DOCUMENT Aprobarea profilului cadrului didactic în acest an – prioritate în proiectul de buget. Ce alte măsuri pe termen scurt sunt anunțate pentru profesori

[jp_post_view]
Foto: © Lunamarina | Dreamstime.com
Aprobarea profilului cadrului didactic în acest an este inclusă în proiectul legii bugetului pe anul 2021. Concret, în fișa de buget a Ministerului Educației sunt prevăzute o serie de măsuri dintre care câteva privesc „susținerea carierei didactice”.

Iată care sunt măsurile, pe termen scurt, prevăzute în document, măsuri care vizează cadrele didactice:

  • Elaborarea, dezbaterea publică și aprobarea unui document normativ privind definirea profilului cadrului didactic
  • Dezvoltarea de standarde ocupaționale și de formare inițială și continuă pentru cadrele didactice pornind de la noile profiluri
  • Creșterea ponderii practice în formarea inițială a cadrelor didactice
  • Formarea cadrelor didactice pentru a putea comunica pe înțelesul tuturor copiilor, inclusiv cu dizabilități
  • Inițierea demersurilor pentru formarea cadrelor didactice pentru predarea mai multor discipline
  • Dezvoltarea competențelor digitale necesare carierei didactice prin module dedicate
  • Planificarea strategică și alocarea de resurse suficiente pentru formarea continuă a cadrelor didactice
  • Completarea cursurilor de formare inițială și continuă a cadrelor didactice cu elemente de care au nevoie pentru depășirea decalajelor de alfabetizare pe care le au elevii, precum și la gestionarea cazurilor de risc de abandon școlar
  • Identificarea și susținerea cadrelor didactice care activează în școli cu ponderi semnificative de copii proveniți din medii vulnerabile
  • Susținerea programelor privind formarea inițială și continuă a personalului prin proiectul Curriculum Relevant Educație Deschisa pentru Toți (CRED)
  • Consolidarea relațiilor de parteneriat între învățământul superior și cel preuniversitar, în formarea inițială și continuă pentru cariera didactică, prin care să se asigure adecvarea conținuturilor și metodelor la nevoile de formare ale cadrelor didactice, cu implicații în dezvoltarea personală și profesională a acestora și creșterea prestigiului profesional al dascălilor.

Reamintim că Ministerul Educației a primit un buget de 2,5% din Produsul Intern Brut în anul 2021, potrivit proiectului Legii Bugetului publicat joi seara de Ministerul Finanțelor. Anul trecut același minister primea 2,7% din PIB alocare inițială.

Foto: © Lunamarina | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil


7 comments
  1. Am mai descoperit o „perla”. Oare comunicarea aceea cu copii cu dizabilitati inseamna ca nu mai corespundem ca profesori daca nu invatam limbajul semnelor (pentru comunicare cu surzii) si alfabetul Braille (pentru comunicare cu orbii) ?????
    Mama , mama ce de perle. Cred ca o sa am in curand ditamai siragul de perle, mari , stralucitoare si dolofane. Ce pacat ca aceste perle nu sunt roadele marii, ca nu-mi mai trebuia remuneratie (alta minune a invatamantului)

  2. Poate ne explică Câmpeanu, cum poate un copil de 11, 12, 13, 14 ani adică de clasele V-VIII, să înțeleagă noțiunile de științe, atâta timp cât el nu are o bază de cunoștințe separată a fiecărei materii care intră în această arie cuticula? Atâta timp cât elevul nu are o minimă cultură generală în ceea ceprivește materiile de studiu. Așa suntem noi românii, probabil nu suntem buni să predau o materie dar sigur suntem genii la a preda mai multe sau toate materiile. Atunci modificați și profilul facultăților. Un inginer să fie și medic și coafeză și profesor ……

  3. Doamne ferește! Un profesor să predea mai multe discipline? Adică vor să transforme învățământul în șaorma. Păi atunci să existe un singur profesor în școală care să predea pentru toate materiile de studiu. După mintea lor sigur se poate. Mai bine ar băga examene la întrarea în facultate iar examenele date ar trebui date pe bune nu cu cursurile pe bancă. Chiar vor ca școala românească să scoată doar proști pe bandă rulantă? Rușine să vă fie!

  4. Povestea cu alfabetizarea depaseste limita mea de intelegere. Adica , ca urmare a faptului ca in clasele 1-4 nu exista repetentie un analfabet se poate strecura pana in clasa a 9-a , ba chiar sa si sa termine Liceul! Nu exista exmatriculare, ii cocolosim si ii ajutam cu drag sa ajunga absolventi. (Exista destule example de astfel de personaje)
    Si ca urmare in loc sa rezolvam problema din start (clasele 1-2) o plasam profesorilor ! Asa ajung elevii unii analfabeti functionali, altii analfabeti clasici.
    Oare cand o sa priceapa cei din conducere ca nu toata lumea e capabila de performante intelectuale. Asa cum nici eu nu visam sa fiu balerina tot asa unii nu pot invata multe.
    Mai este inca o fateta a problemei, un astfel de elev nu POATE invata nimic, pentru el, orice ii va spune un profesor , nu poate pricepe, iar acasa si daca ar dori nu POATE sa invete ! Doar ii chinuim degeaba.
    Unii elevi invata mai lent, de aceea daca ar sta 2 ani sa invete alfabetul sigur vor putea sa faca fata mai departe. Acesta este un ajutor pentru un astfel de copil nu o jignire sau o pedeapsa.
    Si inca o observatie, ar trebui reinventate scolile corectionale. Siguranta elevilor (si a profesorilor) este de multe ori in pericol din cauza unor „delicventi in formare”. Reeducarea acestora trebuie realizata folosind personal calificat, nu cadre didactice care urmeaza cursuri de formare de cateva ore.
    Ce se prezinta mai sus in articol e doar un nou episod din filmul „ascundem praful sub covor”.

  5. Ar fi ok daca s ar lua in calcul urmatorul aspect nu sunt posturi vacante la o anumita disciplina nu se da titularizare!!
    Scurt nu ai post vacant nu dai examen de titularizare…!!!se pot lua in calcul notele din anii precedenti..ca doar nu ai post…deci,de ce!!??

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ultimatum dat de sindicatele din Educație partidelor politice, să spună public dacă susțin un acord pentru profesori, după ce premierul și Guvernul “au mințit”: Știm cu toții că pentru un militar de carieră cuvântul dat și onoarea sunt cele mai de preț lucruri

Trei sindicate din Educație solicită partidelor din coaliția de guvernare „să declare public dacă susțin sau nu învățământul românesc, având în vedere refuzul Prim-ministrului României, Nicolae Ionel Ciucă, de a…
Vezi articolul

Modificări la Titularizare: Fișa de înscriere, publicată de inspectorate. Cererea de înscriere, schimbată în ultima zi cu o cerere din 25 iunie. Documentele depuse online au condiție de rezoluție minimă

Modificări la Titularizare în ultimul moment. Inspectoratele școlare județene au aufișat Fișa de înscriere la Titularizare, după ce Edupedu.ro a scris în această dimineață că acest document central al dosarului…
Vezi articolul

Un cadru didactic poate fi numit coordonator pentru proiecte educaționale europene de către director, în școlile cu mai mult de 3 proiecte ale UE, anunță Ministerul Educației. Versiunea finală a proiectului de ROFUIP a fost trimisă la Monitorul Oficial

Directorii școlilor și liceelor în care se derulează mai mult de 3 programe ale Uniunii Europene (UE) în domeniul educației vor putea desemna un cadru didactic coordonator pentru proiecte educaționale…
Vezi articolul

Ligia Deca marchează debutul anului universitar la Politehnica din București: Avem mare nevoie de profesori care să predea disciplinele de știință, tehnologie, inginerie sau matematică. Vă încurajez să urmați o carieră în sistemul de învățământ

Ministrul Educației Ligia Deca i-a încurajat pe studenții de la Universitatea Politehnica din București să urmeze o carieră în sistemul de învățământ, adăugând că „avem mare nevoie de cadre didactice…
Vezi articolul