Directoarea Andreia Bodea: Cum apar ore la Colegiul Național I. L. Caragiale, de 15 ani de când sunt eu directoare, toate s-au luat la pretransfer

15.909 vizualizări
Andreia Bodea / Foto: captură InfoEdu/ TVR Info
Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că orele profesorilor care au ieșit din sistemul de învățământ se dau la pretransfer: „Cum apar ore la Caragiale, de 15 ani de când sunt eu directoare, toate s-au luat la pretransfer”.

„Eu pot să vă explic, de exemplu, la Caragiale (Colegiul Național I. L. Caragiale din București – n.red), pentru orice profesor care s-a pensionat, s-a dat catedra, s-au dat orele. Există ceea ce se cheamă – și există de ani de zile – pretransfer. Cum apar ore la Caragiale, de 15 ani de când sunt eu directoare, toate s-au luat la pretransfer. Asta înseamnă că profesori titulari în altă parte, care, dintr-un motiv sau altul, și-au dorit la Caragiale, au făcut dosar de pretransfer și ei au prioritate în această situație”, a spus Andreia Bodea.

Ordinea etapelor de mobilitate, potrivit metodologiei-cadru

Art. 4 – „(1) Etapele de mobilitate a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar și activitățile aferente acestora se organizează conform prezentei Metodologii şi sunt, în ordinea în care se desfăşoară, următoarele:

a) constituirea tuturor posturilor didactice/catedrelor ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învățământ, a aprobării proiectelor planurilor de şcolarizare și a ofertei educaționale; 

b) constituirea normei didactice de predare, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră, în ordine, a personalului didactic de predare titular, respectiv a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6);

c) întregirea normei didactice de predare pentru personalul didactic de predare titular în două sau mai multe unităţi de învățământ ori pe două sau mai multe specializări şi completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată a personalului didactic de predare titular la nivelul unităţii/unităţilor de învățământ în care este titular/consorțiului, urmată de completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată pentru cadrele didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) la nivelul unităţii/unităţilor de învățământ/consorțiului, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;

d) soluţionarea cererilor de transfer, la nivelul unităţilor de învățământ, ale cadrelor didactice titulare detaşate în interesul învățământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate;

e) constituirea normei didactice de predare, încadrarea şi întregirea normei didactice de predare a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei în două sau mai multe unităţi de învățământ ori pe două sau mai multe specializări, urmată de completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată, la nivelul unităţilor de învățământ în care sunt angajate/consorţiului, a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare în baza documentelor de repartizare pe post/catedră;

f) stabilirea personalului didactic de predare care îndeplinește condiţiile legale de pensionare la data de 1 septembrie 2025 şi a personalului didactic de predare titular din învățământul preuniversitar, care se menţine în activitate ca titular peste vârsta de pensionare în anul şcolar 2025-2026, conform prevederilor art. 229 alin. (11) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;

g) stabilirea tuturor posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate şi publicarea acestora în vederea ocupării cu personal didactic de predare;

h) completarea normei didactice de predare, la nivel județean/nivelul municipiului București, pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare, respectiv pe perioadă determinată a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6), urmată de transferarea personalului didactic de predare titular şi a cadrelor didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat și particular prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6), înscrise la examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2025, aflate în restrângere de activitate, ca urmare a faptului că postul didactic nu se mai încadrează în sistemul de normare privind efectivele de antepreşcolari/preşcolari şi elevi prevăzute de lege, a diminuării numărului de grupe/clase de antepreşcolari/preşcolari sau elevi, a nerealizării planului de şcolarizare, a reorganizării sau desfiinţării unor unităţi de învățământ, urmată apoi de completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată, la nivel județean/nivelul municipiului București, pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare la nivelul unității/unităților de învățământ/consorțiului în care sunt angajate, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;

i) modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, în condițiile Legii nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, dacă postul/catedra este vacant(ă) începând cu 1 septembrie 2025, la nivel județean/nivelul municipiului București, pentru cadrele didactice calificate, care au dobândit definitivarea în învățământ sau care promovează examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2025, şi au promovat, în ultimii 6 (şase) ani, concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar, denumit în continuare concurs național, cu nota/media de repartizare minimum 7 (șapte), conform art. 64 alin. (8);

j) pretransferul consimţit între unităţile de învățământ la nivelul unităţii de învăţământ sau a consorţiului, în aceeaşi localitate, în localitatea de domiciliu sau pentru apropiere de domiciliu ori prin schimb de posturi al personalului didactic de predare titular, precum și al cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) și alin. (6) înscrise la examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2025, urmat de modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui o normă didactică de predare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră sau prin schimb de posturi;

k) prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2025-2026, pentru personalul didactic de predare angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, care a dobândit cel puţin definitivarea în învățământ şi a obţinut nota/media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 64 alin. (9), după caz, la concursurile naţionale, sesiunile 2024 şi/sau 2023, respectiv 2024, 2023, 2022 şi/sau 2021 pentru învăţători/profesori pentru învățământ primar, în condiţiile prezentei Metodologii;

l) repartizarea posturilor didactice/catedrelor vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), conform art. 64 alin. (8), obţinute de candidaţi la concursul naţional, sesiunea 2025, în condiţiile prezentei Metodologii;

m) repartizarea candidaților cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concursul național, sesiunea 2025, cu păstrarea statutului de cadre didactice titulare, și a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) și (6), care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2025, și au obținut media de repartizare minimum 7 (șapte), conform art. 64 alin. (8), în cadrul concursului național, sesiunea 2025, pe posturi didactice/catedre vacante indiferent de viabilitatea acestora, în condițiile prezentei Metodologii;

n) detaşarea în interesul învățământului a personalului didactic de predare titular în învățământul preuniversitar, precum şi a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6), care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2025;

o) stabilirea continuităților pentru detaşare la cerere şi detașarea la cerere în baza rezultatelor obținute la concursul național, sesiunea 2025, în condiţiile prezentei Metodologii;

p) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată în baza mediei de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 64 alin. (9), obţinute la concursul naţional, sesiunea 2025, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, având prioritate candidaţii care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2025-2026 în baza mediei de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 64 alin. (9), după caz, la concursurile naţionale, sesiunile 2024 şi/sau 2023, respectiv notei/mediei de repartizare minimum 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2024, 2023, 2022 şi/sau 2021 pentru învăţători/profesori pentru învățământ primar, în condiţiile prezentei Metodologii;

q) detaşarea la cerere prin concurs specific a personalului didactic de predare titular în învățământul preuniversitar, precum şi a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6), care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2025;

r) prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2025-2026, pentru personalul didactic de predare angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, care a obţinut nota/media de repartizare minimum 5 (cinci), conform art. 64 alin. (9), după caz, la concursurile naţionale, sesiunile 2024 şi/sau 2023, respectiv 2024, 2023, 2022 şi/sau 2021 pentru învăţători/profesori pentru învățământ primar, în condiţiile prezentei Metodologii;

s) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată, prin concurs naţional, în baza mediei de repartizare de minimum 5 (cinci), conform art. 64 alin. (9) obţinute la concursul naţional, sesiunea 2025;

t) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată, în baza notei/mediei de repartizare minimum 7 (șapte), conform art. 64 alin. (9), după caz, obţinute la concursurile naţionale, sesiunile 2024, 2023, 2022, 2021, 2020 sau 2019, respectiv în baza notei/mediei de repartizare minimum 5 (cinci), conform art. 64 alin. (9), după caz, obținute la concursurile naţionale, sesiunile 2024, 2023 sau 2022, în condiţiile prezentei Metodologii;

u) stabilirea personalului didactic de predare pensionat, care a avut calitatea de personal didactic de predare titular în învățământul preuniversitar şi se reîncadrează în funcţia de personal didactic de predare, în anul şcolar 2025-2026, cu condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării, conform prevederilor art. 229 alin. (12) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;

v) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate cu personal didactic de predare calificat în regim de plata cu ora;

w) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate prin concurs/testare organizat(ă) la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti;

x) ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate pe parcursul anului şcolar, în condițiile prezentei Metodologii.”


7 comments
  1. „Cum apar ore la Caragiale, de 15 ani de când sunt eu directoare, toate s-au luat la pretransfer”.
    Este, desigur, o aroganță ce spune doamna dir., de care m-am tot săturat să aud (directorii decenți își fac treaba și nu apar pe aici). Ca și cum toți prof. ar vrea Caragiale (fals). Ca și cum avizează online, aici, amatorii să se ducă prin pretransfer pentru ORE. Dar la bieții elevi s-a gândit? Ce continuitate au cu 2-3 profesori la o disciplină de 4 ani, eventual? Ah, o posibilă falsă explicație de genul „aducem mereu profesori noi, mai buni”, oferită părinților ca tranchilizant. „Stați liniștiți!”

  2. Oare la acest liceu nu vrea nimeni în afară de d-na să fie director? 15 ani, oare cum a reușit performanța?
    Doamna are impresia că dacă te pricepi să faci hârtii și te implici în 100 de comisii, ești profesor competent.
    Nu cred că cei care fac cadouri costisitoare și ce vrea directorul, este mai competent ca un profesor care se implică 100% la clasă, fără să facă pe plac dir. Din păcate nu cunosc profesori care să fi trecut prin Caragiale și care să aibă cuvinte de laudă.

  3. Mariana și Pinocchio sunt într-o mică eroare. Cadrele didactice care iau ore/catedre prin pretransfer/ restrângere/ întregire au dat deja titularizare.

    1. Au dat titularizarea in alt an, cu alte subiecte, in alte conditii, pe alte posturi. Daca vor un alt post, cum spunea Pinocchio, trebuie sa se alinieze la acelasi start cu toti ceilalti candidati, participand la acelasi concurs. Dupa ce criterii este corect ca un candidat cu nota 7.01 la concurs, titularizat acum un an-doi intr-un sat indepartat ocolit de toata lumea din motive stiute (conditii de locuire, confort, acces etc) sa ia un post la Colegiul National X din Bucuresti sau Cluj prin pretransfer pe baza de dosar, iar un candidat de 10 la concursul din anul in care a fost declarat liber postul (!) sa nu aiba variante de titularizare?

      Vorbim de principii, nu de cazuri particulare. Un post liber trebuie ocupat doar prin concurs in aceleasi conditii, fie candidatii absolventi, titulari, suplinitori – asa cum stipula metodologia pana prin anul 2000. Si a fost mult mai bine pentru invatamant, din toate punctele de vedere ! Există de fapt si o hotarare a Curtii Constitutionale referitoare la o petitie pe o tema asemanatoare cumva, care era rezumata asa de fostul ministru : „Nu se poate, acolo este o decizie a Curții Constituționale care vorbește despre faptul că este un concurs public anual, care înseamnă că toți candidații trebuie să susțină aceeași probă. Proba diferă de la un an la altul și atunci nu putem să utilizăm rezultate ale examenul de titularizare din anii anteriori pentru un concurs care se desfășoară în anul respectiv.”

      Mi se pare ca se aplica si la subiectul in discutie, iar asta ar face ca procedura in vigoare, cu etapele de mobilitate care preced concursurile, sa fie oarecum neconstitutionala. Chiar cred ca este necesar sa se pronunte niste specialisti in domeniu si in aceasta speță.

  4. Și care este problemă ? Vrea doamna director să angajeze ” competenți ” ea însăși? Are ceva rude sau prieteni care nu pot lua titularizarea sau ce o deranjează ?

  5. Un titlu mult mai exact pentru acest articol ar fi fost „NICIUN POST NU A FOST OCUPAT PRIN CONCURS DIRECT IN ULTIMII CINCISPREZECE ANI (dar probabil mai mult de atat) LA COLEGIUL NATIONAL ‘I.L. CARAGIALE’, DIN CAPITALA ȚĂRII !!!” Scris cu font mare!

    Si asa e peste tot, cu minuscule si nesemnificative exceptii… De ce nu cere PRESA, daca ministerul nu are astfel de curiozitati, o situatie statistica cu privire la cum s-au ocupat posturile in licee si scoli in ultimii 20 ani, potrivit procedurii elaborate de minister si aplicata de inspectorate? Procedură prin care s-au titularizat , in cea mai mare parte, doar cei agreati de sistem, prin „etapele” de mobilitate prevazute calendaristic inaintea concursului national ! Doar e o informatie la care oamenii ar trebui sa aiba acces, ca sa stie pe cine sa invinuiasca atunci cand se plang, pe buna dreptate de multe ori, de calitatea profesorilor, a predarii etc.

    E doar o alta sfidare pe fata, continuă, la adresa profesorilor de buna credinta, la adresa elevilor si a tuturor cetatenilor care platesc taxe pentru a beneficia de un invatamant public de calitate…

  6. Acest lucru explica lipsa catedrelor complete dupa asa- zisul concurs de titularizare pe nimic din luna iulie.
    Concursul este doar pentru participare, cei care sunt mai apropiati asa de cine trebuie au scolile stabilite in septembrie.
    Profesorii care obtin note mari si foarte mari ajung sa- si faca catedrele din resturi de ore pe ici si pe colea pentru ca unii mai smecheri au facut un dosar cu multe hartii si au strans puncte,,pretioase”si ce sa vezi au indeplinit si conditiile specifice impuse de aproape toate scolile, au trecut si inspectiile. Totul la superlativ!
    Aceasta este marea mizerie pe care nimeni nu o vede si nici nu vrea s- o curete.
    Sa mai adaugam si faptul ca intregul concurs este supravegheat video, NU si sedinta publica in care se fac nereguli si orice vei contesta tu dupa,ti se va arata procesul verbal ca proba si gata!!!
    Aceasta etapa de pretransfer nu are ce cauta inaintea concursului, ci dupa. Toti cei care sunt deja titulari au obtinut in urma unui concurs acel post si nu posturi.
    Orice schimbare vrei,trebuie sa se faca tot in urma unui concurs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Îngrijorări în privința posturilor scose la concursul de Titularizare 2025. Inspector școlar: S-ar putea să ne trezim că un post care a apărut acum cu 18 ore, după aplicare măsurilor fiscale, să nu mai fie un post întreg. Omul respectiv va avea nevoie de o completare de normă

Francisc Halasz, inspector școlar adjunct din Timiș, a declarat că există îngrijorări în privința posturilor scoase la concursul național de Titularizare 2025. „S-ar putea să ne trezim că un post…
Vezi articolul

Transportul gratuit pentru elevii navetiști din legea educației Deca-Iohannis înseamnă abonamente și de 400 de lei pe lună plătite din banii elevilor și ai părinților, în prima lună de școală / Elevă în clasa a XII-a: Nu știu dacă voi recupera vreodată acești bani

Elevii care învață în altă localitate decât cea de domiciliu și au transport în zonă încă nu beneficiază de transport gratuit, așa cum prevede noua lege a Educației Deca-Iohannis. Acest…
Vezi articolul

Drept la replică: Clarificări în legătură cu articolul despre proiectul de 165 milioane de lei pentru wireless în școli / Nova Tech a devenit Metaminds, iar Andrei Cruceru, CEO-ul companiei, a fost director de vânzări la Asesoft timp de 2 ani și jumătate, neavând nicio altă legătură cu Sebastian Ghiță

Legat de articolul publicat de către dumneavoastră pe platforma Edupedu.ro: Mega-contractul de 165 milioane de lei pentru wireless în școli: Care este stadiul de implementare a contractului câștigat anul trecut…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Conferința „hibrid” SuperTeach este LIVE VIDEO. Cristina Gheorghe: Dacă scopul, anul trecut, era să ne întâlnim și să ne bucurăm toți împreună, acum este cum putem să ne ferim unii de alții la acest început de an școlar

Prima conferință „hibrid” SuperTeach a început la ora 09:30. „Jumătate din speakerii de la conferință vor fi aici, prezenți fizic, iar ceilalți online. Vom simula cumva școala, începutul ei, să…
Vezi articolul