Director de școală: Evaluarea Națională doar la Română și la Matematică produce o alterare față de atitudinea pe care o au elevii față de restul materiilor

17.522 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / Liviu Florin Albei
Elena Liliana Murguleț, director al Școlii Gimnaziale nr. 79 din București, a declarat, pentru TVR Info, că Evaluarea Națională doar la Limba română și la Matematică „produce o alterare față de atitudinea pe care o au elevii față de restul materiilor”. Aceasta a afirmat că „ajungem să mergem la liceu foarte buni la Română și la Matematică, iar la celelalte obiecte să constatăm că, de fapt, avem foarte multe probleme.”

„Acest tip de evaluare, strict pe Română și Matematică, produce o alterare față de atitudinea pe care o au elevii față de restul materiilor, nemaipunând la socoteală faptul că ajungem să mergem la liceu foarte buni la Română și la Matematică, iar la celelalte obiecte să constatăm că, de fapt, avem foarte multe probleme”, a spus cadrul didactic.

Luni, 19 mai, ministrul Daniel David a spus că elevii trebuie evaluați pentru toate competențele din profilul absolventului: „Nu poți să spui pe de-o parte că vrei să promovezi cele 8 competențe cheie, dar la Evaluarea Națională te focalizezi pe două”.

Evaluare Națională standardizată formată din subteste din mai multe discipline, pe model francez – care are matematică, limbă franceză, istorie, geografie, științe – este propunerea oficială înaintată de ministrul Educației, Daniel David, viitorului Executiv, pentru a fi aplicată chiar de anul următor „dacă ne punem de acord”. 

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat, referitor la propunerea lui Daniel David ca Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a să includă testarea la mai multe discipline, că „este importantă şi Fizica, până la urmă, este importantă şi Chimia, sunt importante şi alte discipline”. Acesta a afirmat că „este prima dată când un ministru îşi asumă răspunderea să vină cu o astfel de declaraţie”. Declarațiile liderului sindical au fost făcute pentru TVR Info.

„Oricât m-aș da peste cap și oricâte mijloace digitale aș folosi și oricât m-aș coborî la nivelul lor, totuși, ei se canalizează în clasele a VIII-a strict pe română și matematică și atunci celelalte discipline suferă puțin”, a declarat Claudia Puzdrea, profesoară de chimie la o școală gimnazială din București, în emisiunea Educație la putere din 6 mai.

Amintim că Mihaela Curcan, profesoară de geografie la Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova, a adus în atenție, la TVR Craiova, că elevii de clasa a VIII-a se axează doar pe disciplinele de la Evaluarea Națională, adică Română și Matematică. „Celelalte discipline sunt lăsate pur și simplu de izbeliște”, a adăugat cadrul didactic.

  • Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
Raportul de diagnoză al educației și cercetării din România – Evaluarea Națională

Iată ce prevede raportul de diagnostic al educației și cercetării din România în privința Evaluării Naționale:

„Evaluarea națională din clasa a VIII-a este (1) prea restrictivă, prin raportare la competențele de bază/cheie pe care le țintim într-un învățământ gimnazial în care nu am inițiat încă specializările majore pe care le vom avea la nivel liceal (exceptând zonele vocaționale), și (2) cu miză de selecție prea mare, pentru un moment aflat în cadrul procesului obligatoriu de învățământ. Așadar, cred că evaluarea națională din clasa a VIII-a trebuie să includă pe lângă testările la matematică și limba română și testarea celorlalte competențe de bază/cheie (de discutat varianta 5 competențe de bază vs. 8 competențe cheie). În plus, pentru a flexibiliza miza selecției într-un proces de învățământ, totuși, obligatoriu și pentru a stimula descentralizarea, fiecare liceu poate decide procentul de locuri care vor fi organizate prin examen de specialitate (nu mai mult decât 50%), organizat în condițiile legii după evaluarea națională, dar și ponderea probelor obligatorii din evaluarea națională din clasa a VIII-a în ocuparea celorlalte locuri; probele de matematică și limba română, fiind incluse atât în competențele de bază, cât și în cele cheie, nu vor putea avea o pondere mai mică de un nivel relevant stabilit național”.

Raportul de diagnostic al educației și cercetării din România poate fi consultat mai jos:

Citește și:
Elevă, despre Evaluare Națională cu testare din mai multe discipline: Să dăm examenul doar la Română și Matematică este suficient. Nu cred că mai are sens să dăm și la Istorie sau la alte materii
Evaluare Națională cu testare din mai multe discipline. Liderul sindical Marius Nistor: Nu trebuie să fie niciun stres suplimentar pentru elevi. Până la urmă, au nevoie și de puțină geografie, și de puțină istorie, și de puțină cultură muzicală
Elevii intră la liceu cu medii mari, dar la chimie, fizică, franceză, biologie sunt mult sub nivelul notelor pe care le iau în gimnaziu, spune directoarea Andreia Bodea
Dacă elevii iau 9.90 la Matematică – Evaluare Națională, ei nu sunt de 9.90, spune directoarea Andreia Bodea: Ei au exersat un anumit tip de probleme și pe acelea le stăpânesc foarte bine. Evaluarea este bazată pe memorare
Nu se poate să fie această explozie, de ani de zile, de sute de medii între 9.90 și 10 la Evaluarea Națională, spune directoarea Andreia Bodea: Un ultim punct de la un ultim subiect trebuie să facă diferența între un copil care s-a pregătit și un copil care chiar trece de pragul de 9.50
Elevă de gimnaziu: Am avut profesori care ne lăsau să învățăm în orele lor la Română și Matematică, pentru că din ele dăm examenul anul acesta
Evaluare Națională cu testare din mai multe discipline. Profesoara Ionela Neagoe: Cred că elevii s-ar responsabiliza mai mult la celelalte materii. În momentul de faţă, ei sunt într-o lejeritate
Liderul sindical Marius Nistor, despre propunerea ministrului ca Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a să includă mai multe discipline: Este importantă şi Fizica, este importantă şi Chimia. Nu poți să limitezi totul doar la Română și Matematică
Reformă majoră a Evaluării Naționale cu testare din mai multe discipline, iar în 5-10 ani renunțarea la examen și înlocuirea cu portofoliul educațional – este propunerea oficială a ministrului Daniel David: Are o funcție foarte mare pentru selecție, oricum l-am gândi, totuși, este un test punctual
Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-ar ar putea să dispară când vom reuși să eliminăm discrepanțele între școli și între profesori, modalitatea de notare, anunță Daniel David: Poate mergem pe portofoliu
Daniel David: Nu e corect ca Evaluarea Națională să acopere doar două materii, deși există 8 competențe cheie. Asta nu înseamnă că trebuie să dai cinci sau opt examene / Ministrul este de acord cu examen separat de admitere la liceu, după Evaluarea Națională

6 comments
  1. Mai e un aspect atunci când se propune evaluarea la toate disciplinele … Nu se știu în ce măsură se știe că în școlile de la țară fizica e predată de cine poate, că la multe discipline sunt suplinitori care sunt mai mult sau mai puțin pregătiți… Și atunci unde este echitatea și egalitatea de șanse? Destul că la matematică și limba română se plătesc pregătiri suplimentare, trebuie acum să se plătească la toate disciplinele?!

  2. eu cred ca in loc de un examen final la a VIII-a si a XII-a ar trebui evaluare anuala standardizata la toate disciplinele studiate.
    Dupa aceea intrarea la facultate poate sa tina cont de notele obtinute la anumite discipline care au pondere la facultate.

    Care-i diferenta intre medie si nota de la o evaluare standardizata? La clasa notele is subiective. M-am saturat cati elevi au medii 10 si la BAC scot un 6-7…. sa nu mai zic de aia ce pica bac-ul…

  3. Chiar de anul viitor adică începând cu clasa a 5-a, nu? nu schimbați regulile in timpul jocului. elevii care vor da anul viitor examenul nu sunt pregătiți pt așa ceva!!!!

  4. si bineintelese solutia propusa: sa schimbam examenul, sa se dea din mai multe materii; n-am vazut sa se propuna revizuirea materiei… imbunatatirea procesului de predare… axarea pe elev si fixare de cunostinte…

    1. Aveti dreptate! Nu vad solutii pentru: revizuirea materei, ridicarea nivelului profesorilor; ridicarea nivelului scolilor, liceelor, colegiilor nationale, astfel incat sa nu conteze ce liceu ai terminat! Sa incetam cu alergatura asta pentru o scoala buna! Toate trebuie sa fie la un nivel ridicat si asta se face incepand cu profesorii de acolo: sa nu mai vedem copii trasi in jos de scoala!

  5. Brevetul francez (examenul multi-vectorial de la sf clasei a viii-a) doar certifica minimal acquis_urile din gimnaziu, decizia de admitere la liceu e luata in amonte…de catre profesori! asta induce inegalitati uriase in sistem intre [ copiii din] clasele privilegiate si clasele populare. modelul rom, admitere pe baza de EN/examen scris e mult mai democratic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Constantin Radu Dimitrie, elev în clasa a XI-a: Suntem în pragul unei crize intelectuale teribile la nivel național. Este o deculturalizare voluntară, excluderea istoriei românilor și a geografiei de la profilul real / Ne trebuie profesori pasionați

Un elev de clasa a XI-a de la Colegiul Național „Spiru Haret” din București a tras un semnal de alarmă în fața profesorilor, părinților, elevilor și reprezentanților din Ministerul Educației…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu, despre sesizările elevilor olimpici privind condițiile de cazare din Pitești și Craiova: Am cerut fiecărui inspector județean să explice condițiile în care au fost organizate Olimpiadele / Propun creșterea alocației pentru cazare și hrană de la 100 la 200 de lei pe zi, pentru ca aceste situații să nu mai existe

Mai mulți elevi și părinți au semnalat zilele acestea Edupedu.ro condițiile în care au fost cazați la Pitești, cei care au participat la Olimpiada de limba Engleză. Cazare mizeră, mâncare…
Vezi articolul

Portofoliul educațional nu poate fi utilizat în scopul ierarhizării și al comparării elevilor în sens discriminatoriu, potrivit unui proiect al Ministerului Educației / Ce este portofoliul educațional și ce roluri are

Portofoliul educațional este obligatoriu începând cu generația de preșcolari care intră în grupa mijlocie, respectiv cu generația de elevi care intră în clasa pregătitoare, în anul școlar 2024-2025, după cum…
Vezi articolul

VIDEO Michelle Obama, către absolvenți: Nu lăsați niciodată pe cineva să vă spună că sunteți prea furioși sau că trebuie să tăceți / 3+1 lecții de la fosta primă doamnă a SUA, la cel mai mare banchet de absolvire organizat vreodată, online pe Youtube

„Dacă vă e frică, sau sunteți confuzi, sau furioși, sau pur și simplu copleșiți (…) nu sunteți singuri. Și eu simt toate aceste lucruri. Toți le simțim”, a spus fosta…
Vezi articolul