Dilema creșelor, lămurită. Grupul de Comunicare Strategică al Guvernului: Toate creșele rămân deschise

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
„Toate creșele rămân deschise”, au declarat pentru Edupedu.ro reprezentanții Grupului de Comunicare Strategică al Guvernului. Lămurirea vine după ce Comitetul Național pentru Situații de Urgență condus de Ludovic Orban a hotărât aseară să propună Guvernului trecerea în online inclusiv a activităților „antepreșcolarilor” – nivel ce reprezintă creșele.

Chiar dacă propunerea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU) se referă și la închiderea creșelor, decizia finală va fi luată printr-un ordin care va fi semnat de ministrul Educației. Iar ordinul de ministru va specifica faptul că toate creșele – indiferent că țin de primării sau de Ministerul Educației – vor rămâne deschise, au declarat pentru Edupedu.ro reprezentanții Grupului de Comunicare Strategică al Guvernului.

Toate creșele rămân deschise. Acest lucru va fi stabilit prin ordin de ministru. Azi-noapte s-a discutat în cadrul ședinței de Guvern necesitatea unei Ordonanțe de Urgență care să modifice Legea 55 (a stării de alertă), lege care prevede mecanismul descentralizat de luare a deciziei în cazul școlilor și care stipulează că trecerea dintr-un scenariu în altul se face la propunerea Consiliului de Administrație al școlii, cu avizul Direcției de Sănătate Publică (DSP) și prin decizie a Comitetului județean pentru situații de urgență. Acum, fiind vorba despre o măsură națională care se va aplica tuturor localităților, a fost necesară modificarea Legii 55/2020 ce reglementează starea de alertă. Această OUG creează și baza legală pentru emiterea ordinului de ministru” care va stabili concret ce se închide și ce rămâne deschis în învățământ, au explicat pentru Edupedu.ro reprezentanții Grupului de Comunicare Strategică al Guvernului.


3 comments
  1. Acest guvern este, fără doar și poate, incapabil să ia o decizie corectă și coerentă. Își dă cu stângul în dreptul ori de câte ori are ocazia. Sincer, nu înțeleg ce caută în fruntea țării, dar asta este o altă poveste.
    Revenind la situația școlilor din România, sunt de acord că toată lumea are dreptul la educație, că celelalte țări din Occident au decis menținerea școlilor deschise, dar fiți realiști măcar o dată, nu ne putem niciodată compara cu Occidentul, suntem cu ani lumină în spatele lor la tot ce înseamnă educație, mentalitate, igienă, curățenie, material pedagogic și multe alte lucruri în instituțiile de învățământ.
    Un alt non-sens este acela că sunt închise școlile dar sunt păstrate deschise after schools. Știe COVID19 care e școală și care e after school? Știe cumva COVID19 să nu acționeze în after schools? Aș vrea să înțeleg și eu după ce criterii de selecție funcționează. Să fim serioși! Iar creșele? Ele de ce au drept de funcționare? Nici acolo nu intră COVID19? Iar grădinițele private care mai nou își scot aviz de funcționare în regim de after school doar ca să se poată deschide? Și acolo știe COVID19 că e after school și nu grădiniță? Adică până ieri dacă era școală sau grădiniță, instituția era închisă, de mâine trece în regim de after school și automat poate funcționa, COVID19 stă departe. Mai ce virus inteligent! Ori e prea inteligent pentru noi, ori suntem noi idioți de-a dreptul, ori aici se fac jocuri politice la nivel înalt.
    Vă las să trageți concluzii singuri, oricum trebuie meditat, suntem pe punctul de a pune o ștampilă. Gândiți-vă de două ori înainte de a alege viitorul țării. Nu mergeți doar ca oaia din turmă la vot.

  2. Nici eu nu inteleg de ce s-au inchis gradinitele si clasele primare, dar cresele si after school-urile raman deschise. Si nimeni nu explica acest lucru, ci doar ni se impun regulile.
    De ce o cresa este mai sigura decat o gradinita? Si de ce un after school este mai sigur decat clasa I sau a II-a? Si daca tot au putut fi lasate deschise aceste categorii, de ce nu pot functiona la fel si gradinitele si clasele primare?
    Un copil de grupa mica este aproape la fel de dependent de un adult ca si unul de la cresa. Iar un copil de clasa I sigur trebuie supravegheat de un adult in timpul scolii online…
    De ce alte tari civilizate pot si insista sa tina aceste categorii (crese, gradinite, clase primare) deschise? In Romania s-au inchis fara o analiza serioasa a mai multor aspecte: riscul de infectare in conditiile respectarii masurilor sanitare si de protectie, autonomia scazuta a copiilor de varste mai mici, impactul asupra parintilor care trebuie sa lucreze si nu au alt ajutor, si lista ar putea continua.
    Cine poate sa raspunda la aceste intrebari? Cu argumente si studii concrete, nu cu explicatii generale si ambigue, ca asa este bine pentru toata lumea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Burse decembrie 2024. Elevii primesc 429 de lei bursa de merit pentru luna noiembrie și 286 de lei bursa de reziliență și tehnologică – estimări de la școli / Banii pentru plăți au ajuns la inspectoratele școlare – surse

Plata burselor școlare în decembrie 2024. Elevii primesc la finalul săptămânii, înainte să intre în vacanța de iarnă, 429 de lei bursa de merit pentru luna noiembrie și 286 de…
Vezi articolul

Emmanuel Macron desfiinţează „Şcoala naţională de administraţie” – ENA, simbolul elitelor franceze, pe care și actualul președinte a absolvit-o. Filiera de învăţământ va fi rebotezată și modificată structural

În cursul unei videoconferinţe cu câteva sute de înalţi funcţionari francezi, Emmanuel Macron, preşedintele Franţei, a anunţat desfiinţarea Şcolii naţionale de administraţie (ENA), instituţia care formează de mai bine de…
Vezi articolul

Cei 1.300 de elevi de la Școala 75 din București, care au intrat în online după două zile de cursuri din cauza infectării unei îngrijitoare, vor reveni fizic la școală vineri. Inspectoratul Școlar: Au fost „delegate atribuțiile a două îngrijitoare”

Au fost „delegate atribuțiile a două îngrijitoare” așa că elevii de la Școala Gimnazială Nr. 75 din Capitală vor reveni la cursuri în format fizic de vineri, 17 septembrie, după…
Vezi articolul
Creștere organică a finanțării educației

De ce este blocată orice creștere organică a finanțării educației? Consiliul pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar are în componență 11 inspectori și oameni din minister din 21 de membri, susține CNE

„Activitatea Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar (CNFIP) a fost, din 2011 până acum, pur decorativă”, susține Consiliul Național al Elevilor, for care este reprezentant în CNFIP și care solicită…
Vezi articolul