Disponibilitatea pentru a fi vaccinați împotriva COVID-19 a profesorilor și angajaților din grădinițe și școli a ajuns la 50%, față de 45%, cât era în urmă cu două săptămâni, după a doua rundă de consultări, precizează Ministerul Educației

[jp_post_view]
Foto: © Dreamstime.com
Disponibilitatea pentru a fi vaccinați împotriva COVID-19 a profesorilor și angajaților din grădinițe și școli a ajuns la 50% pe 1 februarie 2021, în creștere de la 45,06% cât era pe 15 ianuarie. Acestea sunt datele centralizate de Ministerul Educației după a doua rundă de consultări ale cadrelor didactice și personalului din învățământ. În universități procentul celor dispuși să fie vaccinați a ajuns la 77%, potrivit datelor oficiale.

„193.573 angajați din sistemul național de învățământ își declară disponibilitatea de vaccinare. 117.245 angajați sunt programați (sau reprogramați) din care 27.033 sunt deja vaccinați cel puțin cu prima doză până la data 1 februarie 2021”, se arată în comunicat.

În urmă cu două săptămâni ministerul anunța că doar 45,06% dintre angajații din preuniversitar (131.962 de persoane) au declarat disponibilitatea de vaccinare raportat la totalul de 292.872 de angajați. În sistemul de învățământ universitar, procentul privind disponibilitatea de vaccinare era de 59,64% (36.015 de persoane) (raportat la totalul de 51.094 de titulari angajați în sistemul de învățământ universitar + 9.295 de cadre didactice asociate – inclusiv persoanele care nu au răspuns).

După încă două săptămâni, perioadă de sondare a opiniei profesorilor, procentele sunt următoarele

  • 50,3 % dintre angajații din învățământul preuniversitar
  • 77 % în învățământul universitar

Numărul total al angajaților din sistemul de învățământ care și-au declarat disponibilitatea de vaccinare (inclusiv cei deja vaccinați până la data de 1 februarie 2020) este de 193.573 persoane (147.314 persoane din sistemul de învățământ preuniversitar și 46.259 – personal din sistemul de învățământ universitar), potrivit Ministerului Educației.

Numărul angajaților din sistemul de educație deja vaccinați cel puțin cu prima doză este de 27.033, reprezentând 14% din angajații cu disponibilitate de vaccinare (17.357 din sistemul de învățământ preuniversitar și 9.676 din sistemul de învățământ universitar, inclusiv cadrele didactice din învățământul superior medical).

Articolul este în curs de actualizare

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Foto: © PojoslawDreamstime.com


4 comments
  1. Cu ce mă ajută că îmi exprim disponibilitatea de a face vaccinul? Din 8 februarie trebuie să risc 6-7 ore pe zi, în încăperi închise, respirând același aer cu 150 de copii…

  2. Dacă ne-au amânat așa de mult cu vaccinarea, ne-om răzgândi și cei care am vrut. Că, oricum, vom intra la clasă nevaccinați. Si-atunci… cu ce ne-o ajuta vaccinul peste câteva săptămâni sau luni?

  3. Slabut! Fiind doua ture sigur ca se muncesc ca procentul sa urce cat mai aproape de 200%. Daca vor pune parintii sa-i faca pe ,,indecisi” ,,conspirationisti”, pe elevi sa le puna pioneze pe scaune ,,celor de alta parere decat cea oficiala” cat si daca vor interzice nevaccinatilor sa dea meditatii sigur ca lucrurile vor merge in directia stabilita. Totul e ca ,,guvernatii” sa se tina de planul stabilit. Numai ca daca anul trecut prin toamna poporul susotea pe la rand la farmacii ca scopul impunerii mastilor va fi aceptarea vaccinarii, uite ca se apropie momentul in care poporul se va convinge ca scopul e altul. Ce sa fie, ce sa fie? Scepticii ar zice ca vaccinatii vor avea posibilitatea sa afle primii in timp ce optimistii sunt convinsi ca ,,autoritatile” ne vor transmite la momentul oportun noile teme de interes national.

  4. Decamdată decideți-vă dacă se pot asigura vaccinurile necesare, dați drumul la programare, eventual pe o platformă separată și atunci numărați câți s-au vaccinat și câți nu, cu toate că nu vă privește deloc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii care nu sunt plătiţi pentru coordonarea implementării proiectelor europene în școli pot beneficia de reducerea normei didactice cu 1-2 ore/săptămână, la propunerea directorului, din anul şcolar 2024-2025 – proiect

Profesorii care coordonează implementarea proiectelor europene în școli, dar nu sunt plătiți pentru această activitate, pot beneficia de reducerea normei didactice cu 1-2 ore/săptămână, la propunerea directorului, conform proiectului metodologiei-cadru…
Vezi articolul

Secretarul de stat din Ministerul Educației Sorin Ion, îndemn către toți contabilii și secretarii din școli să plătească pe 14 aprilie toți banii pentru profesori pe OUG 48 și decizii ale instanțelor: Vrem să fim și alături de colegii noștri pentru ca de sărbătorile pascale să aibă un plus de buget

Contabilii și secretarii din școli să plătească în aprilie toți banii pentru profesori, obținuți prin hotărâri judecătorești, conform ordonanței de urgență (OUG) 48, le-a transmis secretarul de stat pentru Învățământ…
Vezi articolul

DOCUMENTE Creșterea cu 25% din salariul minim a tuturor salariilor de bază pentru personalul din învățământul preuniversitar, inițiativă legislativă a grupului USR pentru Educație, depusă la Parlament / Senatorul Ștefan Pălărie: Salariul unui debutant ar urma să crească de la 1985 lei la 2715 lei. Nu poți face reforme cu burta goală

USR a depus miercuri, la Parlament, o inițiativă legislativă care propune creșterea cu 25% din salariul minim a tuturor salariilor de bază pentru personalul din învățământul preuniversitar, începând din anul…
Vezi articolul

Proiect susținut de Academia de Leadership, prin Asociația pentru Valori în Educației

Ne-am săturat de făcut hârtii, de teorii și de lucruri fără aplicabilitate, spune Greta Predoi, directoarea Școlii Gimnaziale Butea, din județul Iași, despre ce a determinat-o să se înscrie în „Academia de Leadership” / M-au ajutat să fac o promovare a liceului, acum toată lumea știe de liceul „Moisil” în Buzău, susține directoarea Adriana Voicu

„Asta m-a învățat Academia să fac, să gândesc cumva altfel decât din interiorul sistemului și atât”, spune Adriana Voicu, directoarea Liceului tehnologic “Grigore C. Moisil” din Buzău, absolventă a Academiei…
Vezi articolul