în România există sate „unde copiii învață cu suplinitori”, criticând planurile de creștere a normei ca o abordare „stahanovistă”.

Declarațiile vin în contextul în care, din anul școlar 2025-2026, norma didactică de predare pentru profesorii de gimnaziu și liceu crește la 20 de ore pe săptămână, conform proiectului de Lege Bolojan care modifică printre altele și Legea învățământului 198/2023.

  • Proiectul, susținut de guvernul din care fac parte PSD – partidul lui Mihai Fifor, PNL – partidul care îl sprijină pe Daniel David, USR și UDMR, a fost asumat luni, 7 iulie, și prevede inclusiv creșterea normei cu 4 ore pentru profesorii cu grad didactic I care au activități de mentorat, ca măsură de reducere a cheltuielilor bugetare.

Postarea integrală, mai jos:

https://www.facebook.com/mvfifor/posts/pfbid02rwBtGJfVrecvyv52hW6hPTra99R5ATqxRVLPeieQUohbFdoVp1GGcV8pXrH88mYBl?locale=ro_RO

Fifor a criticat frecvent înainte de formarea guvernului actual incapacitatea coaliției de a decide măsuri clare – el a afirmat pe 20 iunie că „țara rămâne, încă o dată, suspendată între declarații, indecizii, orgolii și incapacitate de a coagula politic”.


2 comments
  1. Mărirea normelor este o crimă produsă nu de un academician, nu de un rector, nu de un psiholog, nu de un profesor, nu de un ministru al educației, nu de un om licențiat, nu de un doctor. Este o crimă produsă de o coadă de topor. Se știe că pădurii nu de topor îi este frică, ci de cozile de topor. Din nefericire, cozile de topor sunt valoroase, sunt prețuite, au o mare căutare pe piață, iar uneori se ascund sub titluri simandicoase.

  2. Daca tot il critica, de ce nu iau masuri. Ei sunt in parlament, ei sunt la guvernare. Ar fi indicat sa vada haosul pe care l-au creat. In tara asta legea mai are vreo valoare, regulile stabilite, tot de ei, mai conteaza. Mai avem dreptul la concediu in care sa imi revin, pentru ca din toamna trebuie sa ma prezint „fresh” in fata elevilor. DEZAMAGITA si atat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Profesoara Iuliana Căplescu, despre coiful de la Coțofenești, furat dintr-un muzeu în Olanda: Elevii întreabă la istorie, de două zile discutăm și verificăm informații / Este mare tristețe că doar așa revenim la termeni ca „muzeu”, „civilizație geto-dacă”

Este trist faptul că „doar în astfel de momente ne aducem aminte de termeni precum civilizație «geto-dacă», «patrimoniu cultural», «identitate națională», «muzeu»”, spune profesoara de istorie Iuliana Căplescu, de la…
Vezi articolul

Noile planuri-cadru pentru liceu sunt “în curtea” secretarului de stat din Ministerul Educației Bogdan Cristescu: Pe mine mă trageți de mânecă că nu am respectat termenul – încercăm să facem o treabă cât mai bună

Noile planuri-cadru de liceu, pentru care Ministerul Educației (ME) a încălcat în acest an pentru a doua oară termenul de publicare în dezbatere publică, vor fi anunțate în câte o…
Vezi articolul

Colegiul Național “Gheorghe Șincai” din București vrea să adopte modelul pilotat de Colegiul “Lazăr”, prin care elevii de clasa a XII-a merg doar 3 zile pe săptămână fizic la școală pentru materiile de BAC, în semestrul II / Proiectul de școală pilot „curăță” și orarul claselor IX-XI, organizând majoritatea disciplinelor pe module, nu pe tot anul

Colegiul „Gheorghe Șincai” își propune să preia modelul Liceului Gheorghe Lazăr din București, care în anul școlar 2021-2022 a aplicat un proiect pilot prin care în semestrul al II-a, elevii…
Vezi articolul