Dezbatere online pe tema propunerilor Ministerului Educației privind reintroducerea obligativității examenului și lucrării de licență și pentru finanțarea universităților / Înscrieri deschise până vineri, 13 decembrie

37.557 de vizualizări
Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com
Proiectele de ordine de ministru cu regulile de organizare și desfășurare a examenelor de absolvire, licență/diplomă și disertație și referitoare la finanțarea instituțiilor de învățământ superior de stat pentru anul 2025 sunt discutate online luni, pe 16 decembrie, de la ora 10:00, într-o dezbatere organizată de Ministerul Educației, potrivit unui anunț al instituției.

Linkul de conectare va fi comunicat persoanelor înscrise pe adresele de e-mail specificate, în data de 16 decembrie, până cel târziu la ora 09:00, anunță Ministerul Educației.

Potrivit sursei menționate, înscrierea pentru dezbaterea online:

  • se face prin intermediul unei solicitări trimise pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ropână în data de 13 decembrie 2024, ora 14:00;
  • datele necesare pentru înscriere vor include în mod automat: numele și prenumele participantului/reprezentantului legal, după caz, organizația pe care o reprezintă, numărul de telefon, adresa de e-mail pe care se dorește comunicarea link-ului de conectare, precum și confirmarea participării la dezbatere;
  • absența informațiilor solicitate atrage după sine neînscrierea la dezbatere.

„Se pot înscrie pentru a lua parte la dezbatere (în limita a 100 de participanți), în sistem online (videoconferință), toți cei interesați de optimizarea acestor proiecte: persoane fizice și juridice, organizații non-guvernamentale/ale societății civile, asociații profesionale, reprezentanți ai instituțiilor publice cu atribuții în domeniu, reprezentanți ai presei.

De asemenea, persoanele interesate să-și prezinte verbal propunerile în cadrul ședinței publice sunt rugate să precizeze clar acest lucru în mesajul trimis pe adresa de e-mail anterior menționată”, este detaliat în anunț.

Comunicatul instituției continuă: „Propunerile se vor trimite în scris, în format electronic (word/pdf), cu specificarea secțiunilor, capitolelor, articolelor din proiectele de acte normative supuse dezbaterii, prin formularul anexat (disponibil mai jos, sub tag-ul Materiale informative), și se vor transmite la adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data 13 decembrie 2024, ora 14:00.

Pentru susținerea propunerilor/punctelor de vedere, persoanele înscrise la cuvânt vor avea la dispoziție 3 minute. În situația în care propunerile formulate sunt semnificative sub raportul conținutului, coordonatorul/moderatorul ședinței publice poate prelungi, o singură dată, cu încă 3 minute, timpul dedicat susținerii acestora”, mai precizează Ministerul Educației, menționând că intervențiile în cadrul ședinței vor avea loc în ordinea înscrierii la dezbatere. 

Formularul pentru colectarea de propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare, publicat de Ministerul Educației, în format .doc:


Edupedu a scris despre modificările modificări la metodologia-cadru de organizare și desfășurare a examenelor de absolvire, licență/diplomă și disertație, care au fost publicate de Ministerul Educației în consultare pe 2 decembrie. Cea mai importantă modificare este reintroducerea, după 10 ani, a obligativității pentru studenți să susțină la finalizarea studiilor atât lucrare de licență cât și examen. Modificarea se va aplica, dacă este aprobată în forma actuală, și studenților care sunt deja la jumătatea anului acestuia universitar și care au licența în sesiunile din vara viitoare.

  • Până acum, din 2016, cele două probe erau la alegerea fiecărei facultăți/universități, iar metodologia prevedea că se susțin una sau două probe, nu ambele.
    Mai multe detalii, aici.

DOCUMENT DESCARCĂ PROIECT Ordin privind modificarea ordinului nr. 3.691/2024 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a examenelor de absolvire, licență/diplomă și disertație:

DOCUMENT DESCARCĂ PROIECT Ordin privind aprobarea metodologiei de alocare a fondurilor bugetare pentru finanțarea de bază și finanțarea suplimentară a instituțiilor de învățământ superior de stat din România pentru anul 2025:


Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


3 comments
  1. E bine !
    Mă gândesc la faptul că nu se va elimina intru totul plagiatul.
    Este greu de eliminat deoarece la noi a devenit sport national.
    Și concursurile de ocupare a posturilor sunt furt pe față.

  2. Ar trebui lăsată decizia în continuare la dispoziția facultăților. Sunt secții ale anumitor facultăți, la care se dau 4 examene de licență, în timp ce la alte secții se dă un singur examen. Din moment ce există diferențe atât de mari, între două secții ale aceleiași facultăți, cu atât mai mult ele există de la o facultate la alta, de la o universitate la alta. Dacă s-ar decide că toți studenții să prezinte o lucrare de diplomă, ar trebui renunțat la examene, altfel se creează un sistem de absolvire, care și așa este inechitabil!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii din palatele și cluburile copiilor sunt obligați să participe cel puțin o dată la doi ani la un program de formare continuă acreditat – proiect / Aceștia beneficiază de concediu de odihnă inclusiv în perioada cursurilor din învățământul formal

Profesorii și directorii din palatele și cluburile copiilor sunt obligați să participe cel puțin o dată la doi ani la un program de formare continuă acreditat, potrivit unui proiect pus…
Vezi articolul

Ligia Deca, după vizita de stat în Estonia: Avem provocări similare în ceea ce privește cariera didactică și nevoia de a atrage mai mulți profesioniști în zona științelor sau în ceea ce privește învățarea lecțiilor bune din pandemie privitoare la digitalizare

Avem provocări similare în ceea ce privește cariera didactică și nevoia de a atrage mai mulți profesioniști în zona științelor sau în ceea ce privește învățarea lecțiilor bune din pandemie…
Vezi articolul

„Caz particular“ la Universitatea din Craiova. Rectorul Cezar Spînu nu ar fi avut bază legală să candideze pentru un nou mandat în alegerile din 14 decembrie, pe care le-a câștigat, acuză unul dintre ceilalți candidați

Posibilitatea rectorului de până acum al Universității din Craiova (UCV), Cezar Spînu, de a candida pentru un nou mandat – pe care acesta l-a și câștigat în alegeri desfășurate săptămâna…
Vezi articolul