DOCUMENT Calendarul concursului pentru gradaţii de merit 2020 a fost schimbat. Depunerea dosarelor începe de luni, 25 mai

13.595 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Graficul desfășurării concursului pentru acordarea gradațiilor de merit – sesiunea 2020 a fost actualizat prin Ordin de ministrul Educaţiei, potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial. Depunerea de către candidați a dosarelor începe luni, pe 25 mai.

Iniţial depunerea dosarelor se făcea între 25 şi 31 martie, dar procedura a fost amânată din cauza închiderii şcolilor.

Contestațiile se pot transmite și prin e-mail, mai prevede noul ordin de ministru, la o adresă afișată în acelaşi timp cu lista cu punctajele acordate în urma evaluării de către inspectoratul școlar.

Iată noul calendar pentru gradaţiile de merit 2020

„1. Detalierea punctajelor aferente criteriilor de către comisia paritară de la nivelul inspectoratului școlar, stabilirea numărului gradațiilor de merit și a punctajului minim pe categorii de personal și pe discipline/domenii/niveluri de învățământ. Transmiterea propunerii Palatului Național al Copiilor către Ministerul Educației și Cercetării cuprinzând numărul de gradații ce urmează a fi acordate

Perioada: 5-6 martie 2020

2. Comunicarea fișelor de (auto)evaluare, a numărului gradațiilor de merit și a punctajului minim pe categorii de personal și pe discipline/domenii/niveluri de învățământ de către inspectoratul școlar în teritoriu

Perioada: 9-10 martie 2020

3. Depunerea de către candidați a dosarelor la secretariatul unității/instituției de învățământ preuniversitar de stat, cu personalitate juridică

Perioada: 25 mai-3 iunie 2020

4. Depunerea dosarelor care conțin documentele justificative privind activitatea candidatului respectiv la secretariatul/registratura inspectoratului școlar

Perioada: 4-12 iunie 2020

5. Analiza dosarelor de către inspectorul școlar care coordonează disciplina, cu consultarea consiliului consultativ, și elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului în specialitate; verificarea dosarelor și acordarea punctajelor de către comisia de evaluare a dosarelor depuse în vederea acordării gradației de merit; aprobarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea acestei liste la avizierul și pe site-ul inspectoratului școlar, respectiv la sediul și pe site-ul Ministerului Educației și Cercetării după aprobarea de către comisia de evaluare, în cazul Palatului Național al Copiilor

Perioada: 29 iunie-10 iulie 2020

6. Depunerea/Transmiterea contestațiilor privind punctajul acordat și stabilirea numărului gradațiilor de merit ce pot fi redistribuite

Perioada: 13-17 iulie 2020

7. Soluționarea contestațiilor de către comisia de contestații, validarea rezultatelor finale ale concursului de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea acestora la avizierul și pe site-ul inspectoratului școlar, respectiv la sediul și pe site-ul Ministerului Educației și Cercetării, în cazul Palatului Național al Copiilor

Termen: până la 30 iulie 2020

8. Înaintarea la Ministerul Educației și Cercetării a listelor cu personalul didactic din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, cu personalitate juridică, validat, precum și listelor cu personalul didactic civil din unități militare de învățământ preuniversitar, validat, în vederea acordării gradației de merit

Termen: până la 7 august 2020

9. Emiterea ordinului ministrului educației și cercetării pentru aprobarea listelor cu personalul didactic din învățământul preuniversitar de stat care beneficiază de gradație de merit

Termen: până la 24 august 2020″

Foto: pexels.com


6 comments
  1. Doamna ministru, cred si sper ca viitoarele platforme online sa aiba toate bibliotecile virtuale realizate de dumnealor, cei trădați, care au dovedit capabilitatea. Toti sa urce planificări, evaluări, activitati practice online, remedialele, voluntariatele ca sa ne ajute si pe noi, plebea. Plus ca nu trebuie sa mai plătești alti specialiști educationali ca sa doteze viitoarea platformă națională, unitară a invatamantului. Ce ziceți?

  2. Stire: se reia concursul pentru ”Gradatiile de merit”, bazat ca si pana acum pe bibliorafturi pline de hartii, uneori neacoperite cu competentele clamate, multe dintre ele nelegate efectiv de activitatea desfasurata la catedra!
    Numai strangatorii de hartii ”profesionisti” pot sa scoata, in aceasta situatie speciala, intr-o singura zi lucratoare, teancurile de documente, care au fost cu grija stranse si ordonate! Profesorii care isi dedica timpul elevilor nu cred ca pot sa fie atat de performanti in domeniul hartiilor!
    Ca si pana acum, se continua povestea clasica, unii cu munca, adesea altii cu beneficiile!
    Nu spun ca printre detinatorii de gradatii nu ar fi si profesori merituosi! Dar sunt si destui abonati la simpozioane si concursuri ”fantastice” si colectionari de hartii!
    Abonatii la gradatiile de merit nu trebuiau sa isi piarda continuitatea, nu? Nasol era pentru ei, ”oameni de valoare” pentru cei care fac regulile!
    Cati dintre ei au performat in online oare, in perioada precedenta, ca tot a fost o ocazie de demonstrare a calitatilor?
    Nu credeam ca cineva poate sa coboare mai jos in domeniul acesta fata de vechea guvernare, dar se pare ca m-am inselat!

  3. Ar trebui să se scoată aceste gradatii!
    Sunt unii profesori sau învățători care aleargă numai după hârtii pentru dosar si activitate la clasă mai puțin.

  4. Ar trebui să se scoată aceste gradatii ! Sunt unii profesori sau învățători care aleargă numai după hârtii pentru dosar si activitate la clasă mai puțin.

  5. ”Nimic nu se câștigă, nimic nu se pierde. Totul se transformă.”
    Se vede ca nu are importanta ca sistemul educational a fost prins cu totul descoperit de criza in care ne aflam! Oamenii care au avut pregatite din timp dosare burdusite cu hartii nu vor fi surprinsi de acest anunt pe ultima suta de metrii! Ei stiu sa adune cu truda, hartie cu hartie, sa se blindeze cu dosare, sa aiba acces (de multe ori chiar abonament) la ravnitele gradatii! Un profesor simplu, preocupat cu activitatea la clasa, nu are grija intocmirii de dosare pe criterii, subcriterii si punctaje. El va intra la ore, in clasa sau online, si le va desfasura, va acorda atentie meseriei pentru care este format! Dar, vai, ce sa vezi: Sansele pentru a fi premiat sunt nule! Multe alte activitati sunt bine punctate si rasplatite!
    Sa se afle public ca se depun dosarele de gradatie cu 4 zile inaintea demararii operatiei este deja translucid in privinta realitatilor din sistem! Cei care le aveau pregatite, hartiile aranjate frumos, ordonat, pe categorii, sunt oamenii de bine ai sistemului. Pentru ceilalti: ”Ghinion!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Conferințele „Școala de Bani începe școala” sunt susținute de BCR

VIDEO Luciana Antoci, ISJ Iași: După părerea mea ar trebui să facem educația financiară la zona de confluență dintre celelalte discipline și nu ca disciplină distinctă, așadar transdisciplinar

Educația financiară ar trebui să fie inclusă în fiecare disciplină predată la școală, este de părere inspectorul școlar general al ISJ Iași, Luciana Antoci. „Ar trebui să încetăm să mai…
Vezi articolul

Dosarul cu șină, obligatoriu la Titularizare 2023 – cel mai mare concurs de angajare din România – la mai multe inspectorate școlare județene / Adresarea în scris către profesorii candidați, plină de majuscule, semne de exclamare și sublinieri

Mai multe inspectorate școlare județene anunță candidații la concursul de angajare în învățământ, numit Titularizare, că dosarul cu șină este obligatoriu, dacă vor să fie profesori sau să continue să…
Vezi articolul

Profesorii titulari care vor fi nevoiți să predea la mai multe școli / Daniel David: Profesorul, în mod normal, nu rămâne fără normă, doar că norma este asigurată la nivel de sistem. Ești titular în sistem, nu ești titular într-o școală

Noua normă didactică de predare-evaluare-învățare de 20 de ore, impusă prin modificarea legii 198/2023 de către legea Bolojan, va putea fi acoperită de către profesorii titulari la mai multe școli,…
Vezi articolul

Invitație la fals în declarații, către profesori și angajații din sistemul public care vor vouchere de vacanță, făcută de Guvern prin Hotărârea 400/2025. Infracțiunea se pedepsește cu închisoarea de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă

Guvernul României a emis săptămâna trecută Hotărârea 400/2025, publicată în Monitorul Oficial pe 23 aprilie. Prin acest act normativ profesorii și angajații din sectorul bugetar care vor să primească vouchere…
Vezi articolul

CNSU cere lege pentru ca angajații la stat, inclusiv profesorii și personalul din școli și universități, cei din Ministerul Educației și inspectoratele școlare, să poată veni la muncă doar cu Certificatul verde

Propunere cu impact masiv asupra angajaților din școli și din sistemul bugetar în general, cu prevederi și pentru sistemul privat – Certificatul verde să fie impus prin lege pentru tot…
Vezi articolul