Directoarea Mariana Comăniță, despre burse: Aș restrânge cercul celor merituoși strict la olimpici și m-aș duce mai mult în zona de burse sociale / Cine a spus că elevului trebuie să îi iasă neapărat media 10? Trebuie umblat la sistemul de evaluare, susține directoarea Ionela Neagoe

103.795 de vizualizări
Sursa: captură TVR Info
Mariana Comăniță, directoarea Colegiului Național „Spiru Haret” din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu, că, în învățământul preuniversitar, singurele burse care ar trebui să fie acordate sunt cele de excelență și cele sociale. „În ceea ce privește notele, cred că fiecare învață pentru sine până la urmă”, a afirmat aceasta. În completare, Ionela Neagoe, directoarea Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din Capitală, a explicat că sistemul de evaluare a elevilor trebuie ajustat astfel încât mediile de 10 la fiecare disciplină să nu mai fie considerate o normalitate.

„Ar fi de preferat să fie redefinit meritul. Și sunt de acord cu doamna directoare [n. red. Ionela Neagoe] că merit înseamnă premii la olimpiade. Eu așa văd meritul. În ceea ce privește notele, cred că fiecare învață pentru sine până la urmă. Înveți ca să ai niște cunoștințe, înveți ca să reușești în viață și, mai mult decât a învăța pentru tine, hai să vedem ce poți mai mult de atât. Aici eu aș considera că este meritul”, a precizat Mariana Comăniță.

„Da, aș restrânge cercul celor merituoși și m-aș duce mai mult în zona de burse sociale, pentru că acolo e nevoie de susținere pentru acei copii care, într-adevăr, au nevoie să fie susținuți pentru a-și continua studiile. Sunt copii care fac parte din familii vulnerabile sau din medii vulnerabile, care au nevoie de susținere, de multă susținere. Ar fi nevoie de creșterea cuantumului acelor burse pentru acești copii care, într-adevăr, nu-și permit să urmeze școala, deși pot și își doresc”, a completat aceasta.

De aceeași parte s-a poziționat și Ionela Neagoe, care a subliniat faptul că sistemul de evaluare a elevilor este unul deficitar, care a creat, în rândul tinerilor, impresia că este absolut necesar să obțină media 10 la orice disciplină.

„Și noi am avut situația în care elevul venea și zicea «doamna, câte note de 10 îmi mai trebuie ca să-mi iasă media 10». Păi stai puțin, că nu trebuie să-ți iasă 10. Cine ți-a spus că trebuie să-ți iasă 10? De atât ești acum, mâine ești de mai mult, adică hai să spun un pic realiști. Nu toți fac așa, dar să ajunge, la un moment dat, la o vânare de notă. De aia trebuie umblat inclusiv la acest sistem de evaluare pe care noi îl aplicăm”.

Totuși, Ionela Neagoe este de părere că bursele de merit ar trebui să fie păstrate, însă cu respectarea unei condiții: aceea ca elevii să fie notați în mod corect la fiecare materie, iar diferența dintre 10 și 9 să fie vizibilă.

„Să știți că aș păstra media, dacă pot să se revin un pic. Aș păstra media între 9.50 și 10.00, într-adevăr, pentru că este un efort pe care îl fac copiii, dar cu o condiție: să se evalueze corect. Adică 10 să fie 10, 9 să fie 9, 8 să fie 8. Să se să se știe clar ce trebuie să îndeplinească copilul pentru a lua nota aceea. Nu suntem acolo, chiar nu suntem”.

Redăm pe larg declarațiile celor două directoare pe acest subiect

Moderator: Să ne uităm puțin și la bursa de merit: 9,50 prag de medie până acum; de acum înainte, primii 15% dintre elevii unei clase. Ce efect are asta în clasele dvs.?

Ionela Neagoe: Eu sunt curioasă ce criterii de departajare vor fi introduse, când eu am 15 copii cu media 10. Cum îi departajez? 15 în aceeași clasă, cunosc o astfel de situație.

[…]

Moderator: Haideți să definim puțin acest merit. Ce înseamnă bursa de merit până la urmă? A intervenit o întreagă discuție referitoare la faptul că notele sunt umflate, că mediile acestea nu reflectă realitatea.

Ionela Neagoe: Eu nu-s de acord. Eu cred, într-adevăr, că trebuie să fie răsplătite rezultatele meritorii, cum ar fi olimpiada internațională, cum ar fi olimpiada națională, cum ar fi chiar rezultatele la fazele județene ale olimpiadelor. Cu mediile deja, cred eu, este o exagerare și era o exagerare, dar da, cred că cei care nu au ce să mănânce acasă trebuie să primească o bursă. Cei cu note foarte mici, unii dintre ei, deci pe niște criterii, trebuie încurajați să vină la școală și să primească burse. Ei din asta pot face o motivație a actului prezenței la școală și a actului învățării. Da, cred că trebuia regândită, dar nu tăiată așa. Repet, câți sunt olimpici internaționali? În alte țări s-ar fi mândrit cu ei și noi nu putem să le recunoaștem meritul.

Moderator: Bursa de reziliență și-a atins scopul, doamna Comăniță? Deci a avut prag între 7.00 și 9.49, pentru primii 30%.

Mariana Comăniță: Nu știu ce să vă zic, eu am avut câteva burse de reziliență, nu pot să mă pronunț. Ca să înțelegeți, la mine aproape toată școala ia bursă. Opt burse de reziliență am avut la clasa a VIII-a.

Ionela Neagoe: În același timp, eu am 253 de premii la olimpiadele și concursurile naționale. Da, suntem fericiți că avem copii foarte buni, cred că efortul lor ar trebui să fie răsplătit, dar, în același timp, cred că se exagerează. Avem o problemă la evaluare, într-adevăr, adică avem nevoie de alte standarde. Și noi am avut situația în care elevul venea și zicea „doamna, câte note de 10 îmi mai trebuie ca să-mi iasă media 10?”. Păi stai puțin, că nu trebuie să-ți iasă 10. Cine ți-a spus că trebuie să-ți iasă 10? De atât ești acum, mâine ești de mai mult, adică hai să spun un pic realiști. Nu toți fac așa, dar să ajunge, la un moment dat, la o vânare de notă. De aia trebuie umblat inclusiv la acest sistem de evaluare pe care noi îl aplicăm.


Moderator: Care ar fi formula corectă acestor burse? Aș vrea să nu plecăm din discuția de astăzi fără răspunsul dumneavoastră, al tuturor.

Mariana Comăniță: Ar fi de preferat să fie redefinit meritul. Și sunt de acord cu doamna directoare că merit înseamnă premii la olimpiade. Eu așa văd meritul. În ceea ce privește notele, cred că fiecare învață pentru sine până la urmă. Înveți ca să ai niște cunoștințe, înveți ca să reușești în viață și, mai mult decât a învăța pentru tine, hai să vedem ce poți mai mult de atât. Aici eu aș considera că este meritul.

Moderator: Câți elevi aveți în colegiu?

Mariana Comăniță: 1007.

Moderator: Și câți olimpici?

Mariana Comăniță: Nu i-am numărat. Câteva zeci.

Moderator: De la 1007 ați rămâne doar cu câteva zeci de burse și nu ați mai da acelor elevi cu medii între 9.50-10.00.

Mariana Comăniță: Foarte bine, aceia sunt merituoși. Da, aș restrânge cercul celor merituoși și m-aș duce mai mult în zona de burse sociale, pentru că acolo e nevoie de susținere pentru acei copii care, într-adevăr, au nevoie să fie susținuți pentru a-și continua studiile. Sunt copii care fac parte din familii vulnerabile sau din medii vulnerabile, care au nevoie de susținere, de multă susținere. Ar fi nevoie de creșterea cuantumului acelor burse pentru acești copii care, într-adevăr, nu-și permit să urmeze școala, deși pot și își doresc.

Moderator: Cu câte burse ați rămâne dumneavoastră, [n. red. doamna Profesoară 1]?

Ionela Neagoe: Dacă aplicăm sistemul acesta, olimpicii, v-am zis, ar fi 253. Să știți că aș păstra media, dacă pot să se revin un pic. Aș păstra media între 9.50 și 10.00, într-adevăr, pentru că este un efort pe care îl fac copiii, dar cu o condiție: să se evalueze corect. Adică 10 să fie 10, 9 să fie 9, 8 să fie 8. Să se să se știe clar ce trebuie să îndeplinească copilul pentru a lua nota aceea. Nu suntem acolo, chiar nu suntem.

Mariana Comăniță: Da, standardizarea evaluării?

Moderator: Și până atunci ce facem? Cine ia bursă de merit? De la cât în sus, dacă îi dăm deoparte pe cei cu excelența olimpică, despre care am stabilit cu toții că trebuie să primească în continuare.

Ionela Neagoe: Între 9,50 și 10.

[…]

Ionela Neagoe: Exact. Pe de altă parte, de când n-a mai fost nota care să conteze pentru admitere, s-a constatat că ei și-au permis să fie de nota 7 sau 8. Adică n-a mai fost așa o dramă că primeau [n. red. note sub 10]. Acceptau altfel nota la celelalte materii și puteau să muncească un pic mai mult pentru a obține note mai mari.

Informații de context

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a precizat, în contextul nemulțumirii publice create de tăierea burselor pentru elevi și studenți, că bugetul Ministerului este pe terminate. „Dacă peste câteva săptămâni nu facem nimic și nu înțelegem prin ce trecem, mă tem că nu mai putem da nicio bursă”, a precizat acesta.

  • Bugetul pentru bursele elevilor a ajuns în 2025 la o valoare record de 6,4 miliarde de lei, adică 1,2 miliarde de euro, de trei ori mai mult decât bugetul Cercetării, care este de 2,1 miliarde de lei, potrivit unei analize Edupedu.ro.

Potrivit proiectului de lege privind măsurile fiscal-bugetare pentru care Guvernul Bolojan și-a asumat răspunderea în Parlament luni, 7 iulie, doar trei tipuri de burse vor rămâne în vigoare: cele de merit, tehnologice și sociale.


38 comments
  1. Eu as incepe o evaluare cu profesori .Multi dintre voi nu stiti de ce mergeti la ore.Cu functiile de directori luate pe criterii politice.Stim foarte bine cu toti ca in ani anteriori cand mai dadeati cate un examen ,multi dintre voi aveati note foarte mici

  2. Total de acord cu doamna director ,avem copii olimpici care se pregătesc după orele de curs pt participarea la diferite olimpiade ,media 10 o fac unii copii ajuati de domnii profesori ,bravo doamna susțineți -va părerea în continuare.

  3. Discuții fără rost. Decât sa dați burse elevilor- sau nu, si sa dati-sau nu 50 de lei parintilor, ajutor,mai bine dați salarii decente celor ce muncesc și creați locuri de munca sigure celor ce nu muncesc și nu vor mai fi certuri pe burse. Este ?

  4. Trebuie văzut mai în profunzime, sunt profesori convertiți dintr-o disciplină în alta, fără o pregătire corespunzătoare, cu câteva pile și relații se fac titulari la colegii, licee, școli de prestigiu și înlătură profesorii pregătiți cu 4-5 ani de studiu în disciplina respectivă. Se strică scara de valori pentru că ei ajung mai departe directori, inspectori, prefecți , deputați etc. Se promovează între ei, se premiază și se ajunge acolo unde am ajuns. Nu contează valoarea ci doar cine e in spatele tău, elevii vor note fără să învețe, acei profesori semi-pregătiți vor da note mari, vor fi preferați in defavoarea celor ce știu carte și vor acorda poate note mai mici și ușor devine ceva normal, proștii vor conduce deștepții .

  5. Burse celor care merită și au medii foarte mari,nu genul:tată o bate pe mama din cauza alcoolului,se despart și aruncam niște bani aiurea,altfel se transforma in ajutorul social binecunoscut,cu abonații lui

    1. esti pe langa subiect: sa traiesti ca si copil sau adolescent intr-o familie care se destrama /s-a destramat deja este o adevarata trauma psihica, pe langa lipsa banilor si a chestiilor uzuale [realitati de altfel pentru unii copii de varsta scolara]: mancare, haine si incaltaminte, uneori chiar electricitate sau apa calda si consumabile de baza, sapun, detergent si asa mai departe.

  6. Evaluare corecta? In Romania? un singur exemplu: elev de liceu, clasa XI. In clasa IX a avut îndrăzneala, pentru că așa a fost învățat, să spună exact ceea ce crede, la o intrebare colaterală a unui cadru didactic. Consecința? proful s-a asigurat că nu va avea media 10, a fost singura medie de 9. Clasa X, probabil și în urma discuției părinților cu dirigintele, megoa generala 10. clasa XI, aceleași năravuri, la care s-a mai adăugat unul, care a sancționat elevul pentru că în loc să meargă la olimpiada pe țară, a preferat să participe la activitățile dintr-un proiect-unde reprezenta scoala- coordonat de același cadru. rezultatul? 2 medii de 9 și multă ipocrizie ( de genul „școală înainte de toate”). Urmează clasa XII, probabil va face pregătire în particular, cu alți profesori, care să-l ajute sa umple golurile lăsate de cei doi exigenți!

  7. Mai sunt și copii cărora le-a murit un părinte sau sunt crescuți de mame singure ,aceea chiar au nevoie de burse sociale ,ei ar trebui sa aibă prioritate și sa fie ajutați.

  8. Nu pot sa cred,burse sociale ca sa aiba părinții ce consuma…….Sa le dea copiilor care muncesc si care invata tot anul,nu sa bage in sociale…..Este frustrat pentru copii ca nu sunt răsplătiți in nici un fel.
    Doamna sa doneze salariul dansei pentru bursele sociale…..

  9. Le-aș zice ceva de dulce dar ce folos. Ne ia pe noi în seamă cineva ? Toți mediocrii înscriși prin partide, au ajuns să ne conducă. Statul ne vrea proști să ne poată manevra cum vor ei. În mass media, apar toate personulitățile și ne explică ei cum stă treaba cu reflecția dar mai ales cu refracția luminii. Important că aproape au reușit cu învățământul.Rezultatul ? O populație neinstruită și needucată. Uitațivă cine este în fruntea guvernului dar mai ales a statului.

  10. Si domnule ministru al învățământului,poate țineți cont si de notele proaste pe care le iau dragii profesori la evaluările lor si cei care iau note sub 9 sau 10 sa le introduceți target de performanta si sa le tăiați din salariile astronomice pentru ca asta înseamnă că sunt si ei analfabeți care la urma lor scot elevi analfabeți pe banda.Profesorii care iau note mici nu-si merita salariile.Va rog sa țineți cont si de aceste aspecte.Daca la clasele la care predau,elevii iau note mici,sa fie sancționați pentru ca nu-si fac munca cum trebuie.Sa li se aloce profesorilor salarii in functie de performante deoarece multi dintre ei sunt analfabeți daca iau note mici la evaluari.

  11. Nu am auzit nici un profesor revoltat de curicula, de mafia manualelor, de stupiditatea modului în care de preda de exemplu literatura romana, de alegerea textelor din manuale din care un matur nu înțelege nimic, de industria meditațiilor, in rest să tăiem de la elevi și să mai adăugăm ceva la salariul profesorilor că și așa din meditații se trăiește bine …

  12. Toți sunteți deștepți și vă dați cu părerea. A aruncat Bolojan o piatră în baltă și 100 de inteligenți sar să o scoată! Să dea statul ăsta alocații de 200 de euro la fiecare copil și să lase vrăjeala cu bursele!!! Copiii nu mai beneficiază de tratamente gratiute. Dacă au probleme medicale multe servicii sunt cu bani grei. Manuale noi, suficiente pentru toți elevii, nu există în școli de peste 20 de ani. Așa că 1000 de lei pentru un copil ar trebui statul ăsta să se dea peste cap și să le dea. Despre asta nu vorbiți voi ăștia care vă dați cu părerea oricum și oricând?

  13. Intoxicați mințile copiilor cu aceste discuții interminabile despre bani. Știu că toți ne credem foarte deștepți și în era AI (chatgpt etc ) chiar avem acces la informații din belșug dar nu mutați atenția copiilor de la frumusețea studiului la urâciunea banului. E chiar toxic.

  14. Ferească Dumnezeu unde ii carte multa și prostia ii dubla,,tot o ard cu notele,ce note ați vrea să primească elevii la materii precum desen,ed.muzicala,ed.fizica și sport,religie,etc sa nu le iese de bursă.,tot bateți in burse de parcă statul român o rămas să se administreze numai din banii burselor.

  15. Sunt copii care nu sunt neapărat olimpici (nu au dorit să facă un efort suplimentar la o disciplină anume, unii dintre ei având alte pasiuni pentru care și-au alocat timpul), dar care au muncit pe parcursul celor 4 ani de liceu și au avut media 10 meritat!
    Au confirmat acest lucru și la examenul de bacalaureat cu note de 9,90/10/10.
    Așadar, lucrurile nu sunt chiar așa de simple.
    Asta înseamnă că evaluarea profesorilor pe parcursul anilor de liceu a fost cât se poate de corectă.

  16. Mai lăsați-mă cu bursele sociale. Sunt locuri de muncă, dar voința lipsește. Un părinte are datoria de a munci și de a asigura copilului vele necesare. Stăm cu mâna întinsă după ajutor sicial și bursă socială. Aș stimula copiii care învață, nu pe cei care abia se târâie. Dau bursă unui copil care abia scoate media de trecere, dar pe cel cu medie între 9 și 10 îl ignor. Nu mai spun de părinții acestor copii care, de regulă, nu se implică în educația acestora, dar așteaptă cu nerăbdare bursa. Consider că pentru a ne face bine trebuie să stimulăm inteligența și nu mediocritatea.

    1. Stimată doamnă,dar copiii care au un părinte decedat, nu vi se pare corect să aibă bursă de orfan ? pentru că tot la bursă socială se încadrează.

    2. Că bine ziceți 👏. Chestia asta cu bursele sociale este la fel cu situația ajutoarelor sociale. Prin acordarea acestor ajutoare sociale nu se întâmplă nimic bun doar se încurajează lenea și delăsarea ( că să mă exprim mai elegant 😏) . Părinții leneși care așteaptă ,, pomeni ,, de la stat și copii care merg la școală doar pentru acea sumă pe care oricum nu o folosesc in scopul pentru care a fost dată 🤨. Cu siguranță există și cazuri reale unde acei bănuți chiar sunt de ajutor

  17. Da , dacă toate olimpiadele sunt corecte. La muzică profesorii care jurizează au elevi în olimpiadă, sunt premiați pe nedrept. Poate ar fi bine luate măsuri și aici.

  18. Bursa de merit „SĂ FIE DE MREIT ” , nu pe pile , favoriți și cunoștințe și nu cu „Hai să vedem cum facem să nu stricam media pt bursă ” . Au terminat clasa a 8 -a cu medii de 9.50 – 9.94 cu burse și premii iar la Evaluare au luat între 6.70 și 8.20 .Cum se explica MERITELE acestea ?

  19. Bursele ar trebui reduse.Presiunea a fost mare pentru note mari..Bursele sociale trebuie reduse întrucât nu le au luat pe merit.In rural au case cu 2 etaje ,parintii muncesc fără acte legale și copiii iau Bursele toată clasa.E corect?sa se dea în rural doar 4 burse pe fiecare clasa iar în urban 2 Burse sociale pe clasa.Dar asistenții sociali sa și facă treaba corect O evalyare corecta

  20. Vad ca sunt deranjați de faptul ca acești copiii cu medii de 9:50-10 iau burse de merit… Mai bine ar trebui sa fie deranjați ca acestor copiii le predau profesori care nu sunt de 9:50 – 10!(nu toți) Mulți copii sunt motivați de aceste burse deoarece toate s-au scumpit și au și ei nevoile lor care nu prea pot fi acoperite de salariile părinților…Altora li se dau bani (știți voi cui) iar pe copiii noștri ii dau deoparte lăsându-i fără acest ajutor… RUȘINE!

  21. Cu ochii pe evaluarea în sistemul european vă spun că greșiți, doamnelor, având bune intenții. Am citit aici niște opinii contextuale ale dvs. Păi la olimpiada sunt aceleași subiecte ca la testele din clasă?? Sunt pentru bursele sociale pentru că șc. e obligatorie…as vrea până la doar 16 ani această obligativitate.

    15% copii din cei mai buni din școală e ok… nr copii din clasă înmulțit cu numărul claselor de același nivel e ok…. de ex ierarhizate mediile a 30×6 clase de la A la F și premiați de merit primii 15%…iar ierarhizarea doar după primele 4 luni de sc la clasele 5 și 9, de doua ori pe an, cu bursă de merit retroactiv și la zi pe lunile când a învățat bine, nu lunar, că în prima lună nu are prof. cum să îi cunoască. De lucrat mult și cu supervizare cu profesorii să noteze corect toți….unii deja o fac, așa știu dânșii și jos pălăria!
    Nu trebuie reinventat nici un standard de evaluare, el există, se cere doar urmat cu sfințenie….1-2 mici erori nota 10, trei itemi greșiți la un test scris, punctele corespunzătoare în minus, itemi pe grade de dificultate, că la gazetă.
    La 30 de copii pe clasă trebuie ca evaluarea orală să aibă o pondere mai mică, copiii să se manifeste oral mai degrabă în lucrul în echipă și observați simultan, luat notițe si scorați… ziua și 6 copii puși împreună la un proiect…alta oră, alți 6, aleși in avans și anunțați….echipa poate anticipa lecția pt demersul flipped classroom chiar… se poate, întrebarea e dacă sunt prof și dir. atât de creativi si instruiți….plus că e mult planning in spate.
    Rugați-va să nu vină inspectori proști să predea la clasa copilului dvs., ar fi grav….aud că îi bagă la predare 10h/săpt.!

  22. S a trezit și individa, eu spun asta de ani de zile, dar cine să priceapă.
    DAȚI BURSE DOAR LA OLIMPICI, DE ORICE FEL! Nu mai aruncați banii pe analfabeți. Cei care învață și iau note pe merit sigur participă la olimpiade și vor avea burse în funcție de rezultatele de acolo.
    SCOATEȚI GRADAȚIILE DE MERIT, CARE SUNT DE PILE, NU DE MERIT!

    1. Sunt pentru olimpici!!!Daaar acești copii vor pleca din țară (90%).Cu ce ne ajută aceste burse date lor?

      1. Bursele nu trebuie sa vă ajute pe dumneavoastră, ele ar trebui sa fie date elevilor excepționali, cei care fac performanța. Și poate, recunoscându-le valoarea, nu vor mai pleca din țară.
        Dând burse „de merit” oricarui elev care vaneaza notele facem doar să ne mințim pe noi, părinții și mai grav pe ei, elevii.

    2. olimpicii sunt cei care fac pregatire si in particular cu profesorul de la clasa. Daca un copil vrea sa se ducă la una din olimpiade si cere acest lucru dar nu face pregătire cu profesoara de la clasa, i se spune ca nu mai sunt locuri.Si atunci cum sa facă copil sa ia bursa?

  23. Până când nu este o evaluare unitară la toate obiectele, e clar că unele note se vor da sa iasă media de bursa

  24. De ce nu i-ati spus asta lui Deca când toți ne revoltam aici, d-na director?

    Nu vă lasă partidul din care faceți parte si pe care il susțineți in continuare cu aceste declarații aberante?

    1. Scoateți gradațiile de merit!
      Salariu de merit, sau cei 2% sunt mai obiective! Dacă s ar face controale pe adeverințele depuse, 90% sunt copiate.
      Un profesor f bun, nu ar putea să ia niciodată grd de merit ptr ca stă să învețe elevii tabla înmulțirii la cls a IXa și chiar a Xa, când ar mai avea timp ptr alte activități?! Iar la tehnologic este o bătaie de joc, nu produc nimic, pile la inspectorate și atât!

  25. Bursele sa le rezolve parintii, sa iasa in strada pentru burse daca vor.
    Voi poate va ocupati de aberatia cu plata cu ora, cum adica nu este recunoscuta activitatea care nu este de predare.

    1. Exact.Dar pe profesori c8ne îi evaluează?De ce nu îi sancționează la portmoneu careva pentru notele proaste de la evaluările lor?Vor sa taie bursele elevilor in speranța că le mai creste lor totalul in portmoneu.Iau de la elevi ca sa li se dea lor ,hapsanilor.Si asa iau salarii prea mari raportate la nivelul de trai din Romania.Muktora nici nu li se justifica salarile mari la nivelul de prostie pe care îl au.De ce li se trece cu vederea performantele proaste si notele proaste pe care le au la evaluari?Ar trebui plătiți dupa performanta cum sunt plătiți si unii in functie de target.Si mai lăsați nasul mai jos domnilor profesori deoarece,momentan, totalul prostiei elevilor din învățământ vi se datorează vouă si proastei voastre predari.Si nu ar strica sa munciți cate 8 ore pe zi pentru ca sunt multi care muncesc sub stres si oboseala zilnic si poate si mai multe ore pe zi si încă nu a murit nimeni.Plus ca aveți extrem de multa vacanta peste an.Prea multă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prioritățile europene în educație, pentru următorul deceniu: digitalul, tranziția verde, recuperarea post-pandemie – oficiali ai Comisiei și ai Parlamentului European, la Summitul Educației

Transformarea digitală și tranziția verde au fost principalii piloni ai descrierilor oferite de reprezentanții forurilor europene pentru schimbările prin care va trece educația pe continent în următorul deceniu, conform prezentărilor…
Vezi articolul

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, despre legile educației: Mandatele rectorilor trebuie să fie limitate / Admiterea la liceu este creionată corect. Nu poți avea performanță fără competiție

“Mandatele rectorilor trebuie să fie limitate și funcțiile de conducere în universități trebuie să fie incompatibile cu funcțiile politice. Admiterea la liceu este creionată corect. Nu poți avea performanță fără…
Vezi articolul

Klaus Iohannis, mesaj pentru elevi despre integritate, în timp ce legile educației prevăd amnistierea plagiatorilor: Să nu vă temeți de competiția justă și să nu deveniți niciodată tributari lucrurilor obținute facil – VIDEO

„Să nu deveniți niciodată tributari lucrurilor obținute facil, să protejați valorile democratice, să credeți în știință și în profesioniști, să reacționați în fața abuzurilor și a dezinformării și să nu…
Vezi articolul